Jumpstart bezbaterie
Moderátoři: šulda, Moderátoři
A po 5ti startech se relé může vyměnit, protože kontakty budou černé, jako obyvatelé Kalahári.stanomx píše:nechapem prečo vykonove tranzistory, kľudne sledovací obvod, a na prúdovú špičku spínanie relé,
ad.lt.kubosh
zjavne si nepochopil čo píše wob, a vybíjanie do batérie znamená jej nabíjanie
Nafta patří do TDi!
Ty s Wobem jste patrně vymysleli perpetuum mobile.stanomx píše:nechapem prečo vykonove tranzistory, kľudne sledovací obvod, a na prúdovú špičku spínanie relé,
ad.lt.kubosh
zjavne si nepochopil čo píše wob, a vybíjanie do batérie znamená jej nabíjanie
Pokud nabiju kondenzátory z téměř vybité baterky a v ideálním případě je v tom transformátor, takže z řekněme 10.5V na téměř vybité baterce to nabije kondíky na 13,8V impulz (víc bych neriskoval) a potom to připojíš na přímo zpět, tak se stane co?
Nabiješ baterku? Těžko, vrátíš do ní cca 95%-98% energie, kterou jsi před tím odebral a skrze ten kabel zatraceně rychle. Bude se to chovat zhruba podobně jako voda ve spojených nádobách.
Ano pokud vyřešíš, že se to začne vybíjet až ve chvíli, kdy jsi sednul za volant a točíš klíčkem, tak to zafunguje. Jak to automatické sepnutí na startovací odběr zareaguje na žhavení nevím.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
Proč sem pořád někdo tahá zařízení z pravěku, jako je transformátor, relé a podobně, se divím, že tu ještě někdo nepřišel s elektronkou.lt.kubosh píše:Ty s Wobem jste patrně vymysleli perpetuum mobile.stanomx píše:nechapem prečo vykonove tranzistory, kľudne sledovací obvod, a na prúdovú špičku spínanie relé,
ad.lt.kubosh
zjavne si nepochopil čo píše wob, a vybíjanie do batérie znamená jej nabíjanie
Pokud nabiju kondenzátory z téměř vybité baterky a v ideálním případě je v tom transformátor, takže z řekněme 10.5V na téměř vybité baterce to nabije kondíky na 13,8V impulz (víc bych neriskoval) a potom to připojíš na přímo zpět, tak se stane co?
Nabiješ baterku? Těžko, vrátíš do ní cca 95%-98% energie, kterou jsi před tím odebral a skrze ten kabel zatraceně rychle. Bude se to chovat zhruba podobně jako voda ve spojených nádobách.
Ano pokud vyřešíš, že se to začne vybíjet až ve chvíli, kdy jsi sednul za volant a točíš klíčkem, tak to zafunguje. Jak to automatické sepnutí na startovací odběr zareaguje na žhavení nevím.
Není problém udělat z tužkové baterky třeba 90V, viz: http://pandatron.cz/?305&menic_napeti_z_clanku_1.5v
A spínat velké proudy umí mosfety apod...
Vstávat, už není století páry
Nafta patří do TDi!
zaběhni si koupit nabíječku na telefon - powerbanku na dvě AAbaterky, kde je ten bomba měníč s MOSFETama co umí spínat proudy. Uvidíš co nabiješ a jak dlouho ty proudy udržíš.
Objem ničním nenahradíš. Tady je to analogie. Ale je dost možné, že opravdu žiju ve století páry a Ty s trochou zřetězených MOSFETů natočíš Oktávku z těch baterek co máš v klíči na DO.
Objem ničním nenahradíš. Tady je to analogie. Ale je dost možné, že opravdu žiju ve století páry a Ty s trochou zřetězených MOSFETů natočíš Oktávku z těch baterek co máš v klíči na DO.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Podle mě to pomůže pouze v případě, kdy autobaterka ještě má kapacitu ale nedá proud.
Vezmu to na příkladu baterky 50Ah.
Baterka 50Ah může dodávat:
- 12V 50A po dobu 1hodiny
- 12V 100A po dobu půl hodiny
- 12V 200A po dobu 15 minut
- 12V 400A po dobu 7,5 minut (tohle máme + - startování)
Pokud je baterka starší a má ještě třeba 40A ale zvládne proud už jen 250A (příliš málo pro startér) tak dokážu pochopit, že můžu ještě nabít kondenzátor, nabitost baterky se o kus sníží, ale pomůže mi to při tom startovacím proudu.
Může mi to třeba taky pomoct v mrazu, takže s 44Ah ZDRAVOU baterkou nastartovat 4 litrový V8 diesel. Protože ten proud poskládám - zdravá baterka mi dá třeba těch 250A i když jí kus kapacity sežere kondenzátor, plus pak kondenzátor přidá ještě svých 350A tak dokážu odjet.
Ta věc mi už ale nejspíš nepomůže v případě, že jsem marnými pokusy vymlátil baterku, světla už sotva svítí a při otočením klíčkem cvakají relátka. Kapacitu (náboj) potřebný pro start už to nemá kde vzít.
Jediné jak by to mohlo MOŽNÁ fungovat je, že i když se baterka tváří jako mrtvola, tak ještě má nějakou kapacitu - vysvětlím obrázkem.
Orientační nákres:
- když mě někdo přesvědčí, že i při velkém vybití je v baterce ještě kus kapacity, tak jsem ochoten uvěřit, že mám ještě jeden pokus na nastartování a že mi ten kondenzátor pomůže, pomalu a dlouho si bude nacucávat ten zbytek, pak z toho udělá 12-14V a na 10 sekund ze sebe vydá co může (otázka je, jestli nesepne hned po připojení kolíků, protože si podle napětí totálně vycucané autobaterie odvodí že už se startuje)
- červené pole je teoretická kapacita kterou bych měl k dispozici na nabití toho vynálezu
Osobně si ale myslím, že realita bude vypadat spíš takto:
- pokud to dopracuji až ke cvakání relátek, tak mi už nic jiného než další zdroj nepomůže, protože už není kde brát
Netvrdím, že další zdroj nemůže mít 8x8x4cm. Technologie LiPol, LiIon a LiFe baterek je docela daleko, takže mi malá baterka dá po dobu 10s klidně 200A. Neřeším životnost. Tak jako tak už mě ale nespasí žádný kondenzátor.
Vezmu to na příkladu baterky 50Ah.
Baterka 50Ah může dodávat:
- 12V 50A po dobu 1hodiny
- 12V 100A po dobu půl hodiny
- 12V 200A po dobu 15 minut
- 12V 400A po dobu 7,5 minut (tohle máme + - startování)
Pokud je baterka starší a má ještě třeba 40A ale zvládne proud už jen 250A (příliš málo pro startér) tak dokážu pochopit, že můžu ještě nabít kondenzátor, nabitost baterky se o kus sníží, ale pomůže mi to při tom startovacím proudu.
Může mi to třeba taky pomoct v mrazu, takže s 44Ah ZDRAVOU baterkou nastartovat 4 litrový V8 diesel. Protože ten proud poskládám - zdravá baterka mi dá třeba těch 250A i když jí kus kapacity sežere kondenzátor, plus pak kondenzátor přidá ještě svých 350A tak dokážu odjet.
Ta věc mi už ale nejspíš nepomůže v případě, že jsem marnými pokusy vymlátil baterku, světla už sotva svítí a při otočením klíčkem cvakají relátka. Kapacitu (náboj) potřebný pro start už to nemá kde vzít.
Jediné jak by to mohlo MOŽNÁ fungovat je, že i když se baterka tváří jako mrtvola, tak ještě má nějakou kapacitu - vysvětlím obrázkem.
Orientační nákres:
- když mě někdo přesvědčí, že i při velkém vybití je v baterce ještě kus kapacity, tak jsem ochoten uvěřit, že mám ještě jeden pokus na nastartování a že mi ten kondenzátor pomůže, pomalu a dlouho si bude nacucávat ten zbytek, pak z toho udělá 12-14V a na 10 sekund ze sebe vydá co může (otázka je, jestli nesepne hned po připojení kolíků, protože si podle napětí totálně vycucané autobaterie odvodí že už se startuje)
- červené pole je teoretická kapacita kterou bych měl k dispozici na nabití toho vynálezu
Osobně si ale myslím, že realita bude vypadat spíš takto:
- pokud to dopracuji až ke cvakání relátek, tak mi už nic jiného než další zdroj nepomůže, protože už není kde brát
Netvrdím, že další zdroj nemůže mít 8x8x4cm. Technologie LiPol, LiIon a LiFe baterek je docela daleko, takže mi malá baterka dá po dobu 10s klidně 200A. Neřeším životnost. Tak jako tak už mě ale nespasí žádný kondenzátor.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Souhlas - pokud to někdo dobře promyslel, tak to začne dávat proud opravdu až ve chvíli kdy se má točit startér.
Pokud by to bylo úplně hloupé, tak si myslím že baterka není schopná to tak rychle vycucat. Vždyť když nabíjím mrtvou starou baterku, tak ji musím nabíjet velmi pomalu (třeba 2A), protože když pustím víc (6A), tak okamžitě vyletí napětí a nabíječka hlásí, že baterka je nabitá.
Ta věc je z mého pohledu dobrá, pokud vím že mám horší baterku, tak nezkouším startovat, ale rovnou tam dám ten kondenzátor a pak to zkusím napoprvé až s tím kondenzátorem.
Případ, kdy jsem zkusil 25x neúspěšně nastartovat a jsem ve stavu kdy cvakají relátka je přinejmenším sporný. Těžko říct jestli se ten kondenzátor dostatečně nabije.
V takovém případě mi dá větší naději spíš krabička s (nabitou) baterkou z Lidlu.
Jiný problém ale je, že pokud mi to nevyšlo na 25 pokusů z autobaterie, tak by se musel stát zázrak aby to při 26. a 27. pokusu nastartovalo.
Pokud by to bylo úplně hloupé, tak si myslím že baterka není schopná to tak rychle vycucat. Vždyť když nabíjím mrtvou starou baterku, tak ji musím nabíjet velmi pomalu (třeba 2A), protože když pustím víc (6A), tak okamžitě vyletí napětí a nabíječka hlásí, že baterka je nabitá.
Ta věc je z mého pohledu dobrá, pokud vím že mám horší baterku, tak nezkouším startovat, ale rovnou tam dám ten kondenzátor a pak to zkusím napoprvé až s tím kondenzátorem.
Případ, kdy jsem zkusil 25x neúspěšně nastartovat a jsem ve stavu kdy cvakají relátka je přinejmenším sporný. Těžko říct jestli se ten kondenzátor dostatečně nabije.
V takovém případě mi dá větší naději spíš krabička s (nabitou) baterkou z Lidlu.
Jiný problém ale je, že pokud mi to nevyšlo na 25 pokusů z autobaterie, tak by se musel stát zázrak aby to při 26. a 27. pokusu nastartovalo.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
To: blacklight
samozřejmě se zde řeší situace, kdy je motor schopný se nechat nastartovat, ale není dostatek proudu na to, aby k tomu došlo.Pokud je na motoru závada, tak je jasné, že nepomůže ani přímá linka z Temelínu.
Každopádně příští týden už bude šéf zpátky, tak to snad klapne.
samozřejmě se zde řeší situace, kdy je motor schopný se nechat nastartovat, ale není dostatek proudu na to, aby k tomu došlo.Pokud je na motoru závada, tak je jasné, že nepomůže ani přímá linka z Temelínu.
Každopádně příští týden už bude šéf zpátky, tak to snad klapne.
Nafta patří do TDi!