Mám dotaz na znalejší: Chci předělat 2.0 HDi (RHZ) ze 406 z podtlaku, na tlakové ovládání. Baňku mám z nějakého starého turbodiesela 1.8/1.9 Peugeot/Citroen a mechanicky jsem jí tam schopen přidělat. Jde mi ale o to, jak sladit baňku s turbem, aby to dávalo správné množství vzduchu v příslušných otáčkách a nehulilo to, jako lokomotiva, nebo naopak to nebylo moc přefoukané. A abych s tím nelaboroval kdovíjak dlouho.
Nebo už je stará baňka z TD správně "naladěná" tvrdostí pera uvnitř a já už nemusím nic ladit, jen ji připojím?
Předpokládám, že starý motor 1.9TD a 2.0HDi mají při stejných otáčkách a zatížení cca přibližně stejnou potřebu vzduchu a průběh křivky tlaku je přibližně podobný, nebo se pletu? Řešili jste to už někdo?
Máte někdo údaje, jaký tlak dává turbo při jakých otáčkách u 1.9TD(DHY-66kW) a 2.0HDi(RHZ-80kW)?
Pro rejpaly: Neřešte elektroniku a piezovstřiky, to všechno je pryč a je to nahrazené mechanikou. Je to do doma dělaného traktoru s mrtvým motorem 1.8D, který bude jen jezdit na pár ha polí a luk za zahradou, takže na silnici se to ani nepodívá. Takže jde o jednoduchost, funkčnost a spolehlivost, proto žádná elektronika.
Předělání obtokového turba z podtlaku na tlak
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Předělání obtokového turba z podtlaku na tlak
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Záleží na pružině. Když bude moc tvrdá, bude to přefukovat.
Ideál by byla měkčí pružina a k tomu manuální boost controller.
https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... controller
Ideál by byla měkčí pružina a k tomu manuální boost controller.
https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... controller