Kde je podle vás nejlepší spotřeba ?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
matesfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 958
Registrován: 29 kvě 2014, 20:13

Kde je podle vás nejlepší spotřeba ?

Příspěvek od matesfox »

Kluci jen ze zajimavosti mě zajímá kde asi Můj motor bude mít nejlepší spotřebu (nijak to nehrotim tu spotřebu, tohle je jen ze zvědavosti).. gumy mam 205/55/16 a je to AGR s 1756vk a race 520, a 12mm .. je tam delší 5tka (0.621) když jedu 130kmh točím 2450 a kdyz jedu 160 točím 3000...v jakých otáčkách je nejlepší spotřeba?
Když jedu cca 130 tak boost je 0.3-0.5b a emp je 0.4-0.6b
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Nejlepší spotřeba je, když řidič využívá celý rozsah otáček a kombinuje plynulou jízdu s plným zátahem na jednotlivé kvalty. Prostě stav, kdy je motor spokojen a ten nastává pouze v případě, že majitel nejede na spotřebu.. Takže mu dej kládu, ať vylítají kocouři a sem tam mu ulev, aby se uklidnil..Prostě lidé mají problém, že se ukájí uspořenými desetinkami litru a poté vysolí tisíce při opravě v servisu z důvodu jízdy KYDLY-KYDLY.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
matesfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 958
Registrován: 29 kvě 2014, 20:13

Příspěvek od matesfox »

Tohleto ja neresim, ve městě jezdim za 10l :D rad se vozim a jezdim rychle takze minimalne 1x denne kazdy den davam podlahu na dvojku a trojku, ted mi jde jen o dalkovku na dalnici
Uživatelský avatar
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Najlepšia spotreba v kombinaci s ideálnymi otáčkami sa nachádza tam,kde je vrchol krivky krútiaceho momentu..
Uživatelský avatar
matesfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 958
Registrován: 29 kvě 2014, 20:13

Příspěvek od matesfox »

jurosdi píše:Najlepšia spotreba v kombinaci s ideálnymi otáčkami sa nachádza tam,kde je vrchol krivky krútiaceho momentu..
to jsem chtěl !! díky moc :) to znamená tam kde mám největší krouťak takže 2300-2900
Felipe
Přispěvovatel
Příspěvky: 629
Registrován: 04 pro 2007, 14:15
Bydliště: Benešovsko a okolí

Příspěvek od Felipe »

U některých zemědělských strojů se to dokonce ukazuje na grafech - krouťák (točivý moment)/spotřeba. A jinak je to okolo 210g na kW.
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Nejlepší spotřeba je v 80ti za kamionem :D
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Felipe
Přispěvovatel
Příspěvky: 629
Registrován: 04 pro 2007, 14:15
Bydliště: Benešovsko a okolí

Příspěvek od Felipe »

turbo kamna power píše:Nejlepší spotřeba je v 80ti za kamionem :D
si děláš prd.l - ale když jsem jezdil se Sprinterem, tak to tak bylo :D asi 1,5l dolu.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5471
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

turbo kamna power píše:Nejlepší spotřeba je v 80ti za kamionem :D
... a co ušetríš necháš v myčke protože auto bude zasrané jak sviňa (rofl)
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
sharkie5
Přispěvovatel
Příspěvky: 412
Registrován: 21 bře 2010, 23:38
Bydliště: Bohumín

Příspěvek od sharkie5 »

ROMEK píše:
turbo kamna power píše:Nejlepší spotřeba je v 80ti za kamionem :D
... a co ušetríš necháš v myčke protože auto bude zasrané jak sviňa (rofl)
srát na myčku, když má pršet, tak to vytlačím před garáž a je hotovo :D
Berloš multispace 2009, 1.6 HDi, 75 poníků
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Řekl bych to jinak: Co ušetříš na palivu, dáš třikrát do roka za výměnu čelního skla :-D.

Jinak ANO, nejlepší je jezdit na krouťáku, nebo nad ním. Rozhodně pro spotřebu (a další věci) není vhodné to, co se propaguje v poslední době, a sice jezdit v co nejnižších otáčkách. Dlouhé kvalty a radílek na budících tomu nahrávají a člověka k tomu vybízejí, ale je to holý nesmysl. Naopak tu a tam rozhodně nezaškodí to prohnat do vysokých otáček - pochopitelně ne na malý kvalt. Ale třeba při připojování na dálnici to roztahat do vyšších. Motor se vyčistí, uvolní a najednou jede tak nějak pěkněji ;-).

Jezdil jsem a jezdím s mnoha auty - benzinovými, naftovými, starými i moderními. Ale tohle (jezdit na krouťáku) mi vždycky hodilo nejnižší možnou spotřebu. Jezdím na spotřebu, a to prakticky vždy. A je jedno, zda je to soukromý osobák, nebo služební dodávka. Přitom nejsem brzda provozu. Dá se to úplně v pohodě skloubit, chce to jen vědět, jak.
Třeba v práci máme čtyři stejné Renaulty Master 2,5dCi 88kW. Jezdí s nimi všichni kolegové. Já mám drtivě nejnižší spotřebu, ačkoli dojezdové časy ke klientům máme všichni plus minus stejné. Třeba včera jsem byl z VelMezu v České Lípě a v kombinaci jsem se vešel do osmi litrů (s dodávkou, co má lehce pod čtyři tuny).
Taktéž osobní auta. Vždy, ať jsem měl staré žigulíky nebo moderní vozy, jsem byl tvrdě pod spotřebou udávanou výrobcem a oproti jiným uživatelům. Kupříkladu minulý víkend jsem jel s Méganem z Třebíče do Sokolova (mimo dálnici s mezipřistáním v Telči a Plzni, takže přes jižní Čechy) a vyšla mi spotřeba 4,16. Výrobce udává kombinaci 4,7. Když to jedu klasicky po D1 přes Prahu, jsem do 4,5.

Je to o tom opravdu si ten jízdní režim hlídat a hlavně nepodtáčet motor. Můj současný motor má udávané maximum točivého momentu 240 Nm v rozsahu 2000-2500 rpm, takže ho jezdím tak, aby po přeřazení nahoru spadly otáčky pod patu krouťáku, čili někam k osmnácti stovkám. A je to - to je celý video.

Moje žena užívá GrandScénic s motorem 1,6 benzin. Když jsme to loni kupovali, dost jsem se bál, aby to vzhledem k velikosti a váze vozu nežralo. Baba s tím jezdí sama, maximálně ve třech, a při delší trase se vejde do 6,5 litru. Teď jsme s tím jeli hory, pět dospělých, retrívr v kufru, bagáže jak do velehor na měsíc, na střeše rakev. Odhadem 2300-2400 kg. Do kopců to nechtělo jet. Ale žalostně. No a proč mi to do kopců nechtělo jet? No protože baba s tím jezdí do tří tisíc, zatímco maximum krouťáku to má na 4200 rpm. Tak jsem tomu začal přikládat a ejhle - ono to najednou šlo jak pilka (až na ten zvuk tedy.....). No a spotřeba? Měl jsem lufta, přiznávám. Otáčky, váha, čelní odpor, kopce....... Ujeli jsme přes 600 km. Vyšla 7,9. Kombinace je 7,73 - ovšem ta patrně nepočítá s přeloženým autem. Takže maximální spokojenost.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 10 bře 2017, 09:21, celkem upraveno 3 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19329
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

pěkná debata o nesmrtelnosti brouka.... (rofl)
prostě jezdím a až nafta/benzín dochází tak vím že musím natankovat :roll:
vím kolik zhruba najedu na nádrž +/- 100km, když by to bylo najednou výrazně míň tak vím že se něco děje, ale fakt neřeším jestli je to +/- pár deci na 100km víc nebo míň (crazy)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No, čoveče, já to řeším. Možná jsem pacoš zralej do Chocholouškárny, ale je mi to tak nějak jedno, co si o tom lidi myslí. Každej jsme svým způsobem ujetej, a je moc dobře, že každej na něco jinýho :-D. Aspoň je ten svět pestřejší.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19329
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jo, asi jo (noteeth)
zrovna včera jsem měl debatu s kámošem - že se mu líbí SUV, to mě taky, ale on jezdí s kamionem a auto má akorát aby přejel 7km na plac k náklaďáku, tam to týden-dva stojí a pak jede 7km dom, a že by chtěl určitě naftový že to míň žere...
nedokázal pochopit že na evtl. opravách a vyjebech jako je DPF s tímto používáním proteče i kalhoty...navíc prej - mám naftu z kamionu...říkám a kde jako ? no v garáži v kanystrech po dědovi...tak jsem se mu pokoušel osvětlit že jedno nalití takový nafty může znamenat katastrofu, no stejně zbytečně
borec u nás má Forestera myslím tak 2010 a během roku do toho narval ca. 100tis. a prodává to tak myslím že už jsou domluvení že to od něj koupí... (LOL) (LOL)
je to marný,je to marný...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No jo, to je wono.

Bráchův soused (shodou okolností i bývalý spolužák ze základky) koupil pro ženu auto do města, prostě takové to "druhé" auto do rodiny, poskok do krámu, pro děti do kroužků a tak. Říkal, že to vidí ročně tak do 5-6 tisíc km.
No a copak myslíš, že jí koupil? Roomster 1,4 TDi 59kW DPF. Prej byl pěknej a má málo najeto. Bóže, lidi jsou tak pitomí a naivní.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“