Kde je podle vás nejlepší spotřeba ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Kde je podle vás nejlepší spotřeba ?
Kluci jen ze zajimavosti mě zajímá kde asi Můj motor bude mít nejlepší spotřebu (nijak to nehrotim tu spotřebu, tohle je jen ze zvědavosti).. gumy mam 205/55/16 a je to AGR s 1756vk a race 520, a 12mm .. je tam delší 5tka (0.621) když jedu 130kmh točím 2450 a kdyz jedu 160 točím 3000...v jakých otáčkách je nejlepší spotřeba?
Když jedu cca 130 tak boost je 0.3-0.5b a emp je 0.4-0.6b
Když jedu cca 130 tak boost je 0.3-0.5b a emp je 0.4-0.6b
Nejlepší spotřeba je, když řidič využívá celý rozsah otáček a kombinuje plynulou jízdu s plným zátahem na jednotlivé kvalty. Prostě stav, kdy je motor spokojen a ten nastává pouze v případě, že majitel nejede na spotřebu.. Takže mu dej kládu, ať vylítají kocouři a sem tam mu ulev, aby se uklidnil..Prostě lidé mají problém, že se ukájí uspořenými desetinkami litru a poté vysolí tisíce při opravě v servisu z důvodu jízdy KYDLY-KYDLY..
nepropadat panice...
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Řekl bych to jinak: Co ušetříš na palivu, dáš třikrát do roka za výměnu čelního skla .
Jinak ANO, nejlepší je jezdit na krouťáku, nebo nad ním. Rozhodně pro spotřebu (a další věci) není vhodné to, co se propaguje v poslední době, a sice jezdit v co nejnižších otáčkách. Dlouhé kvalty a radílek na budících tomu nahrávají a člověka k tomu vybízejí, ale je to holý nesmysl. Naopak tu a tam rozhodně nezaškodí to prohnat do vysokých otáček - pochopitelně ne na malý kvalt. Ale třeba při připojování na dálnici to roztahat do vyšších. Motor se vyčistí, uvolní a najednou jede tak nějak pěkněji .
Jezdil jsem a jezdím s mnoha auty - benzinovými, naftovými, starými i moderními. Ale tohle (jezdit na krouťáku) mi vždycky hodilo nejnižší možnou spotřebu. Jezdím na spotřebu, a to prakticky vždy. A je jedno, zda je to soukromý osobák, nebo služební dodávka. Přitom nejsem brzda provozu. Dá se to úplně v pohodě skloubit, chce to jen vědět, jak.
Třeba v práci máme čtyři stejné Renaulty Master 2,5dCi 88kW. Jezdí s nimi všichni kolegové. Já mám drtivě nejnižší spotřebu, ačkoli dojezdové časy ke klientům máme všichni plus minus stejné. Třeba včera jsem byl z VelMezu v České Lípě a v kombinaci jsem se vešel do osmi litrů (s dodávkou, co má lehce pod čtyři tuny).
Taktéž osobní auta. Vždy, ať jsem měl staré žigulíky nebo moderní vozy, jsem byl tvrdě pod spotřebou udávanou výrobcem a oproti jiným uživatelům. Kupříkladu minulý víkend jsem jel s Méganem z Třebíče do Sokolova (mimo dálnici s mezipřistáním v Telči a Plzni, takže přes jižní Čechy) a vyšla mi spotřeba 4,16. Výrobce udává kombinaci 4,7. Když to jedu klasicky po D1 přes Prahu, jsem do 4,5.
Je to o tom opravdu si ten jízdní režim hlídat a hlavně nepodtáčet motor. Můj současný motor má udávané maximum točivého momentu 240 Nm v rozsahu 2000-2500 rpm, takže ho jezdím tak, aby po přeřazení nahoru spadly otáčky pod patu krouťáku, čili někam k osmnácti stovkám. A je to - to je celý video.
Moje žena užívá GrandScénic s motorem 1,6 benzin. Když jsme to loni kupovali, dost jsem se bál, aby to vzhledem k velikosti a váze vozu nežralo. Baba s tím jezdí sama, maximálně ve třech, a při delší trase se vejde do 6,5 litru. Teď jsme s tím jeli hory, pět dospělých, retrívr v kufru, bagáže jak do velehor na měsíc, na střeše rakev. Odhadem 2300-2400 kg. Do kopců to nechtělo jet. Ale žalostně. No a proč mi to do kopců nechtělo jet? No protože baba s tím jezdí do tří tisíc, zatímco maximum krouťáku to má na 4200 rpm. Tak jsem tomu začal přikládat a ejhle - ono to najednou šlo jak pilka (až na ten zvuk tedy.....). No a spotřeba? Měl jsem lufta, přiznávám. Otáčky, váha, čelní odpor, kopce....... Ujeli jsme přes 600 km. Vyšla 7,9. Kombinace je 7,73 - ovšem ta patrně nepočítá s přeloženým autem. Takže maximální spokojenost.
Jinak ANO, nejlepší je jezdit na krouťáku, nebo nad ním. Rozhodně pro spotřebu (a další věci) není vhodné to, co se propaguje v poslední době, a sice jezdit v co nejnižších otáčkách. Dlouhé kvalty a radílek na budících tomu nahrávají a člověka k tomu vybízejí, ale je to holý nesmysl. Naopak tu a tam rozhodně nezaškodí to prohnat do vysokých otáček - pochopitelně ne na malý kvalt. Ale třeba při připojování na dálnici to roztahat do vyšších. Motor se vyčistí, uvolní a najednou jede tak nějak pěkněji .
Jezdil jsem a jezdím s mnoha auty - benzinovými, naftovými, starými i moderními. Ale tohle (jezdit na krouťáku) mi vždycky hodilo nejnižší možnou spotřebu. Jezdím na spotřebu, a to prakticky vždy. A je jedno, zda je to soukromý osobák, nebo služební dodávka. Přitom nejsem brzda provozu. Dá se to úplně v pohodě skloubit, chce to jen vědět, jak.
Třeba v práci máme čtyři stejné Renaulty Master 2,5dCi 88kW. Jezdí s nimi všichni kolegové. Já mám drtivě nejnižší spotřebu, ačkoli dojezdové časy ke klientům máme všichni plus minus stejné. Třeba včera jsem byl z VelMezu v České Lípě a v kombinaci jsem se vešel do osmi litrů (s dodávkou, co má lehce pod čtyři tuny).
Taktéž osobní auta. Vždy, ať jsem měl staré žigulíky nebo moderní vozy, jsem byl tvrdě pod spotřebou udávanou výrobcem a oproti jiným uživatelům. Kupříkladu minulý víkend jsem jel s Méganem z Třebíče do Sokolova (mimo dálnici s mezipřistáním v Telči a Plzni, takže přes jižní Čechy) a vyšla mi spotřeba 4,16. Výrobce udává kombinaci 4,7. Když to jedu klasicky po D1 přes Prahu, jsem do 4,5.
Je to o tom opravdu si ten jízdní režim hlídat a hlavně nepodtáčet motor. Můj současný motor má udávané maximum točivého momentu 240 Nm v rozsahu 2000-2500 rpm, takže ho jezdím tak, aby po přeřazení nahoru spadly otáčky pod patu krouťáku, čili někam k osmnácti stovkám. A je to - to je celý video.
Moje žena užívá GrandScénic s motorem 1,6 benzin. Když jsme to loni kupovali, dost jsem se bál, aby to vzhledem k velikosti a váze vozu nežralo. Baba s tím jezdí sama, maximálně ve třech, a při delší trase se vejde do 6,5 litru. Teď jsme s tím jeli hory, pět dospělých, retrívr v kufru, bagáže jak do velehor na měsíc, na střeše rakev. Odhadem 2300-2400 kg. Do kopců to nechtělo jet. Ale žalostně. No a proč mi to do kopců nechtělo jet? No protože baba s tím jezdí do tří tisíc, zatímco maximum krouťáku to má na 4200 rpm. Tak jsem tomu začal přikládat a ejhle - ono to najednou šlo jak pilka (až na ten zvuk tedy.....). No a spotřeba? Měl jsem lufta, přiznávám. Otáčky, váha, čelní odpor, kopce....... Ujeli jsme přes 600 km. Vyšla 7,9. Kombinace je 7,73 - ovšem ta patrně nepočítá s přeloženým autem. Takže maximální spokojenost.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 10 bře 2017, 09:21, celkem upraveno 3 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
No, čoveče, já to řeším. Možná jsem pacoš zralej do Chocholouškárny, ale je mi to tak nějak jedno, co si o tom lidi myslí. Každej jsme svým způsobem ujetej, a je moc dobře, že každej na něco jinýho . Aspoň je ten svět pestřejší.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jo, asi jo
zrovna včera jsem měl debatu s kámošem - že se mu líbí SUV, to mě taky, ale on jezdí s kamionem a auto má akorát aby přejel 7km na plac k náklaďáku, tam to týden-dva stojí a pak jede 7km dom, a že by chtěl určitě naftový že to míň žere...
nedokázal pochopit že na evtl. opravách a vyjebech jako je DPF s tímto používáním proteče i kalhoty...navíc prej - mám naftu z kamionu...říkám a kde jako ? no v garáži v kanystrech po dědovi...tak jsem se mu pokoušel osvětlit že jedno nalití takový nafty může znamenat katastrofu, no stejně zbytečně
borec u nás má Forestera myslím tak 2010 a během roku do toho narval ca. 100tis. a prodává to tak myslím že už jsou domluvení že to od něj koupí...
je to marný,je to marný...
zrovna včera jsem měl debatu s kámošem - že se mu líbí SUV, to mě taky, ale on jezdí s kamionem a auto má akorát aby přejel 7km na plac k náklaďáku, tam to týden-dva stojí a pak jede 7km dom, a že by chtěl určitě naftový že to míň žere...
nedokázal pochopit že na evtl. opravách a vyjebech jako je DPF s tímto používáním proteče i kalhoty...navíc prej - mám naftu z kamionu...říkám a kde jako ? no v garáži v kanystrech po dědovi...tak jsem se mu pokoušel osvětlit že jedno nalití takový nafty může znamenat katastrofu, no stejně zbytečně
borec u nás má Forestera myslím tak 2010 a během roku do toho narval ca. 100tis. a prodává to tak myslím že už jsou domluvení že to od něj koupí...
je to marný,je to marný...
No jo, to je wono.
Bráchův soused (shodou okolností i bývalý spolužák ze základky) koupil pro ženu auto do města, prostě takové to "druhé" auto do rodiny, poskok do krámu, pro děti do kroužků a tak. Říkal, že to vidí ročně tak do 5-6 tisíc km.
No a copak myslíš, že jí koupil? Roomster 1,4 TDi 59kW DPF. Prej byl pěknej a má málo najeto. Bóže, lidi jsou tak pitomí a naivní.....
Bráchův soused (shodou okolností i bývalý spolužák ze základky) koupil pro ženu auto do města, prostě takové to "druhé" auto do rodiny, poskok do krámu, pro děti do kroužků a tak. Říkal, že to vidí ročně tak do 5-6 tisíc km.
No a copak myslíš, že jí koupil? Roomster 1,4 TDi 59kW DPF. Prej byl pěknej a má málo najeto. Bóže, lidi jsou tak pitomí a naivní.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)