pec na pouzity mot.olej
Moderátoři: šulda, Moderátoři
pec na pouzity mot.olej
cauko...ma niekto navod na vyrobu pece na pouzity mot. olej???
alebo neaky planik,prospekt.....
ide mi hlavne o spalovaciu komoru
alebo neaky planik,prospekt.....
ide mi hlavne o spalovaciu komoru
Naposledy upravil(a) mtapaj dne 23 zář 2007, 09:19, celkem upraveno 1 x.
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
- Bugs.Bunny
- Aktivista
- Příspěvky: 5346
- Registrován: 17 dub 2007, 21:50
- Bydliště: Most
- Bugs.Bunny
- Aktivista
- Příspěvky: 5346
- Registrován: 17 dub 2007, 21:50
- Bydliště: Most
......nieco som nasiel na podobnom fore....
Základem je topidlo.Staré naftové kamna MARS.
Uprava spočívá v úpravě dírek v kotli kamen,kde hoří nafta(pro olej je potřeba více vzduchu).Potom zásobní nádržka,je nad úrovní kamen,z které přes ventil teče olej (ne moc hustý) trubičkou průměru asi 8 mm do kamen přes vrchní plotýnku do ohně.
Fígl je v tom,že roztopím ohen naftou (minimální množství),pak pouštím olej přes ventil u nádržky a zastavím přítok nafty z karburátoru.
Musí se nastavit množství oleje vůči vzduchu.Ohen po roztopení je oranžový až žlutý,je nutno přítok oleje doregulovávat,v zimě je olej hustší,po ohřevu vzduchem zřídne teplem okolí.
Jeden nešvar to má.Když se neuhlídá množství oleje,ohen je utlumený,hodně se zanáší komín sazemi.Mám nerezový komín.
Ohřívání zlepšuju ventilátorem,mění vzduch v garáži.
Používám motorové oleje z benzín.motorů,hydrauliku,převodové-trochu zředěné,prostě co se namane.Zkusil jsem zředit benzínem-problém!!!!
Když je poměr oleje a vzduchu optimální,tak tělo kamen je rozpáleno do červena.
Hodně uspěchu do realizace.
Základem je topidlo.Staré naftové kamna MARS.
Uprava spočívá v úpravě dírek v kotli kamen,kde hoří nafta(pro olej je potřeba více vzduchu).Potom zásobní nádržka,je nad úrovní kamen,z které přes ventil teče olej (ne moc hustý) trubičkou průměru asi 8 mm do kamen přes vrchní plotýnku do ohně.
Fígl je v tom,že roztopím ohen naftou (minimální množství),pak pouštím olej přes ventil u nádržky a zastavím přítok nafty z karburátoru.
Musí se nastavit množství oleje vůči vzduchu.Ohen po roztopení je oranžový až žlutý,je nutno přítok oleje doregulovávat,v zimě je olej hustší,po ohřevu vzduchem zřídne teplem okolí.
Jeden nešvar to má.Když se neuhlídá množství oleje,ohen je utlumený,hodně se zanáší komín sazemi.Mám nerezový komín.
Ohřívání zlepšuju ventilátorem,mění vzduch v garáži.
Používám motorové oleje z benzín.motorů,hydrauliku,převodové-trochu zředěné,prostě co se namane.Zkusil jsem zředit benzínem-problém!!!!
Když je poměr oleje a vzduchu optimální,tak tělo kamen je rozpáleno do červena.
Hodně uspěchu do realizace.
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
...nic.....je to najlacnejsie kurenie,a mam taky pocit ze to menej spini okolie ako napr stare skodovky a auta bez kat.FR4NK!3 píše:Co k tomu dodat
Naposledy upravil(a) mtapaj dne 30 zář 2007, 11:10, celkem upraveno 1 x.
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx