zistenie typu motora citroen
Moderátoři: šulda, Moderátoři
zistenie typu motora citroen
ahojte
svagor ma malotraktor s motorom citroen. nevie o aky konkretne typ sa jedna a nevie ani najst cislo motora. Nasiel iba cislo na vstrekovacom cerpadle , ja som podla toho cisla (Bosch, 0460484034 VE R 171/2) nasiel ze sa moze jednat o tri motory : Citroen BX 1.7 D 44 kw; Citroen Visa 1.7 D 44 kw; Peugeot 205 / 309 44 kw. vite mi poradit ako zistit o ktory typ ide a kde je nejake cislo motora?
Potrebuje na to vacku ktora sa zlomila ked mu odletel rozvodovy remen, bol tam potom nejaky "technik" a vravel ze jemu spravilo to iste a iba vymenil vacku a jazdi - aka je pravdepodobnost ze tento stretnuty motor bude chodit ? (PS ja 500km daleko, takze sa na to pozriet neviem)
vopred idk za reakcie
svagor ma malotraktor s motorom citroen. nevie o aky konkretne typ sa jedna a nevie ani najst cislo motora. Nasiel iba cislo na vstrekovacom cerpadle , ja som podla toho cisla (Bosch, 0460484034 VE R 171/2) nasiel ze sa moze jednat o tri motory : Citroen BX 1.7 D 44 kw; Citroen Visa 1.7 D 44 kw; Peugeot 205 / 309 44 kw. vite mi poradit ako zistit o ktory typ ide a kde je nejake cislo motora?
Potrebuje na to vacku ktora sa zlomila ked mu odletel rozvodovy remen, bol tam potom nejaky "technik" a vravel ze jemu spravilo to iste a iba vymenil vacku a jazdi - aka je pravdepodobnost ze tento stretnuty motor bude chodit ? (PS ja 500km daleko, takze sa na to pozriet neviem)
vopred idk za reakcie
Ty ohnuté ventily u tohoto motoru je trochu zvláštnost, většinou prdnou jen ta víka, zeslabená právě z tohoto důvodu. Jinak bych vzal vačku do ruky a porovnal ji někde na vraku, mám zato, že u těchto motorů mohou být stejné. Jinak tento skvělý motor byl montován i do auta Talbot v dávných časech, než značku přestali používat a používali jej dokonce i Poláci ve svém podivném náklaďáčku..v 90. tých letech..
nepropadat panice...
pokud se tento motor potká je to jak přes kopírák, vačka praskne na 2-3 kusy a někdy se vyrve i šteft/y co drží podkovy..
dal bych vačku, spravil co je potřeba, udělal vůle, nahodit rozvody a zkusit, pokud lapne je to ok, pokud je některej ventil ohnutej nenatočíš to..
vačku možná mám, tuhle jsem jednu starou mrchu dělal
má to štítek hliníkovej na motoru ? tam by měl být typ - XUD7
nová vačka Kolbenschmidt 2000,- CZK, starší seženeš za 500,- nebo i za dáčo
dal bych vačku, spravil co je potřeba, udělal vůle, nahodit rozvody a zkusit, pokud lapne je to ok, pokud je některej ventil ohnutej nenatočíš to..
vačku možná mám, tuhle jsem jednu starou mrchu dělal
má to štítek hliníkovej na motoru ? tam by měl být typ - XUD7
nová vačka Kolbenschmidt 2000,- CZK, starší seženeš za 500,- nebo i za dáčo
Podle mne se jedná o 1 typ motoru, který se montoval do více typů aut. Jestli je to 1.8D, tak je to typ 161A, nebo taky XUD7, mělo to různé označení. Co vím, tak všechny 1.8D měly stejnou vačku. Zjisti jen, jestli je ten motor opravdu 1.8D(vrtání 80mm), anebo 1.9D(vrtání 83mm).
Sežeň vačku 1.8D a měla by ti tam sedět z jakéhokoliv jiného motoru.
Na tyhle staré komůrkáče PSA se dělalo více druhů vaček:
1.8D 44kW,
1.9D 47/48kW - hranaté kanály na hlavě
1.9D 50/51kW - oválné kanály na hlavě(stejnou vačku měly i motory novější řady DW8/DW8B - typy WJY a WJZ s plastovým víkem ventilů, které stály za hov*o),
1.8TD 66kW a
1.9TD 66/68kW.
Takhle by to mělo být. Kdysi to bylo někde rozepsané, snad v nějaké knize o BX, nebo Xantii. Každá vačka měla jiné časování, tak to neprohoď!
Sežeň vačku 1.8D a měla by ti tam sedět z jakéhokoliv jiného motoru.
Na tyhle staré komůrkáče PSA se dělalo více druhů vaček:
1.8D 44kW,
1.9D 47/48kW - hranaté kanály na hlavě
1.9D 50/51kW - oválné kanály na hlavě(stejnou vačku měly i motory novější řady DW8/DW8B - typy WJY a WJZ s plastovým víkem ventilů, které stály za hov*o),
1.8TD 66kW a
1.9TD 66/68kW.
Takhle by to mělo být. Kdysi to bylo někde rozepsané, snad v nějaké knize o BX, nebo Xantii. Každá vačka měla jiné časování, tak to neprohoď!
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 01 dub 2017, 08:26, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Štítek s typem motoru by měl být cca někde v místech horního červeného kroužku, za nálevkou oleje, je to hliníkový plíšek cca 2x3cm, přinýtovaný uprostřed 1 trhacím nýtem. Nebo může být i vyražený v místě dolního kroužku na nálitku těsně nad vanou, ale to se dělalo až v pozdějších letech a pochybuju, že to 205, 309, nebo BX měly. Nálitek na tomto obrázku není, je to jen pro představu, kde ho hledat.
Edit: Pokud nikdo neměnil vstřikovací čerpadlo a je původní, tak by tvůj motor měl být z BX 1.8D a je to typ XUD7/161A. Vačku vezmi z jakéhokoliv jiného motoru 1.8D. Ne ale z 1.8TD!
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Možné je všechno, ale měl bys nám taky sdělit, kolik měly ty motory najeto, kdy a kdo dělal rozvody a jakou značku tam dal a jestli třeba nebyly motory z bouračky? Kdysi nám upadl asi rok po montáži držák motoru u Warťase a motor byl právě z bouračky.burton.b22 píše:Za mě je to šmejd motor jenom tento rok 4 motory KO dva ztratily někde na cestě tlaky, jednomu upadl držák motoru a potkal se a ted na mojem autě brutalně tlačí vodu asi praskla hlava. už nikdy víc
Jinak tyhle motory byly ve své době na špici, jak co se týká spolehlivosti, tak výdrže, spotřeby, výkonu, apod. Do dneška, pokud nemá ten motor najeto přes milion, má pravidelný servis a trochu slušné zacházení, tak slouží bez problémů, ale je pravda že už jich dost ubývá. To je ale dáno stářím aut, ne kvalitou motorů.
Jaký to byl konkrétní typ motoru, cos měl, nebo aspoň jeho obsah? 1769, 1868, nebo 1905 ccm?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
3x fiat scudo dva motory DHY a dva D9B. Najeto od 250 do 300 ale to nemusí být reálné. Dneska v mojem ZX z ničeho nic hadice tvrdé a z chladiče tekla voda, žadné přehřátí ani velká zátěž ( po městě úplně pomalu). Kdyby to bylo jenom těsnění dal bych to dohromady ale asi to bude spíš prasklá hlava. Jo kdyby to bylo s turbem ani by mě to nepřekvapilo.