2.2HDI - příliš vysoký tlak turba

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

2.2HDI - příliš vysoký tlak turba

Příspěvek od macman »

zdravím vespolek...

měl jsem u Citroena C8 vadné turbo.. Vůle byla tak 0,5cm do stran, takže vylámané lopatky turbíny i kompresoru, olej v intercooleru...

Koupilo se nové vyvážené srdíčko a mechanik mi ho namontoval.. Prý výfukovou část nechal na autě, vymontoval dmychadlo se středem, vyměnil za nové a namontoval zpět...

Momentálně mám problém s příliš vysokým tlakem turba.. I při pomalé jízdě do mírného kopce ukazuje regulace 5% a stejně je tam o 500mbar více než by mělo být.. Pří ráznějším stisknutí plynu vyskočí okamžitě chyba motoru...

Dočetl jsem se o možném problému s membránou swirl.. Kontroloval jsem a swirl se hýbe..

Takže v čem může být jádro pudla??

a/ Může být nový střed vadný?? (made in china) Ale dávalo by vadné turbo příliš vysoký tlak???

b/ Zaseklé ovládání variabilní geometrie.. Je pravděpodobné, že staré turbo si o lopatky toho vysouvacího věnečku škrtlo.. ale prý na něm nebylo znát žádné poškození.. Když má omezit tlak, mají být ty plošky vysunuté, nebo zasunuté??? A hlavně.. jaká je výchozí poloha?? Tím myslím při vypnutém motoru.. vysunuté, nebo ne?? Prý byly vysunuté..

c/ Jiná chyba v autě, která třeba oddělala to staré turbo???

Dík za rady..

P.S. Mechanik, co to dělal je kamarád a nechtělo se mu do toho.. Trošku jsem ho překecal, takže řešení typu reklamovat, ať mi vrátí funkční auto není zcela vhodná.. Spíše ho chci nasměrovat, aby to dal dokupy..Obrázek
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

turbo ven a nechat udělat odborníky
nějaký měnění středu ještě navíc na autě je pěkná blbost
není to jen o novým středu ale celým vyčištění a seřízení baňky
nedivím se že se mu do toho nechtělo, já bych tě s tím poslal do háje hned... ;)
Tommy TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 394
Registrován: 27 úno 2010, 22:54
Bydliště: Poďebrady

Příspěvek od Tommy TDI »

Ať projde vedení podtlaku,tohle turbo je regulované opačně-malý podtlak velký plnící tlak,hodně podtlaku nejede to, skontloruj jestli není ko akumulátor podtlaku.
Alhambra II TDi AUY-ASZ
AUY nám umřelo-vzpomínáme:-)

Iveco Daily 35C 11 6Q Original měchy
Iveco Daily 40C14 3litr :-) ex automat,original měchy

UNC 060

AR 159 2.4JTDM 154kW Q4 :-))
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Příspěvek od macman »

Ten akumulátor podtlaku by to hypoteticky mohl být... Když jsem chtěl vyzkoušet ovládání SWIRL a TURBA přes diagnostiku, tak postup jsem pochopil že motor má běžet 15s, aby se udělal podtlak, pak vypnout a udělat test prvku... Vyzkoušel jsem to několikrát a ani jeden se nehne... Takže jako by po vypnutí motoru hned zmizel podtlak

Pokud nastartuju, vidím že SWIRL se hýbe a byl jsem dnes na jámě a regulace turba se taky zasouvá... jestli se zasouvá včas a o správný krok nedokážu posoudit, ale hýbe se to...

macman
Verticulus
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 28 kvě 2017, 09:46

Příspěvek od Verticulus »

Měl jsem podobný problém diagnoza říkala vysoký tlak turba a při sešlápnutí plynu to skočilo do nouzáku po nekonečném hledání jsem zjistil nařízlou nebo nakouslou hadičku podtlaku přešel bych hadičky podtlaku a mentbránové ovladače je dobré si na to sehnat podtlakovou pistoli s budíkem
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“