Porting hlavy

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
janpelikanbk23
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 24 bře 2014, 21:01

Porting hlavy

Příspěvek od janpelikanbk23 »

ahoj pustil jsem se do portingu me hlavy na netu jsem nasel tohle video vidíte nejakej užitek v tomhle portingu ala golfovej micek


https://www.youtube.com/watch?v=WVA8cdIucgM
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Tot otazkou k zamysleni, nebot v pripade golfoveho micku to ma smysl nebot ten rotuje a dulky snizuji odpor vzduchu a pomaha i micku stoupat (takze delsi dolet). Osobne se subjektivne domnivam, ze je to pokus o to nejak se marketingove odlisit, nabidnout zakaznikovi neco noveho, neotreleho a tim ho zaujmout. Soudim tak na zaklade toho, hlubokeho presvedceni, ze by byl tento povrch pouzit nejen napriklad u F1.

Hlavni nevyhodou vidim zeslabeni steny hlavy v miste dulku a z toho plynouci. Co u portingu ale zustava je fakt, ze lesteni je kontraproduktivni zalezitosti!
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

golfový míček má díky těm jamkám menší odpor vzduchu, tady to bude asi podobný. Ale to si doma asi neuděláš :) Jinak dělají se i ventily takto jamkovaný :)

Já se přidám, mě by zajímalo, jestli má smysl soustružit konce vodítek do kužele (na jinak sériový hlavě)?
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Otazkou zostava ako ta uprava nasavacich kanalov ovplyvni tvorbu vzdusneho viru. teoreticky by mal vznikat len miniminalny prip. ziadny, co je u diesela s priamym vstrekom neziaduce :?
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Tak pokud zachova design, ktery zajistuje vytvoreni viru (swirl ramp), pak by to nemusel byt problem, nebo to bylo jak mysleno? Osobne se domnivam, ze oni se snazi touto upravou jen zrychlit proudeni vzduchu ale uprimne receno: vidim vice negativ nezli toto jedine pozitivum ... ale mohu se mylim (neb jsem lidska bytost, ktera jakozto takova je omylna) ;)

PS: na druhou stranu, co je mi znamo, tak u opravdu vysokoprutokovych hlav u TDI (R4 8V) se opravdu v ramci dosazeni maximalniho prutoku tyto "swirl rampy" odstranuji
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

jj, sací kanál určitě upravovat opatrně, aby se zachovalo vytvoření víru

Obrázek

osobně bych do toho raději moc nešahal, uvažoval jsem jen nad tou úpravou vodítek, ale nevím, jestli to má smysl? :roll:
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Na druhou stranu, pokud to neni lez, pak to maji zjevne zmerene, ikdyz o tom testu by se dalo polemizovat.

...zde pripadne zde je to vysvetleno na golfovem micku a vysvetluje to, proc je lesteni portu nesmysl. Pro info: jediny duvod, proc se k tomu v minulosti pristupovalo byl fakt, ze nasledky zvetseni portu byly upirany ve prospech lesteni. Nasledne se zjistilo, ze kdyz doslo pouze k vylesteni (bez ubrani materialu), vysledky byly horsi! Jakym paradoxem je, ze ubranim materialu s naslednym vylestenim tento proces degradujete.

Na to, jakou drsnost povrchu pouzit se me ale neptejte ... ja to vzdy necham jemne opiskovat a tim vylesteny povrch zdrsnim.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

OT:
to turbo kamna power: Ako si napisal tie golfove lopticky vdaka znizeniu odporu vzduchu naberaju vacsiu rychlost teda dalej doletia a hlavne si presnejsie udrzia svoju trajektoriu.
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

to Forest: Ono uprava kanalov hlav valcov je celkovo veda. Kazda hlava potrebuje specificku upravu. Neda sa to pausalizovat. ALE co tu vsak nikto nespomenul je fakt, ze aby to vsetko malo vyznam tak sa upravuje aj tvar spalovacich priestorov a takisto zvody aby to fungovalo ako celok. Platia sa za to tazke peniaze a v poradovniku sa caka dlho. Samozrejmostou su dalsie na to nadvazne upravy na motore, ale o tom sa tu teraz nebavime. Upravena iba samotna hlava, castokrat nebyva zarukou uspechu a prinos je zvycajne zanedbatelny prip. ziadny (v lepsom pripade). To su veci ktore si vsak bohuzial 98% ludi neuvedomuje. V tom videu je ukazana iba samotna hlava co je bez upravy toho nadvazneho zvysku konstrukcnych casti motora prakticky bezvyznamne. Co samozrejme v tom videu nepovedia. Je to analogicky rovnake ako s reklamami na pozicky za super urok iba v nasej banke, len "zabudli" povedat za akych podmienok to plati a kolko dalsich produktov ti nanutia na ktorych ta potom niekolko nasobne osklbu (LOL)

Tu je to rovnake. Chlapec si cosi precita na internete kukne nejake video na youtube a hura do upravy hlavy, ale neuvedomuje si ze castokrat je to neuplna pravda, a svojou nevedomostou problematiky napacha viac skody ako uzitku.

Dalej k upravam hlavy samotnej. Je rozdiel ci sa jedna o hlavu z diesela, alebo benzina. Ak z benzina tak ci z atmosferickeho, alebo preplnovaneho. Potom ci karburatoroveho, alebo so vstrekovanim atd. Ci sa upravuju sacie alebo vyfukove kanaly. Proste kazdy element si individualne vyzaduje inu technologiu obrabania. Uprava motora, ktora perfektne funguje napr. na karburatorovom benzine, moze horsie fungovat, alebo uplne degradovat na motore so vstrekovanim.
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@TDI tech: No, vzhledem k tomu, ze na TDIckach je spuntem hlava (mluvim o rotackach a PCckach 8V) tak zvysenim prutoku dosahnes navyseni vykonu (samozrejme po patricne uprave SW) ... zvlaste u rotacky, kde je toho potencialu pro navyseni vice nezli dostatek.

Co jsi vsak podotkl velice spravne je, ze uprava hlavy musi jit rozhodne ruku v ruce se sacimi a vyfukovymi parohy, jinak to muze byt dokonce kotraproduktivni (napriklad jsem se setkal s tim, ze clovek sice zvetsil vyfukove kanaly, ale neprizpusobil plochu vyfukovym svodum, takze tam vznikla hrana, ktera byla zdrojem vireni a nezadoucicho turbulentniho proudeni).
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
janpelikanbk23
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 24 bře 2014, 21:01

Příspěvek od janpelikanbk23 »

no ty dulky stejne doma neudelam jen me to zajimalo kazdopadne zvecuji ty vyfukove kanaly a hlavne tam delam spicku za voditkem at se to pekne spojuje ten vzduch na foto to je teprv na hrubo

se sacima si teprv zacnu hrat este nevim jak poradne ale asi necham tvar jen to trochu zvecim a dolicuji v pohledu z hora jak je na foto je vydet vystupek oblouk u zhavicek nevim jesi to tam nechat nebo to odstranit saci svody necham asi serie alr jen to slicuji ale nad vyfukovejma stale premyslim zda udelat svody tubularni nebo uelat naky fakt kratky svody pro co mozna nejlepsi nabech turba 1749 vkObrázekObrázek

ObrázekObrázek
janpelikanbk23
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 24 bře 2014, 21:01

Příspěvek od janpelikanbk23 »

jinac co tak zjistuji na cizich forech asi u 8V je nejlepsi vyportovat hlavne vyfukove kanaly a ty saci fakt jen doladit zlehka a tvar nechat i s tim hrbem viz odkaz http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=339995
Uživatelský avatar
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

tohle sem měl v autě 6let zpátky , ne teda golfak styl ale jen lehký doladění
motor měl lepší spodek a šel víc točit
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
rbank
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 17 čer 2015, 09:20

Re: Porting hlavy

Příspěvek od rbank »

Tak dá se udělat třeba i tohle.Rucne a pěkně.
Přílohy
IMG_20240225_112600_761.jpg
IMG_20240225_112600_761.jpg (2.13 MiB) Zobrazeno 350 x
IMG_20240225_112651_437.jpg
IMG_20240225_112651_437.jpg (2.27 MiB) Zobrazeno 350 x
IMG_20240225_112546_270.jpg
IMG_20240225_112546_270.jpg (2.48 MiB) Zobrazeno 350 x
IMG_20240225_112712_448.jpg
IMG_20240225_112712_448.jpg (2.03 MiB) Zobrazeno 350 x
IMG_20240225_112700_171.jpg
IMG_20240225_112700_171.jpg (2 MiB) Zobrazeno 350 x
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“