Stránka 1 z 2

Kia Picanto 1,0 i zlobi spojka pomooooc

Napsal: 16 pro 2016, 09:19
od markr
Zdravím všechny na foru.
Mám takový problémek. Paní přijela před rokem že jí jde těžko spojka. Tak jsem vyměnil spojku a cca 3 měsíce pokoj. Potom volala že má pedál na podlaze. Prasklo lanko. Dal jsem nové a pocitově se mi zdálo že pedál jde hodně ztuha kousek lehce paak velký odpor a pak zase lehce. Jakoby skokově. Jezdila asi tři měsíce a přijela že ji jde strašně těžko. Tak převodovka ven nova spojka včetně promazání hřídele co vypíná ložisko a je to půl roku a už to dělá opět. Prosím nesetkal jste se stímto někdo já teda ještě ne a to už jsem pár spojek dělal. Díky za každé info ;)

Napsal: 16 pro 2016, 13:53
od jericho-3
Věnoval bych se nejdřív lanku, zda je origo,kudy vede, pedálu atd. Pokud jde lamela dobře na hříděli a páka ložiska se nekříží, moc možností už není.

Napsal: 17 pro 2016, 14:14
od slovacek.milos
můj názor je že jsi se moc nevnoval problému přehodils spojku a zdar,

talířová pružina po montáži nebyla skoro v rovině, ale byla vyboulená a ty pak musíš překonávat velký odpor který má za následek praskání lanka,

musíš dát druhý setrvák,

najít dobrodruha který setrvák upraví nebo

přeobložit u renováků lamelu na silnější

Napsal: 17 pro 2016, 15:07
od jericho-3
Pokud je talířovka vyboulená, je prasklý jeden paprsek, což je základní kontrola po montáži přítlačáku. Pokud se tohle namontuje, tak spojka klouže, a pokud neklouže, tak tam jde špatně zpátečka, nebo i jednička protože se lamela pořád unáší..Ale samozřejmě tvé zkušenosti jsou zajímavé... :)

Napsal: 17 pro 2016, 17:21
od slovacek.milos
nevím jak to vysvětlit prasklého nic není, prostě nová spojka po montáži vypadá tak jakoby lamela byla totál ohoblovaná, nedělá to tak každá spojka,

je tomu mooooooc let, řekl bych rencek, pořád praskali lanka, tak šup tam novou spojku a nic, odpor jak kráva, měříme měříme nechápeme, nevíme,čumíme, bez nápadu, (wallbash) ,

sdělali jsme setrvák zavezli borcovi i se spojkou ten ubral místo kde je přišroubován přítlačák, tím se talířová pružina dostala do roviny a ok, spojka šla jak pírko,

od té doby vybouení talířové pružiny vždy kontroluji, ale nikdy jsem se už s touto závadou nepotkal,

Napsal: 17 pro 2016, 19:40
od markr
Mooooc dik za info, ale ja tam namontoval komplet spojku pritlacak, lamela a lozisko. Lanko nove. Myslite ze je to setrvakem???

Napsal: 17 pro 2016, 19:45
od slovacek.milos
markr píše:Mooooc dik za info, ale ja tam namontoval komplet spojku pritlacak, lamela a lozisko. Lanko nove. Myslite ze je to setrvakem???
musíš se podívat na ten přítlačák pokud není v rovině packy, ale vyboulený ven je to ten problém

Napsal: 17 pro 2016, 20:01
od markr
OK Milosi, ale proc je novej pritlacak vyboulenej, když jsem koupil ten samej typ spojky co tam byl. To pak znamena, ze to delaji na ho...vno :x A pokud to tak bude stocit setrvak na dosedací plose pritlacaku a o kolik :? :? Dik mooc :)

Napsal: 17 pro 2016, 21:09
od slovacek.milos
markr píše:OK Milosi, ale proc je novej pritlacak vyboulenej, když jsem koupil ten samej typ spojky co tam byl. To pak znamena, ze to delaji na ho...vno :x A pokud to tak bude stocit setrvak na dosedací plose pritlacaku a o kolik :? :? Dik mooc :)
o kolik a jak ti neřeknu dal jsem to soustružníkovi ten ubral nějaký milimetřík postupně a šrouboval tam spojku až to bylo ok, na výzkum nebyl čas auto zavazelo na zvedáku,

tak o kolik ti neřekmu zkusit třeba půl milimetru a namontovat spojku až bude talířová pružina rovná, podle mě tak i max dva milimetry ale to je střela od pásu to po mě nechtěj, dneska bych se tím zabýval tehdy jsem chtěl řešit problém o kterém nikdo neměl páru jen moje oko a hlava

;)

nebo přeobložit větší sílu

Napsal: 21 pro 2016, 19:11
od jericho-3
Ano, setrvák se ubírá na dotekové ploše pro přítlačák, když ve vydření setrváku uvnitř soustružilo, aby byla stejná tlačná síla na lamelu. Kolik se ubralo uvnitř se musí ubrat nahoře. Jinak by spojka klouzala. To prohnutí je divné, bylo tam asi něco křivého..

Napsal: 21 pro 2016, 22:32
od slovacek.milos
jericho-3 píše:Ano, setrvák se ubírá na dotekové ploše pro přítlačák, když ve vydření setrváku uvnitř soustružilo, aby byla stejná tlačná síla na lamelu. Kolik se ubralo uvnitř se musí ubrat nahoře. Jinak by spojka klouzala. To prohnutí je divné, bylo tam asi něco křivého..
mně ještě napadlo dát tam na lamelu dilatačky co se dávají pod okna pak víš kolik milimetrů ubrat nebo přeobložit na silnější lammelu

bohu žel jsem tento případ měl jen jenou a okem čekám kdy přijde další (LOL)

Napsal: 22 pro 2016, 08:26
od markr
OK uvidim pristi tyden az to budu delat. Zatím dik ;)

Napsal: 22 pro 2016, 08:41
od slovacek.milos
markr píše:OK uvidim pristi tyden az to budu delat. Zatím dik ;)
jak sděláš převodovku dej foto spojky na net

Napsal: 22 pro 2016, 12:30
od jericho-3
A já teď odhadoval sílu lamely u mého válečného Bmw 71 , kde je jedna lamela/mimochodem téměř identická se š 100/ a dal 8mm a po namontování se mi to zdá moc, má nějaký krátký chod a plně nevypíná..tak mám dilema...Je lepší více, ale nesmí se to přehnat..lamela se plně neuvolní.. :)

Napsal: 22 pro 2016, 13:35
od slovacek.milos
8mm je lamela jetá co? nová 8.5