volnobezne okey++vakuovka problem Punto TD

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Intel_sk
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 02 říj 2012, 16:37

volnobezne okey++vakuovka problem Punto TD

Příspěvek od Intel_sk »

ahojte......mam TD-cko 46kw r.v. 96 176/B7.000....moj problem je v tom ze jeden vecer z prace domov motor stratil voln.otacky(proste ked som pustil plynovy pedal zdochol ale som nastartoval na prvy sup)po odparkovani doma na parkovisku a nasledne rano som chcel nastartovat tak som bol prekvapeny ze az po niekolko minutovom tocení motora som to horko tazko nastartoval...niekedy sa stalo ze baterka skapala a bolo po vsetkom....kamarat z KE sa na to pozrel kupil novy remen (rozv.)a nejako to nastavil ze stratuje tak ako mozno ani ked bol novy tak nestartoval....len ze hned som zistil ze motor ma iny zvuk a to dost vyrazne dym cierny ako ma volnobeh mam na 650 ot/min(keby som dal na 900 ot/min tak by som sa nevedel pohnut lebo keby som pridal plyn tak utekalo by do otacok a ani za svet to dat dole...ako som zistil mam rotacne vstrekovacie cerpadlo so snimacom zatazenia motora...rozmyslam nad kupou vstrek.cerpadla....alebo to dat na stolicu a nech premeraju alebo mohol odist aj ten snimac ze dava zle udaje....viete niekto poradit?otazka cislo vstrek.cerpadla asi najdem na strane medzi (od bloku motora)....kupa vstre.cerp. nie je az taka vysoka investícia lebo autícku sluzi ako ma....len ziskat cislo cerpadla mam sice Bosch V ER538 ale presne cislo nie dopisem ze rozvodovy remen bol meneny len preto lebo to bolo potrebne...malo vsetky zubky ale uz bol popraskany...tak kolega to preto vymenil....potom to nastvil tak aby to vedel nastartovat(spominal ze to posunul o jeden zub)aj nastartoval len ze prvy pokus bol o nicom....startovalo na prvy tuk len ze motor sa zohrial na volnobehu cca 10 min..na 80 stupnov a ked sa zapla sahara tak motor isiel zdochnut....potom urobil este jeden pokus a bolo to dobre...momentalne na aute jazdím(potrebujem ho kazdy den do prace)ma to cudny zvuk ked na to slapnem ale nevadí riesime to pocas jazdy...(ako alebo co je s cerpadlom)
ps:ak by to bol opet slaby popis tak sa pytajte dodam co sa budete pytat....mimochodom remen nepreskocil nemal preco....to co sa mi stalo vtedy vecer (neviem co to)ale domov som v pohode dosiel kludne som to roztiahol na 150km/hod tak ze auticko slapalo ako hodinky len to startovanie bolo mizerne
za vsetky rady dakujem
Naposledy upravil(a) Intel_sk dne 07 úno 2018, 10:44, celkem upraveno 3 x.
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500 rv.96/MK1 silver flash
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Je třeba postavit rozvody přesně a ne jako dal to asi o zub apod. Až budou pořádně rozvody udělané , tak zjistit, zda má čerpadlo dost paliva, /čistý filtr paliva-nádrž/,protože když to předtím normálně jezdilo a najednou to chcíplo/ztratilo volnoběžné otáčky/, tak je patrně problém v naftě...Protože diesel může chcípnout pouze z nedostatku nafty, popřípadě kvůli el. problému /stop ventil/ nebo z problémů mechaniky..Ale samozřejmě kolísání volnoběhu nebo změna kouře z výfuku může dát informaci, že se něco děje..Nejdřív bych hledal závadu okolo čerpadla než v něm. Jsou poměrně spolehlivá, samozřejmě záleží na najetých km.. :)
nepropadat panice...
Intel_sk
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 02 říj 2012, 16:37

Příspěvek od Intel_sk »

ahoj a dakujem za postreh...tak sa pokusim urobit co si radil nastavime rozvody ako maju byt a pokusim sa hladat nieco okolo nafty...kolega vravel ze vycistil palivove cerpadlo....palivovy filter je novy vymeneny za original...hadicky na naftu neslzia nikde vsetky spoje su okey aj prepad je okey...nove hadicky vsade....ja som este rozmyslal ci tam nebude nejaky snimac KO...
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500 rv.96/MK1 silver flash
Intel_sk
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 02 říj 2012, 16:37

Příspěvek od Intel_sk »

ahojte....chcem sa opytat ak tu nejaky TD -ckar zajde viete niekto popisat ake su okolo motora snimace neviem to nikde najst bol by som vdacny
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500 rv.96/MK1 silver flash
Intel_sk
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 02 říj 2012, 16:37

Příspěvek od Intel_sk »

Ahojte....tak ze ten moj problem bol vyrieseny.....stalo sa co sa stat malo...vstrekovacie cerpadlo vypovedalo sluzbu dve zpruziny boli ulomene hned pod immom....repas stal len 180€ co som rad ale este by to bolo treba nastavit nejako lepsie.....cital som na forach ze sa da nastavit este pred vstrek pootocením cerpadla o nejaky ten milimeter niekto nastavy podla zvuku....keby som to vedel tak uz to bezí ako hodinky....no nic len keby mal podobny problem tak to moze sposobit stratu voln.otacok
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500 rv.96/MK1 silver flash
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Chod si upravíš podle zvuku motoru, pokud tam máš "ještě sytič", což je vlastně zvyšovač předvstřiku, tak to seřídit tak , aby při zataženém sytiči motor chytil i za tepla na otočení a při vytažení sytiče motor "zvtrdnul"..Pokud to přeženeš s předvstřikem, tak to bude chytat i bez sytiče i zastudena, což nevadí ale motor bude zbytečně hlučný..Samozřejmě vliv na určení přesného předvstřiku podle zvuku má to, v jakém stavu motor je , jakou kompresi má apod. Takže u vymeteného motoru je vždy lepší větší předvstřik, protože pomůže motoru při startu a například se nebude muset za startování zatepla přižhavovat/ já mu ale vždy pomůžu žhavením, šetřím starter/..Je to vždy kompromis a je potřeba to vyzkoušet.. :)
nepropadat panice...
Intel_sk
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 02 říj 2012, 16:37

Příspěvek od Intel_sk »

dakujem za radu...skusim to uvidime a dam vediet...a este jedna vec....clovek ktory to robil vravel ze podotahoval sruby na olejovom cerpadleto som rad len ze problem mam s brzdami mam take tvrde ako keby to bolo vsetko zavzdusnene...je mozny problem s podtlakom alebo s posilovacom ?s podtlakom som nemal nikdy problem....aj ked si vsimam ze ked nastartujem ukazovatel paliva sa zvysi o ten jeden stupen aj o dva t.z. ze ako keby som tam mal viac paliva....podla mna je tam podtlak...po stlacení brzd. pedala nepocut nic ziadne sycanie alebo nejake zvuky.....a z posilovaca mozem vybrat podtlakovu hadicku len tak na skusku ci tam je podtlak..tak len tolko
ps:vsimol som si ze dvere od kufra je ocapany sadzou alebo neviem cim same cierne bodky ako keby nieco nespalene alebo bordel z vyfuku tlacilo von
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500 rv.96/MK1 silver flash
Intel_sk
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 02 říj 2012, 16:37

Příspěvek od Intel_sk »

ahoj tak ze podtlakovka je v cudu hadica dole ziadny podtlak....pohon od vacky...prilozim nejake foto
moja pumpa lopatky zodrete no dufam ze len lopatky na oske a nie niekde dnuka ako je vacka bo koniec
Obrázek

a taku som kupil od jedneho z Bazosa
Obrázek
tato pumpa take lopatky nema.....a netlaci ani s tou pumpou nic minus....ved pohon ma od vacky co sa tam mohlo podrbat....ono zabrdim ale slapnut na to musim tvrdsie
PS:ked som napisal panovi co som od neho kupil tak ani sa nevie ozvat...chcem mu to poslat spet

tak ze pumpa ostava u mna neposle adresu a basta....kaslem na to
zajtra tatosik ide do servisu na vymenu gufera na kluke,a nastavit predvstrek....chcel som to robit ja ale je kosa ako svina vonku
tak ze som nasiel problem ohladne vakuovky pridam foto
Obrázek
je to tam vo vnutri puzdro alebo co da sa to vymenit mam to tam zodrete....ono dalo by sa aj z ineho fiata dat lebo kridlova vakuovka pasuje na kopec tipov aut od fiata len tazko najst nejaky motor
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500 rv.96/MK1 silver flash
Intel_sk
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 02 říj 2012, 16:37

Příspěvek od Intel_sk »

ahojte poradili mi ze novu hlavu...jeden chalan napisal ze u Punta je to bezna vec a ze .treba pouzit novsiu vakuovku s vacsim unasacom....ale kde taku novsiu zohnat ved som nasiel len novu Pierburg vakuovku
existuje vobec nieco take ked ano tak sem s nim aspon foto keby niekto mal Puntaci pomozte
(ked to nepojde tak sa budem musiet rozlucit s Puntom )
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500 rv.96/MK1 silver flash
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Zajel bych na vrakec nebo tam, kde auta šrotují, rádi ti prodají hlavu za pár šupů..Za málo peněz můžeš mít hodně muziky..
nepropadat panice...
Intel_sk
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 02 říj 2012, 16:37

Příspěvek od Intel_sk »

tak to mas pravdu na vrakač len ze tu okolo Košic nenajdem žiadne punto to som uz obvolal este pred 2 mesiacmi a uz sa mi nechcem ani investovat do neho a nemam uz ani nervy na to rezignoval som (hm)
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500 rv.96/MK1 silver flash
Intel_sk
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 02 říj 2012, 16:37

Příspěvek od Intel_sk »

ahojte chcem sa opytat na jednu vec....ta cast kde sa vklada vakuovka to puzdro je...spolu s vackou alebo je to v hlave motora...rozmyslal som nad kupou ineho holo motora na Puntika (mimochodom sa predava)lebo cisto hlava je dost draha a nasiel som akurat v Cesku dikes za odpoved
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500 rv.96/MK1 silver flash
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“