Stránka 1 z 2

nudzovy rezim _ 16683 regulace plniciho tlaku

Napsal: 23 pro 2016, 16:15
od milosba
nazdar pani,

potrebujem postrcit k rieseniu problemu, ktory ma trapi uz par tyzdnov.
Moj inac skvely motor mi hadze do nudzaku a teraz uz fakt neviem preco.

mam 1.9 TDI 77kw, /2004-12/ , BJB, octavia 2

toto mi hadze najnovsie:


1 Fault Found:

16683 - regulace plniciho tlaku: regulacniho rozsahu nedosazeno
P0299 - 000 - -
info o závadì:
Otáèky: 2520 /min
Kroutící moment: 218.0 Nm
Rychlost: 88.0 km/h
Výkon/klapka: 100.0 %
Napìtí: 14.44 V
Provozní stav: 00101000
Tlak: 2131.8 mbar
Tlak: 1254.6 mbar


Mal som vadnu kabelaz k olejovemu cidlu dole na vani , to som opravil, potom som nasiel vypalenu poistku na olejove cidlo tak som ju vymenil. Myslel som ze toto je ta chyba az kym som nevysiel z dielne... nic sa nezmenilo iba mi zhaslo olejove cidlo.
Mal som turbo ktore som pripiekol, a myslel som ze to bude nim tak som ho vymenil. teraz mam nove a je to rovnake.

Problem sa prejavuje tak akokeby ste jazdili s turbom na ktorom je odpojena regulacia.. po vypnuti motora opat na chvilku ide lepsie ale ani nahodov to nema taky vikon ako som zvyknuty a potom to padne celkom dole. ked pojazdim este kus po pripade nad cca 120 zasvietia emisie a mam z toho polsky fiat....

Trubky som zbezne kontroloval ci dajaka neni vyskocena nenasiel som nic.

Napsal: 23 pro 2016, 17:35
od slovacek.milos
nechce se mi nad tím už bádat ale řeším asi podobný problém, zdá se mi že číslo závady je stejné, bohužel jsem si ho nenapsal ale nesmázl je v řj,

dneska jsem natlakoval celou sací soustavu a zjistil jsem ho.... z motoru se ozývá syčení

(LOL)

za čtyři hodiny jsme zsjistili ucpaný výfuk, který íl nevíme pokračování v úterý (LOL)

Napsal: 23 pro 2016, 18:13
od slovacek.milos
máš i dpf :?

Napsal: 23 pro 2016, 18:23
od octaviask
treba to nalogovat!


naloguj pozadovanu/realnu hodnotu vahy a pozadovany/realny tlak turba...daj sem logy.

Napsal: 23 pro 2016, 20:21
od milosba
Niesom odbornik na vag, doma mam klon viem to odmerat na nom ? Ked ano poprosim kde na ktorych kanaloch sa to da? Dik

Nemam auto s dpf je to z tych prvych typov octavii 2 dokonca aj erg tam mam manualny.
Inac ked hovoris s tym sycanim aj ja ho pocuvam akoby od laveho kolesa ( spolujazdec) ale davam to do suvisu s vyjazdenym napinakom na alternator to ma tiez podobny zvuk.
Vyfuk som aml odpojeny cize tym to neni

Napsal: 23 pro 2016, 21:07
od slovacek.milos
milosba píše:Niesom odbornik na vag, doma mam klon viem to odmerat na nom ? Ked ano poprosim kde na ktorych kanaloch sa to da? Dik

Nemam auto s dpf je to z tych prvych typov octavii 2 dokonca aj erg tam mam manualny.
Inac ked hovoris s tym sycanim aj ja ho pocuvam akoby od laveho kolesa ( spolujazdec) ale davam to do suvisu s vyjazdenym napinakom na alternator to ma tiez podobny zvuk.
Vyfuk som aml odpojeny cize tym to neni
behaj na škoda 1000 MB (LOL)

Napsal: 24 pro 2016, 12:20
od Petrhub
Já měl nedávno tu stejnou chybu a měl jsem ucpané DPF (wallbash)

Napsal: 24 pro 2016, 12:26
od octaviask
hodnoty najdes v tych kanaloch, neviem presne ktore cisla kanalov su to. Ano naloguješ to aj klonom

Napsal: 24 pro 2016, 13:14
od mubarak
BJB DPF mít nebude, je to Euro III. Z mých zkušeností byla nejčastější závada špatná váha vzduchu nebo byla prdlá podtlaková hadička.

Napsal: 25 pro 2016, 12:49
od milosba
Rozmyslam nad problemom aj cez vianoce a neviem presne odpoved na otazku :

co je zdrojom tlaku vzduchu pre tlakovy system? co presne od ktoreho komponentu ide uz ten klasicky vysoky tlak .

Napsal: 25 pro 2016, 13:01
od FandaTDI
milosba - to ses daleko nedostal (noteeth) Že by turbodmychadlo? ;-)

Napsal: 25 pro 2016, 13:10
od milosba
FandaTDI píše:milosba - to ses daleko nedostal (noteeth) Že by turbodmychadlo? ;-)
Dobre, a da sa merat cez vag na kolko je otvoreny ten regulacny ventil na turbe ? a ci sa vobec otvara?

Napsal: 25 pro 2016, 13:21
od UchoTD
skontroluj zapojenie podtlakovych hadičiek a tlakových hadíc,ked naštartuješ musí sa regulačná banka vtiahnut na doraz.

Napsal: 25 pro 2016, 13:36
od milosba
UchoTD píše:skontroluj zapojenie podtlakovych hadičiek a tlakových hadíc,ked naštartuješ musí sa regulačná banka vtiahnut na doraz.
cize ked privediem tlak - podtlak ( neviem zistim ) do regulacnej banky na turbe aspon zistim ci to ide , potom nastartujem a budem sledovat ci sa regulacna banka vtiahla na doraz

ale to az zajtra pozajtra dnes este len teorie :)

Napsal: 27 pro 2016, 13:28
od FandaTDI
milosba píše:
FandaTDI píše:milosba - to ses daleko nedostal (noteeth) Že by turbodmychadlo? ;-)
Dobre, a da sa merat cez vag na kolko je otvoreny ten regulacny ventil na turbe ? a ci sa vobec otvara?
Ano i ne ... :D Ve vagu máš střídu (%) sepnutí N75, ale to ještě neznamená, že ten ventil se tak skutečně otvírá ... dá se to se zkušenostma odvodit od nárustu/poklesu tlaku (vč.porovnání s průtokem vzduchu přes MAF)
Asi nejjednodušší základní "zkouška" je zkounkout, zda po nastartování baňka na turbu vtáhne táhlo... (samozřejmě bez nějakýho externího podtlaku, prostě zapojený jak to má být...), event. jestli se táhlo hýbe při prošlápnutí plynu, ap.