Jumpstart bezbaterie

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Tak dnes obdrženo a hlavně vyzkoušeno!!!
A opravdu to funguje!!!Zkoušeli jsme zatím 2 auta, jedno Mercedes ML 320CDI, startér motorem otáčel, ale dost pomalu, spíš se motor jen tak převaloval, rozhodně by to nechytlo, po připojení jumpstartu, motor točil, jako bych tam dal baterku novou.Druhé auto byl Peugeot 307 1,6HDI, tam startér jen cvaknul a nic.Po připojení jumpstartu opět start jako s novou baterií.Dodám že obě auta stála venku už nejméně týden bez hnutí a teplota při startu byla -7°C.Takže za mě spokojenost.
Koukl jsem se ze zvědavosti dovnitř, protože horní víko je sundatelné a drží na 6ti šroubech, uvnitř jsou kondenzátory velikosti velkého monočlánku, je jich tam tuším 6, kapacitu jsem na nich napsanou neviděl.Nad kondenzátory je pak elektronika.
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Dnes startováno Vito 639 2,2 CDI. baterka v autě protočila tak dvakrát a konec, pak připojen jumpstart a protočení jak za mlada :D
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
NEVO
Přispěvovatel
Příspěvky: 976
Registrován: 07 kvě 2008, 20:44
Bydliště: Or.Polhora-Slovensko

Příspěvek od NEVO »

chcelo by to rozobrat a obkreslit schemu zapojenia, stoho by sa už dalo vydedukovat na ako princípe to funguje :D
nafta je dobra, benzin este lepsi, ale radsej by som to nepil
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

princip je snad jasny nie?
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

NEVO píše:chcelo by to rozobrat a obkreslit schemu zapojenia, stoho by sa už dalo vydedukovat na ako princípe to funguje :D
Tak tady je obrázek po oddeklování, schéma po mě opravdu nechtějte, chci zbytek života strávit nečím příjemějším :D .
Změřil jsem, že plně nabité to nechá svítit žárovku H7 po dobu 3minut a 15ti vteřin.
Po připojení k baterii to cca 15 vteřin cucá proud okolo 12A a po chvilce to klesne na zhruba 8,5A.
Obrázek
Nafta patří do TDi!
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

S tou 320CDI je to doslova neuveritelny. To je svine se 100Ah baterkou.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

pořád jsem nějak skeptický, to jako proud starteru teče těmahle licnama? to aby byly ze zlata ne? příjde mi to jako startovací kabely z dvojlinky :(
CFHC
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

oktáf píše:pořád jsem nějak skeptický, to jako proud starteru teče těmahle licnama? to aby byly ze zlata ne? příjde mi to jako startovací kabely z dvojlinky :(
To asi ta fotka zkresluje, přívodní kabely mají průměr 7mm, když budu brát, že izolace má 1mm, tak měděné jádro má 5mm, takže plocha je 19,5mm2, kabely mají délku cca 20cm.To na ty 2,3,4 vteřiny v pohodě stačí.
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

lt.kubosh píše:S tou 320CDI je to doslova neuveritelny. To je svine se 100Ah baterkou.
Když jsem to připojoval, také jsem to moc optimisticky neviděl, ale ukázalo se, že obavy byly zbytečné.
Nafta patří do TDi!
niceman
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 31 kvě 2009, 10:47

Příspěvek od niceman »

Zdroj Wiki=životnosť veľmi závisí od teploty okolia, pre kondenzátor pri max. teplote (85 °C alebo 105 °C) môže byť iba 2 000 hodín, ale pri znížení teploty okolia Ta na polovicu maximálnej stúpa životnosť až na 250 000 hodín a viac....

1rok=8760 hodin
250 000 hodin=cca 28 rokov
moj štartovaci booster za cca 300€ vydržal cca 5 rokov
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

Toledak píše:
oktáf píše:pořád jsem nějak skeptický, to jako proud starteru teče těmahle licnama? to aby byly ze zlata ne? příjde mi to jako startovací kabely z dvojlinky :(
To asi ta fotka zkresluje, přívodní kabely mají průměr 7mm, když budu brát, že izolace má 1mm, tak měděné jádro má 5mm, takže plocha je 19,5mm2, kabely mají délku cca 20cm.To na ty 2,3,4 vteřiny v pohodě stačí.
Díky za info, testy a fotky :-)
Musím přiznat, že mě to docela překvapilo, nicméně je super že to funguje.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Není vůbec zač, když to někomu pomůže při rozhodování co koupit na startování aut, tak budu rád (a to to neprodávám :D ).

U tohoto zařízení je jedna nepřekonatelná výhoda, můžu to mít sebou kdekoli a klidně i po dlouhé době nepoužívání to vezmu, a za pár vteřin to bude nabité a startuju.Zkuste po několika měsících vytáhnout ze skříně bateriový buster a chtějte něco nastartovat.A pozor, tahle věc váží jen 1,35kg, manželka to může nosit klidně v kabelce :D .
Nafta patří do TDi!
dostyc
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 11 led 2019, 14:14
Bydliště: vedle Prahy

Příspěvek od dostyc »

Můžu se zeptat, jestli po dvou letech to stále funguje a příp. nějaké zkušenosti
( kdy funguje a kdy ne).Uvažoval jsem o tom, tak mě to zajímá.
Díky.
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

dostyc píše:Můžu se zeptat, jestli po dvou letech to stále funguje a příp. nějaké zkušenosti
( kdy funguje a kdy ne).Uvažoval jsem o tom, tak mě to zajímá.
Díky.
Funguje to úplně stejně, jako před dvěma lety :).
Hodněkrát to ušetřilo tahání prodlužovačky a startovacího vozíku.Samozřejmě je potřeba, aby startované auto bylo v pořádku a jedinný problém co má, je jen slabá baterie.Pokud jsou třeba v háji žhavičky a je potřeba točit déle, tak na tenhle případ už to nestačí.
Taky by mohly mít svorky větší rozevření, někdy je to trošku boj dostat svorku na kontakt baterie, která je zapojená v autě.
Nafta patří do TDi!
dostyc
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 11 led 2019, 14:14
Bydliště: vedle Prahy

Příspěvek od dostyc »

Ok, díky moc. Máš ten ze stualarmu ? Má jen 400A. To asi bude málo na silnější diesly. Ono kolikrát stačí 2.0 Tdci od fordu a je problém. Ale na ostatní vozy by to mělo stačit ,ne? Zajímalo by mě, jak je to s diesly v zimě, když potřebují déle žhavit. Jestli to nesebere většinu na to žhavení? Nebo to má nějaký mozek co to pozná?
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“