Kde je podle vás nejlepší spotřeba ?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

přesně, to u nás borec koupil Roomstera 1.2TDi
po dvou dnech kontrolka motoru - vypadá to na EGR KO ( stojí desítku )
hlavě že to málo žere :D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ten motor jsem ještě nikdy na vlastní woko neviděl. To je něco, co bývalo v Lupo 3L ?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Asi je, je to třívál, takže myslím obdoba HTP na naftu (rofl)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

A ježišmarjá.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Marek77 píše:Ten motor jsem ještě nikdy na vlastní woko neviděl. To je něco, co bývalo v Lupo 3L ?
NN, Lupo je PD celohliník, ty nový 1.2tdi jsou vlastně useklá 1.6TDI, takže CR, litina blok ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Jinak nezapomínat, že odpor vzduchu roste s kvadrátem rychlosti :) já mám třeba u služební octavie rozdíl ve spotřebě, pokud jedu 130 nebo 140km/h, skoro 0,4l/100km, což je dost :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

já to u služební RS nikdy neřešil, furt plnej, jezdil jsem kolem 10-11L/100km (rofl) + litr oleje (rofl)
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

To byl ale nějaký korporát ne? My jsme malá firma a radši peníze dáme zaměstnancům, než je prolejt na benzínce :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jojo velka firma....asi 40 firemnich aut
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Člověk si také musí příznat chyby, které si prostě zaplatí..Moje žena na rozdíl ode mne má spotřebu úžasnou, ale já většinou nedojíždím setrvačností, dobržduji, rád motor vytáčím do červeného a řadím v kalupu , protože motor vydává zvuky mému uchu libé. Jsem také chytlavý na střelce, který se mi cpe na kufr a rád jim zvednu adrenalin ale tuhle jsem tak naštval Forda, že začal předjíždět jako magor a bylo to v jeho případě o život. Ale opravdovým bucharům ihned uhýbám, to je slušnost. Takže tyhle úchylky nejsou zadarmo a proto má můj obdiv ten, který plynulou jízdou bez překážení dokáže ještě uspořit palivo a přitom potěšit motor .. :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Leta dřiny ;-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Jo - teoreticky je nejmenší spotřeba někde okolo nejvyššího MK, ale to platí pouze pro MAX dávku paliva, která je v reálné provozu naprosto zanedbatelná část jízdy. V autě, kamionu, je vždy lepší jezdit na co nejmenší otáčky. Proto jsou dnes tak dlouhé převody a velký mk už od volnoběhu. Snad kromě extrémů jako táhlé kopce kde by motor jel na max. výkon.
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

tak priklad octavia 1 motor 74kw AXR na tempomat pri 130 tacho točí 3tis a chlastá podle palubaku 6,5

jak tomu realně pomoct když auto jezdí 30%mesto 60mimo a 10% dalnice
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Čemu pomoct ? :D Na dálnici točí příliš, to je jasné. Tyhle stará auta byly konstruovaná aby jely na nejvyšší přev. stupeň maximálkou. Dnes jsou auta dělaná na spotřebu na dálnici, ikdyž poslední stupeň neroztáhnout do max otáček...
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

no jestly dát dlohou 5 nebo ne tady je genialne nastavena jednotka na EURO 4 a pride mi že jede hur jak 66 s EU 2
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“