1.8 TSI passat CC 2009 studeny volnobeh

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Teď jsem na to koukal, CC je také příčné. BZB je první generace příčné 1.8, standardní strírák 2mm s prořezy, proto to olej nežralo ani při LL. To teprve CDAA/CDAB vylepšili stíráky na 1,5mm a jen vrtané, tedy průserové BS ...

Jestli to měnili teď, má jistě CDAA, ale snad již s modifikací, kterou nasadili od podzimu 2011, zpátky 2mm ale opět jen vrtaný, který se taky při LL a špatným oleji ucpávaj, jsou to písty s koncovým DF. Takže snad to pánovi nezačne papat ... Prý se po výměně short motoru nenechá dohled jeho kod, má to mít nějaké náhradní označení ...

Teprve loni začali dávat pro servis písty DL se skládaným stírákem, teprve tento opět kousne LL bez problému ... Náskok díky Audi ... :D

Beru zpět, i pro BZB má být shortmotor dostupný, a to 06J100033FX. Co je uvnitř ví jen výrobce.
Pro CDAA maj 06J100038HX.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Takze novinky, vymenil som PCV...radosti kopec, ráno auto po štarte nezhaslo..avšak mierne obcas drmlo... (po ohriati OK)

vravim si super, tak som ho troška prehnal aby opalilo sviečky.... nechal vychladnut.

Rano pridem k autu, startnem..znova mierne trhalo. Nasral som sa, vysroboval som vysetky 4 sviecky...
(wallbash) sviecky neboli skoro vobec dotiahnute! 2nm? aj to vela....
Pán skusal niekomu davat menit sviecky.... no super.

Sviecky som skontroloval ci sedia podla cisla, je tan NGK PFR7S8EG cize podla katalogov sedi. Zalozil som ich spet, dotiahol tak ako treba...

Startnem auto...po 10 sekundach sa neuveritelne zacne hadat a zhasne. Opakovany start to iste...atd.

na vagu nič, akurat vypadky jednotlivých valcov (vsetky).

Tak ted babo rad. Sviečky su čierne ako noc, cize to ma bohatu zmes. Zeby pri vymene polomotora zabudli nejake tesnenie?? Podla mna si to ešte niekde prisáva...
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Psals, že po shortu to najelo cca 10tkm, že? Po kolika km mu to začalo po startu haprovat?

Jestli byly svíčky jak byly (aby ne, když to PCV bylo dead ...), očistils je, opatrně abys nesundal tu platinu na obou elektrodách? Občas se taky u cívek vyjiskří kontakt, pak nesedí dobře na svíčce a na připojovací "matici" je pak vidět koroze, bylo tam vše OK?

Kvůly ohřevu katu to má po startu v určitým spektru teplot a podmínek cca do půl minuty fázi dvojitýho vstřikování, je možný, že je autí zblblé díky předchozímu stavu. Vymaž adaptace, nastav klapku a pojezdi to, mělo by se to srovnat.

To PCV, dostals 06H103495AH? Jaks sám zjistil, nalévací víčko a i měrka musí těsnit také.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Haprovat to zacalo ked boli mrazy. Cim viac pod nulou je tym je to horsie. Preto mi to mozno slo po vymene..vxera bolo -2 dnes je -20.


Sviecky som okefoval jemnou drotenou kefkou opatrne...ale ktovie ci prezili ten vadny pcv. Cierne boli dost.

Vycistil som klapu bola kusok zanesena...adaptacia ok. Este vymazem ostatne adaptacie.

Ano dostal som uz novy pcv.

Trha to stale teraz uz aj 10minut po starte....3-4 valec ma uz po 15 missfires.

1 ma 0 druhy ma 2


Predtym mali vsetky cca rovnako.

Zacinam mat podozrenie na samotny motor...moduly som pozeral odspodu su ciste ziadna korozia..ked teraz prehodim moduly stale 3-4 valec najviac missfires
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: 1.8 TSI passat CC 2009 studeny volnobeh

Příspěvek od Marek001 »

[quote="octaviask"]passat CC, 2009, 1.8 TSI.
Pan prisiel s tym ze studene auto ked rano nastartuje...motor vrčí 30-50 sekund..nasledne zacnu vypadavat valce, motor sa háda..až zdochne.
Ak ho 2-3 minuty podrzim na plyne, po ohriatí ide cely den bez najmensich problemov.


Ahoj, presne na vlas rovnakú závadu idem zajtra riešiť na Opli Astra J 1.4 turbo benzín (+ origo LPG). Vymenili mu tam sviečky, rampu, vyčistili klapku potom nejaký snímač (majiteľ mi ešte ukáže prstom že ktorý) ale problém ostal. Auto som videl zatiaľ len "z rýchlika" ale normálne sa to chová ako keby bol podpálený ventil, začne sa to hádať a ísť na tri valce ale ešte neviem či je výpadok stále na tom istom alebo sa to strieda. Len viem že si to sťažuje si na chudobnú zmes + klapku, počítam že budú rozhodené aj adaptácie. Ale tiež mám podozrenie na PCV, alebo membránu v saní príp. prasknté sanie ak niečo zistím dám vedieť.

octaviask prosím ak by sa pohol nejakým smerom tiež daj vedieť, ešte dodám že ten Opel tiež čím je zimšie tým sa to prejavuje viac
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tak Oplíka bych zkoušel jen na benzín, to LPG může blbnout, takže vyřešit chod na seriový stav s odstaveným LPG a pak po vyřešení blbnout s LPG. Až to uvidíš, co bude říkat diag?

Ta 1.8, diag opravdu prázdná kromě misfires? Hoď sem prosím přesný chyby. Nový PCV snad vadný nebude, ale i to je možnost, brals jak to vypadá origo od koncernu, tak to by měl být HENGST, že? Těsnění pod nim je součástí, vyměnils taky?

Když ho podržíš v otáčkách, srovná se a výpadky zmizí, nebo je to stejný? Zkus při 2000 a 3000ot.

Nevím jak moc trpěj na vysokotlakou pumpu, koukni na skupinu 240, jestli má rail dostatečný tlak, první pole požadovaný tlak, druhý pole skutečný tlak, třetí rozdíl, neměl by být víc jak 5.

Jen blbost, kolik je tam oleje? Ty černý svíčky, je to fakt jen od bohatý směsi? Je možný, že se zasrala i lambda díky tomu PCV, jak říkám, záleží, jak dloho s tím špatným jezdil.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

diag cista ...okrem missfires na volnobehu tam nič nie je. Tie missfires su castejsie ako zaregistruje ECU...drobne trhnutia ECU neregistruje, az ked zacne sklbat motorom.

ked to vytocis na 2000ot...trhnutia viac menej zmiznu, do 2000 ich ešte troška citit..vo vyssich otačkach to uplne zmizne.

Tlak paliva som riešil medzi prvými...všetko tam vyzerá OK.

Za tepla ide ako ako z praku, po dialnici nie je problem....za tepla potom naštartujem, ide ako hodinky!!!!!

Fakt je ten, že najviac vynechava 4 a 3ti valec....

Dnes ešte pozriem do sania endoskopom pre istotu! Lebo som čistil klapku a bola zanesená, 10.000km dozadu ju čistili (bolo vidno) no za tych 10.000km ju kus zanieslo..

Starý PCV je deravý podla mna uz minimalne 2 roky, ta membrana je rozpadnuta...jazdil s s tým dlho, akurat za tepla neboli problémy. Začala zima ...a zacali problemy

Novy PCV je origo, jasne hengst, je isto dobrý! Sviečky som okefoval, povrčal za studena 10 minut, vytiahol..sviečky čierne ako noc. Či je to od benzinu alebo oleja hm....tazko povedat, moj nazor je ze to je benzin.

Ked pridem z dialnice, sviečky sú pekné vypálené....čierne su len na studenom volnobehu...a bodaj by nie, lambda ukazuje 0,5V to je bohaté strašne....


06J100033FX je kod shortmotora ktorý tam dali.

ETKA mi pise ze v rozsahu dodavky 06J100033FX by mal byt aj ten odlucovac oleja ???Obrázek
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tím odlučovačem myslí ten hrubý, co je pod vodní pumpou. Ten na víku je jemný/vírový, takže ten nechali původní.

Ty svíčky vypadaj všechny stejně, nebo jsou z toho 3 a 4 válce na pohled horší? Cívky jsi proházel a stejný, takže ty padaj, konektory k nim jsou snad OK. Nejsem si jist, po kolika vynecháních při sledování v měřenejch to hodí chybu, ale pokud ECU chybu nepíše, možná po tom chceš chod hodinek a to tenhle motor není ... Co vstřiky na těhle válcích, dávaj stejně jak 1 a 2?

Díky PCV to asi bude pěkně zasraný, pokud to za tepla nedělá, protáhl bych to na delší štrece - koliks teď zkušebně najezdil? - a teprve pak bych řešil dál. Snad nebude na sacích ventilech tolik bordelu aby se to delší jízdou nevyřešilo, tyhle mrchy na to trpěj velmi, a pak jedině sání dolu a čistit ...
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

sviecky vyzeraju vsetky 4 rovnako....

samozrejme ECU vyhodi chybu az ked naskace viac vynechani.

OK to nie je, motor skáče ako zajac!

startnem za studena..kym drží 1200ot je to ako tak OK..po chvilke zacne klesat na 900ot...a tam to zacina, kope kope....az zahadze sviecky tak...ze proste sam zhasne.

ked ho podrzite 2 minutky na plyne 2000ot....potom sice bude kopat, ale uz nezhasne (proste sa to musi ohriat)

Vstreky som si tam nevsimol, jednotlive vstrekovacie davky...nevies ktory to je kanal?

Skusobne som spravil cca 50km po dialnici
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

octaviask píše: startnem za studena..kym drží 1200ot je to ako tak OK..po chvilke zacne klesat na 900ot...a tam to zacina, kope kope....az zahadze sviecky tak...ze proste sam zhasne.

ked ho podrzite 2 minutky na plyne 2000ot....potom sice bude kopat, ale uz nezhasne (proste sa to musi ohriat)
Hm, tak to není OK, ty zvýšené otáčky po studeném startu OK, stav zahřívání katu a cca 1/2 minuty dvojité vstřikování, občas to kope fest, normál stav, to řeší klapka a vymazaní adaptací, ale to se jen opakuju. Pak musí normálně klesnout na volnoběh, kolem 800 se musí ustálit.

Víc nevím, je to špek. U vstřiků jsem se sekl, bohužel individuální množství se ve VAGu neukazuje :( Ale to, že to dělá jen na volnoběh, tedy při malém tlaku paliva, a hlavně stále 3 a 4, mohly by to být oni, něco najezdili a třeba s nimi při výměně shortu kleply, kdo ví ... špatná/nízká lambda by to na ně ukazovala. No ale pak by měly i svíčky vypadat blbě jen u nich, jestli jsou černé i na 1 a 2, fakt mě víc nenapadá, než že jsou ještě zaprasené ventily ...

50km dálnice je dost na naučení a pořádné projetí, takže Tě asi nemine rozborka. Dej pak vědět, jak pokračuješ ;)
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Ked to robi iba 3 a 4 valec, neprisava si to niekde blizko nich falosny luft? Trubka k brzdovemu posilovacu a posilovac su OK?
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Ray si to trafil, zasrate ventile chrastami od karbonu.... po 10.000km!!! (Zrejme dosledok zalozenia vadneho PCV a predpokladam že aj turbo pomohlo)

Neskor dam fotky z endoskopu....

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

v aute skoro nič oleja....zrejme zozraty motorom, a to ešte par tisic do vymeny.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Neskutečný stav ... Takže na olej si mrknul až teď? Pokud to pán neřešil a jezdil s tím špatným PCV dlouho, je jasný, že tlaky v motoru byly na prd a olej se cpal vrchem do sání a přes ventily do válců. Jestli navíc podtáčel, tak to zabil ... Tohle bych hodil na hrb tomu autorizáku jako reklamaci.

Jinak k oleji, BZB a spol z první generace by neměly mít s olejem problém, ale ty CDAA a spol z druhé generace, a to včetně 2.0 CCZA a spol, díky kroužkům bych nelil nic jiného než VW502.0 s ACEA A3/B4, nesmí mít Cx., a měnil po 15tkm.

Koukni na link dole, v Rusku to svádí na mrazy a špatný benzín (no to je skoro jak u nás že :D ) a maj od 2013 proto lít jenom toto, no a skutek utek ... Kdyby to ti umělci z koncernu pustili do světa, ušetřili by lidem starosti a svoje renomé, jestli ještě nějaký maj po Dieselgate ...
http://forum.octaviaclub.cz/index.php?s ... &p=1658397

Sundáš sání a budeš čistit, nebo to zkusíte nechat a jezdit "Italian tuning" s lepším benzínem nebo nějakým čistícím aditivem? Někdo zkouší i tohle ale to se motoru moc nelíbí ...
https://www.youtube.com/watch?v=jmtip4Xvi3I
https://www.youtube.com/watch?v=8aDm_LuMJWQ

Bohužel nemoc všech přímovstřikovejch benzínů, proto má třetí generace 1.8/2.0 8ks vstřiků, čtvery do hlavy a čtvery do sání pro čištění ventilů ...
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

neviem čo sa s tym ide robit, zalezi na majiteľovi ;) ci pojde reklamovat alebo oprava. Ak oprava u nas tak samozrejme sanie dole a ručne vyčistit pripravkom na karbon.

Tak olej som nepozeral, načo :D motor bol nový...ani ma nenapadlo riesit nejake mechanicke problemy, furt sa šlo po ele.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“