Něco podobného mi kdysi dělal motor D9B, začala se ztrácet voda, prohnilo(cca po 23 letech) těsnění pod hlavou, tak se dolévala jen voda a stále častěji a častěji a tím prorezla mrazovka vzadu u vodní pumpy a dokonala dílo zkázy. Motor několikrát uvařený, takže přerovnat hlavu, nové těsnění z nerezu do TD, ne obyčejné klingeritové. To už snad neprohnije. Nové rozvody, vodní pumpa, fridex a motor běhá jako nový a doufám, že ještě dlouho bude.burton.b22 píše:3x fiat scudo dva motory DHY a dva D9B. Najeto od 250 do 300 ale to nemusí být reálné. Dneska v mojem ZX z ničeho nic hadice tvrdé a z chladiče tekla voda, žadné přehřátí ani velká zátěž ( po městě úplně pomalu). Kdyby to bylo jenom těsnění dal bych to dohromady ale asi to bude spíš prasklá hlava. Jo kdyby to bylo s turbem ani by mě to nepřekvapilo.
zistenie typu motora citroen
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Shoď hlavu a uvidíš. Když už jsem měl těsnění opravdu v háji, tak šel tou hadičkou, která vede z trubičky za termostatem a palivákem, z 90 % už jen vzduch, jak to tlakovalo. A bylo to jen těsnění a mrazovka.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Pokud jsou jen lehce popraskané jen komůrky, ale ne přes celou komůrku, tak změřit a pravděpodobně i přerovnat hlavu, zabrousit ventily, dát nová gufera, popř. i zkontrolovat vůle ventilů ve vodítkách. To nerezové těsnění taky používám i u dieselů bez turba.
Pak změřit a případně srovnat blok a pokud není motor vyběhaný a měl dobré tlaky, tak složit.
Případně nové rozvody i s kladkama a vodní pumpou, nová gufera na klice vepředu i vzadu a na vačce, kouknout na místa, kde u těchto motorů někdy teče olej (víko ventilů, okolo vývěvy, nalévací hrdlo oleje dole u bloku, ztvrdlé hadice) a jezdit
Jakmile tohle uděláš, tak by ti měl motor běhat ještě dlooooouho bez problémů a za pár litrů nafty.
A pak jen hlídat hladinu fridexu (nejezdit jen na vodu) a oleje...
Pak změřit a případně srovnat blok a pokud není motor vyběhaný a měl dobré tlaky, tak složit.
Případně nové rozvody i s kladkama a vodní pumpou, nová gufera na klice vepředu i vzadu a na vačce, kouknout na místa, kde u těchto motorů někdy teče olej (víko ventilů, okolo vývěvy, nalévací hrdlo oleje dole u bloku, ztvrdlé hadice) a jezdit
Jakmile tohle uděláš, tak by ti měl motor běhat ještě dlooooouho bez problémů a za pár litrů nafty.
A pak jen hlídat hladinu fridexu (nejezdit jen na vodu) a oleje...
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000