Stránka 1 z 1

AGR počátek vstřiku 22° před H.Ú.

Napsal: 10 bře 2017, 18:27
od FandaTDI
Zdravim, řešim u O1 počátek vstřiku na volnoběh přes 22° před H.Ú. (N108 i snímač zdvihu jehly ok) - to vypadá na o zub čerpadlo, co? Přemýšlím, jestli se v těch rozvodech vrtat venku a jestli by nestačilo jen nastavení předvstřiku, ale musim ještě mrknout, jestli tady je ta jedno- nebo dvoudílná řemenice - víte někdo z hlavy? Protože jestli se hejbe celym čerpadlem, je těch 20° už hodně, ne? Kvůli pnutí trubek ...i když možná je to hodně i na tu řemenici a tak jako tak to bude chtít ty rozvody přenastavit, co?
Btw. rozvody dělaný před cca půl rokem/ani ne 20tkm a řemen napnutej, čistej, ...
A údajně se to stalo za jízdy na dálnici "z ničeho nic" (jak jinak (noteeth) ), což je mi taky divný (ale nedivil bych se např. nějakýmu "kopnutýmu přeřazení", apod. a všimnutí až později u tohohle majitele...) ... Mě teda sice taky u AFN kdysi skočilo o zub, ale na druhou stranu ve fest zátahu na 4 a tam ty rozvody už byly před výměnou ...

Re: AGR počátek vstřiku 22° před H.Ú.

Napsal: 11 bře 2017, 20:48
od Kepii
Základ je určitě mít 100% nastavený rozvody. Pak bych teprve řešil samotný predvstrik. Doladit čerpadlo podle grafu umí každej, a stejně nebude jistota správně nastavených rozvodů. Jen můj názor.
A co se vlastně stalo na té "dálnici" ? Nějaká rana? Snížení výkonu?

Re: AGR počátek vstřiku 22° před H.Ú.

Napsal: 11 bře 2017, 22:36
od RudisTDic
FandaTDI píše:Zdravim, řešim u O1 počátek vstřiku na volnoběh přes 22° před H.Ú. (N108 i snímač zdvihu jehly ok) - to vypadá na o zub čerpadlo, co? Přemýšlím, jestli se v těch rozvodech vrtat venku a jestli by nestačilo jen nastavení předvstřiku, ale musim ještě mrknout, jestli tady je ta jedno- nebo dvoudílná řemenice - víte někdo z hlavy? Protože jestli se hejbe celym čerpadlem, je těch 20° už hodně, ne? Kvůli pnutí trubek ...i když možná je to hodně i na tu řemenici a tak jako tak to bude chtít ty rozvody přenastavit, co?
Btw. rozvody dělaný před cca půl rokem/ani ne 20tkm a řemen napnutej, čistej, ...
A údajně se to stalo za jízdy na dálnici "z ničeho nic" (jak jinak (noteeth) ), což je mi taky divný (ale nedivil bych se např. nějakýmu "kopnutýmu přeřazení", apod. a všimnutí až později u tohohle majitele...) ... Mě teda sice taky u AFN kdysi skočilo o zub, ale na druhou stranu ve fest zátahu na 4 a tam ty rozvody už byly před výměnou ...
jednou jsem řešil rozházenej předvstřik a byla vadná řídící jednotka motoru...já řešil čerpadlo a vše okolo a bylo to jednotkou nakonec..

Napsal: 12 bře 2017, 08:26
od FandaTDI
Kepii - popisoval to jak nouzák - náhlá ztrátu výkonu (žádná rána, do kopce nechtělo jet/točit nad 2,5tis.ot.) a pak ještě řikal, že za studena mu něco klepe/drnčí v palubce (rezonovalo celý auto, jak je to "ztraktorovatělý" :D ), ale řikal, že si toho nemusel všimnout už před dálnicí, že na okreskách to nevytáčel (takhle ho trápí/podtáčí obvykle, že např. sotva 50km/h na čtyřku a čeká od toho i výkon...)
Btw. tahle O1 je z jednoho nechvalně známýho bazaru, kde jí majitel kupoval v podstatě "na slepo" (aniž by si vzal někoho, kdo tomu rozumí...) a zatajili mu mimo jiné i to, že byla bouraná (celá kastle trochu do V), takže bůhví kolik to má "na hrbu"/co vše za sebou... Ale nechává jí servisovat u jednoho místního borce vyhlášenýho přes VW, kterej to snad dělá dobře, když za nim lidi jezděj i z Prahy a ten mu tam dělal i ty rozvody (zároveň se řešilo i turbo, taky těžko říct, jestli vinou aktuálního zacházení/podtáčení, ap., cit na pedály nic moc... nebo historií tohohle auta...), tak ho asi pošlu za nim ... Dělal nám rozvody i na T4, doporučuje/zkracuje interval na 60tkm a měl jsem s nim asi desetiminutovej hovor o tom, proč tam byl předvstřik nad zelenou(/mimo toleranci), i když ne nějak moc a nakonec si to i docela obhájil, že už jsem do toho nehrabal... a to jsem byl připravenej, protože vim, že se časem ten předvstřik vlivem opotřebení řemene může malinko opožďovat a možná je to fakt lepší lehce nad zelenou (ideál asi těsně pod...) než i mírně pozdější v toleranci už kvůli těm studenejm startům na drc a snad ještě neni tak brzo, aby to mělo negativní vliv na výkon, spotřebu, atd. ...

PS: A že doladit čerpadlo podle grafu umí každej je hodně odvážný tvrzení... (noteeth) (noteeth) (noteeth) Už jsem ho dolaďoval po borci, kterej dělal rozvody, nechal ho mimo toleranci (už si přesně nepamatuju, jestli později nebo jak, ale myslim, že to bylo docela výrazně/ne jen o pár jednotek/desetinek stupně ... ), kterej se ještě divil (měnil i zdvihátka, dvě rozšvihaný/po skočení o zub kvůli namotanejm zbytkům klíňáku na řemenici kliky, na přání/riziko majitele bez sundání hlavy - chrochtá si do teď ;-) ), že to má nižší výkon než jejich O1 81kW (aby ne s předvstřikem mimo toleranci (rofl) a pak je tam taky trošku rozdíl i ve váze,aj. ...)

RudisTDic - taky zajímavý, jaký byly projevy a o kolik to kecalo? A co třeba akční členy, atp.? V tomhle případě v nich vše ok (i N108 zjevně makal, i když to nebyla moc výrazná změna v "traktorovatění"...), jen ještě na 2.pokus (s vypnutím zapal. na chvíli, jak se má...) to při aktivaci stop ventilu nestihlo zdechnout ...


Na jednu stranu mi 20° odchylka přijde fakt dost a divim se, že to vůbec ještě běží a zajímalo by mě, jestli to odpovídá tomu zubu (pokud by to bylo na druhou stranu, tak bílej kouř a motor se ani neudrží v chodu...) nebo jak a proč přesně se to takhle rozhodilo...je to taky na hranici rozsahu (255 v poli 0), přitom za tepla to neni tak hrozný (já bych to teda odlišil od nouzáku asi i za jízdy se zapnutým rádiem, ale někomu to může připomínat nouzák :-) ), i když je to znát i na delším startování a tom zvuku...

Napsal: 16 bře 2017, 10:50
od FandaTDI
Tak údajně KO čerpadlo na výměnu/repas (a samozřejmě mi neni schopnej říct v čem přesně, jen že to tenhle týden nebude a cenu ... :roll: ) ... že by se nějak protočila ta axiální vačka nebo co se tam mohlo posrat s těmahle projevama?????

Napsal: 16 bře 2017, 12:54
od FandaTDI
Možná jsem jen moc podezíravej, ale může se k tomu někdo vyjádřit?

Nejde mi do hlavy, co se mohlo posrat přímo v čerpadle, axiální pístek je tam "zaklíněnej" tak, že se těžko protočí o 20° a že by to souviselo např. s tou vačkou nebo něčim dalším se mi nezdá (viděl jsem to čerpadlo i rozebraný, v řezu, ... ), takže co se tam může posrat timhle stylem???

Napsal: 16 bře 2017, 13:05
od Jarda S.
kolo na hřídeli ;)

Napsal: 16 bře 2017, 13:10
od roman1648
Není vyžvejkaný spodní rozvodový kolo na klice ?

Napsal: 17 bře 2017, 01:07
od FandaTDI
Jarda S.: Taky klika? Nebo co přesně?
roman1648: To si taky těžko představit, ač na vačce by to byl menší rozdíl ... a v mvb mi to přišlo celkem "stabilní" (s ohledem na teplotu)...
Já to neopravuju, opravuje to ten, co dělal min.léto rozvody...

Napsal: 20 bře 2017, 22:19
od FandaTDI
Upraveno: Tak je to vyřešený, i když ... dalo se jiný čerpadlo a jede to, ač bych řekl trošku "líně" i na 66kW ... přitom předvstřik je nastavenej těsně nad prostředkem, ale spotřeba na volnoběh 1,5l/h, po projetí 1,17, což je na 66kW "ranec" ... Korekce 3. vs 1.válec 0,6 vs -0,4, tj. de facto na půlce tolerance... Měl jsem na práci jiný věci (to čerpadlo tu mam a je tam vylomená díra na aretační kolík ... zatim jsem ho nijak nerozebíral, ale chystam se na to ... údajně u 81 kW jsou bitelnější i čerpadla, ale přitom to na první pohled obojí vypadá jako VP37 ... v čem se lišej/maj lišit?
A co říkáte na tu ulomenou aretaci? To vypadá na protočený kolo na hřídeli čerpadla, ale zajímavý/zarážející je, že to oproti ostatnímu vypadá docela "čerstvě" ... (crazy)
Obrázek