Kde je podle vás nejlepší spotřeba ?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

To ti asi nikdo přesně neřekne o kolik to bude žrát méně, když bude točit o 500ot méně. Jinak s rotačkou jsem při 130GPS, 3000ot, něco málo pod 6l/100km.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nižší otáčky nemusejí vždy znamenat nižší spotřebu paliva. To nefunguje.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Při částečném zatížení skoro vždy ano.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nesmysl. Teorie nefunguje.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Při částečném zatížení ano, ale jak píše Marek77, v reálu to tak nemusí být. Pokud by prodloužená pětka znamenala, že by na dálnici do kopce musel drtit plný plyn, aby to vyjel, tak lepší spotřeba nebude. Kdyby delší pětka byla v kombinaci s chiptuningem, asi by to už bylo zajímavé. Ale pokud cesty po dálnici jsou jen 10%, tak to nemá smysl řešit, dlouhá pětka bude naopak na obtíž na cestách mimo dálnici.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Naopak, co chceš je zatížit motor v co nejnižších otáčkách co nejvíce.

Pokud řekněme potřebuješ na vyjetí kopce 50kw a v 2tis. to budeš muset drtit na plný plyn, dosáhneš lepší spotřeby než na 3tis. ot, kde má motor třeba 70kw ale ty bys využíval jen těch 50kw.

Co je lepší pro motor a dvouhmotu je věc druhá.

Teorie funguje. http://www.auto.cz/prodluzovani-prevodu ... line-67008

A to měli obyč. 66kw, která se musela asi na tu dlouhou pětku docela snažit.
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

techi píše:na vyjetí kopce 50kw a v 2tis. to budeš muset drtit na plný plyn, dosáhneš lepší spotřeby než na 3tis. ot, kde má motor třeba 70kw ale ty bys využíval jen těch 50kw.
ale k tomu abys udržel 3000otáček stejně těžkého nákladu budeš potřebovat míň paliva, takže jsme zase u 50kW.

Protože kdybys tlačil motor na 70kW tak bys zrychloval a řeč je o konstantní rychlosti.
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Tak jsem to nemyslel. Na 3t ot by to mělo větší spotřebu i kdybys spotřebovává pouze 50kw. Prostě při stejné rychlosti. Je jasný že když chceš jet rychleji potřebuješ větší výkon, otom ale diskuze není.

Přeneseně je to princip "downsizingu" Každý motor má vnitřní tření a je vhodné aby bylo co nejmenší. Ovlivňují ho vlastně dvě věci - objem motoru a otáčky.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pořád jen teorie.....

V praxi je to úplně jinak. Kdyby tahle teorie fungovala, nežraly by koncernový motory jak krávy.


Známý měl starou Alhambru - rok 1998 a motor AFN. Trval na tom, že to musí předělat na 6q z dvojkového modelu. Prý jezdí hodně dálnic a že se mu to musí vyplatit. Místo původní DJY dával FUX.
Stálo ho to prachů, že by za to měl další takové auto v garáži, ale trval na tom, že to musí mít. Výsledkem celého toho snažení bylo pouze to, že se v kabině snížil hluk při dálničním provozu (nepatrně). Průměrná spotřeba v meziroční bilanci (ujeté kilometry x natankované palivo) zůstala úplně stejná. Přitom na původní pětku měl 83,5 km/h při 2000 rpm a poté na šestku při stejných otáčkách měl 104 km/h. Rozdíl jako prase, řeklo by se. Na spotřebě ani Ň.

Takže teorie si nech na přednášky na katedru fyziky a mechaniky pro chytrého pana docenta ;-), v praxi je to naprosto o něčem jiném. Ostatně jako skoro vždycky a ve všem.

Někdy to fungovat může, ale jen velmi zřídkakdy. Jeden příklad mám: Do jedničkového Galaxy 2,3 16V jsme dávali převodovku z TDI. Benzinová se mu vysypala a na bazarech byly za slušné peníze jen naftové. Tak jsme to zkusili a ejhle - u tohoto auta s konkrétně tímhle motorem to na dálku dokázalo poměrně citelně ušetřit. Nic závratného, řekněme šest, sedm deci, ale znát to bylo. Jenže konkrétně u tohoto motoru to bylo tím, že měl plochou křivku točivého momentu s maximem v nízkých otáčkách (u čtyřventilu málo vídaný jev), takže mu delší čtyřka a pětka svědčila. U drtivé většiny jiných motorů by to nefungovalo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

hmm když to měl známý bude to pravda.

http://www.auto.cz/prodluzovani-prevodu ... line-67008
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

no ale teď jsi potvrdil že to funguje.

protože pokud se spotřeba u 5q při 84kmh a 2000 = x litrů, a po výměně převodovky za 6q máš stejnou potřebu při stejných otáčkách ale rychlost je 104kmh, tak logicky při 84kmh bude s 6q převodovkou motor točit cca 1500 otáček a tím pádem by měla klesnout spotřeba.

Ale zase ti musím dát za pravdu, protože já si to nemyslím a domnívám se že při těch 1500 otáčkách tam bude jednotka zase vstřikovat víc paliva protože musí dorovnat všechny ty ztrátové-odporové síly.

Domnívám se že nejlepší spotřeby dosahuje motor jak už bylo řečeno na vrcholu výkonové křivky kdy dosahuje nejoptimálnějších otáček vzhledem poměru nasávaného vzduchu a spaluje k objemu svých válců nejideálnější poměr paliva. Problém nastává v tom, že když máš prázdné auto tak přebytečnou energií holt plýtváš.

prostě když máš dízla a táhneš za sebou vlek naložený paletou cementu tak budeš mít vzhledem k váze kterou přepravuješ nejmenší spotřebu právě na vrcholu oné výkonové křivky než když pojedeš s prázdným autem na 1500ot/min. Pokud někdo má relativnější data ať nás seznámí rád se přiučím.
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Nevím co řešíš, to už se tu psalo. Resp. já jsem to psal.

Btw nikdy jsem neviděl komplet charakteristiku TDIčka, rotačky třeba, takže stejně nevíme kdy má nejmenší měrnou spotřebu. Nicméně je to jedno, nižší otáčky menší spotřeba tečka. Ideální nejmenší měrné spotřeby dosahuješ v otáčkách xy pouze s plnou dávkou paliva.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

sorry ale musím : nejlepší spotřeba je se na ni nedívat a užívat si jízdu
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

techi píše:... takže stejně nevíme kdy má nejmenší měrnou spotřebu. Nicméně je to jedno, nižší otáčky menší spotřeba tečka. Ideální nejmenší měrné spotřeby dosahuješ v otáčkách xy pouze s plnou dávkou paliva.
U měrné spotřeby ano, ale ta nás nezajimá :) měrná spotřeba tě zajimá někde u pracovního stroje nebo kogenerační jednotky, ale ne u auta, nám jde přece o co nejmenší absolutní spotřebu, resp. o údaj l/100km :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Však ano, proto je u auta lepší spotřeba v menších otáčkách.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“