Úsady ve vstřikovacím čerpadle při provozu na použitý RO

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Úsady ve vstřikovacím čerpadle při provozu na použitý RO

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj, jezdím už dobu na použitý friťák a když občas něco rozebírám, nebo třeba měním filtr, tak narážím na to, že jsou všechny železné části pokryté hnědorezavou vrstvičkou jakoby rezu, ale jde to seškrábat nožem a pod tím je povrch netknutý. Co to je a jak proti tomu bojovat? To jsou usazené nějaké biosračky z friťáku, které neodstranila filtrace, nebo se to usadí časem z jakkoliv jemně přefiltrovaného oleje, nebo to tam udělaly bakterie, nebo co to je?! Ani palivový filtr v autě(5mikronů) to nechytí, ani filtrace na friťák(1 mikron). Po čase to zanese podávací čerpadlo, že už nepodává, motor si nenasaje a absolutně nemá výkon. Je zajímavé, že na hliníku se to neusadí a na pozinkovaném tělese filtru až po delší době. Nerez jsem nezkoušel.
Jak tomu zabránit? Ještě lépe filtrovat? Ale jak, mám teď 1mikronový filtr a jsem schopný se dostat na 0,5 mikronu, ale dál už nevím. Nebo jestli jsou to bakterie, tak by je mohlo zabít trochu benzínu ve friťáku. Kdysi jsme na střední při biologii dělali pokusy s nítěnkama, dávali jsmeje do různých roztoků jaru, nafty, benzínu a já už nevím, čeho ještě a pamatuju si, že v naftě žily dlouho a v benzínu hned chcíply. Sice dnešní benzín už má v sobě taky nějaké biosračky, ale ve friťáku je jich 100 %, takže už to tím zhoršit nemůžu.
Máte s tím nějaké zkušenosti? Poraďte, jak tohle řešíte. Díky
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

sharan AFN 81kW automat - řeším to následovně, jezdím na čistý olej a po nádrži, cca 80litrů jí vyjedu úplně do prázdnaa potom naleju 2-4 litry nafty nebo petroleje co mám z práce a projedu cca 50km a nechám odstát přes noc, ráno trochu projedu a naleju opět čistý frit.. na frit trochu karbonují trysky a zalepuje se systém + auto víc kouří, po očištění touto kůrou jsou zase na chvíli čisté a bez kouře.. dřív jsem míchal, teď už na to seru.. pokud bys míchal třeba 1:2 nafta:frit tak tam ten šmant nemáš, ale to pak ztrácí potenciál 8)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“