Přísada do oleje Atomium

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

marian.marcin
Přispěvovatel
Příspěvky: 502
Registrován: 29 pro 2012, 18:00

Příspěvek od marian.marcin »

Jericho komu pořád stojí ten viagru nebere :kol1:
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Taky mi Atomium nepřijde dvakrát důvěryhodný, ale něčím ten motor, který jim běží na předváděčkách bez oleje, ošetřit museli :)

Osobně jsem vyzkoušel do motoru Metabond, nevím, jestli to nějak zvlášť pomohlo, minimálně to neuškodilo (neobsahuje teflon, chlor :) a Aerotec jsem vyzkoušel nalít do čerpadla a převodovky... no minimálně to neuškodilo :D
TDI tech píše:Pokial by tie aditiva fungovali, tak ich uz davno renomovane znacky maziv standartne primiesavaju do svojich olejov ....
To je nesmysl, výrobce oleje potřebuje vyrobit co nejlevnější olej a prodat ho za co nejvyšší marži. Proč by do něj přidával něco, co tam nutně být nemusí a zbytečně to prodražuje výrobu... Ale najdou se i takoví olejáři, viz. Millers oils Nanodrive :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

turbo kamna power píše:Taky mi Atomium nepřijde dvakrát důvěryhodný, ale něčím ten motor, který jim běží na předváděčkách bez oleje, ošetřit museli :)
Já jim to jednou otestuju ve zvýšených otáčkách :D
https://www.youtube.com/watch?v=131c9Y3bUHw
https://www.youtube.com/watch?v=lOkT1rHWHb8
hlavu asi mění/opravují pravidelně, jakpak vyřešili hydroštely? Nebo jak to ta Toyota má řešený? Jestli on to není elektromotor se sound systémem ...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

marian.marcin píše:Jericho komu pořád stojí ten viagru nebere :kol1:
:D Jasně, já měl kdysi dávno problém, že mě vždy tak od 12 do 13hodin stál v montérkách a starší mecháni a staří psi se vždy chechtali , tak co mladej, už máš zase natažený montérky? Nešlo jim to do hlavy a mě taky ne... :)
P.S. já to ještě nezkoušel, ale mám kámoše, tomu je přes 70 let a ten to polyká jako bonbony, má 50 letou milenku a chce jí stačit. Jeho ješitnost z něho dělá vyhublou trosku. Já mu několikrát říkal, šlehne to s tebou, neblbni..ale nechce ztratit pověst proutníka... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Používám Atomium v Oct TDi 81kW aktuální nájezd 330 000km.Motor šlape normálně, starty na otočení a turbo stále původní.Po nějaké době ježdění mi na palubním PC zažala aktuální spotřeba při volnoběhu skákat mezi 0,4 - 0,3 l/hod, před tím se držela pořád na 0,4. Tak to s tím třením asi fakt něco udělalo, nebo???
Nafta patří do TDi!
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 242
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od tatko Tom »

Napíšem výlučne svoj NÁZOR, tak ma zaň nekameňujte :)

Sú tri cesty:
- Striktne používať veci, predpísané výrobcom, meniť oleje radšej skôr, tankovať len kvalitnú naftu (a dúfať, že ju na konkrétnej čerpačke hoci nechtiac nepančovali).
- Odskúšať každý zázrak (a dúfať, že to auto prežije).
- Odskúšať OVERENÝ zázrak (Len kto ako kde ho overil) :D

Za úvahu stojí aj, či sa "nepohádajú" rozne aditíva, použité do nafty a do oleja(!) Tiež čo je Aditívum a čomu slúži olej iba ako transportné médium, jeho vlastnosti nemení, s jeho aditívami nereaguje.

Ľudská zvedavosť a hravosť je veľká, svojmu autíčku chceme dopriať, tak skúšame. Sám som za roky odskúšal v rôznom čase na rôznych autách pôvodný Metabond (olej, palivo), VIF, MetanovuSEL, vrátil som sa k Metabondu.
Veci na báze Teflónu, Molybdénu do dnešných áut považujem za zlý vtip.
Známy mechanik do všetkého valí Militec. Vrátane našich áut...

Dávne skúsenosti detailnejšie nepopíšem no boli v dobrom prekvapením. V minulých dvoch-troch rokoch som do nafty Punta 1.9JTD 59kW striedavo pridával MetanovuSel a VIF. (nafta prevažne Slovnaft). Roky si píšem tankovania, kilometre - mne vyšiel priaznivejšie VIF na spotrebe. (Je overený, testovaný).

Necelý polrok mám Multiplu, (nájazd cca 250000 km, lebo Puntu odišiel vysokotlak...čerpadlo, zblblo ABS no najmä sa prejavila silne korózia. Škoda, lebo olej malo čistý od výmeny do výmeny a bez dolievania, trojročný priemer 4,83/100).
Na čelné sklo som použil Metabond CLEAR - paráda! Do nafty prvý krát VIF, potom už len Megasel. Do prevodovky nový olej+Metabond. Olej v motore vymením predčasne na leto, dostane Metabond. Po prvej výmene bez...rýchlo stmavol.

Keď som to viezol z Bratislavy domov a pridal na diaľnici - nie, že to zadymilo - za mnou sa zotmelo! A výrazne sa to roztriaslo, myslel som, že sa motor v tej chvíli rozletí... Pán mal dlhodobú spotrebu (~2500 km) 6/100, jazdil prevažne dlhé trasy, ja mám zatiaľ zhodnú v zime na prevažne krátkych. Už nezadymí za žiadnych okolností.
Mulica lepšie štartuje, hneď za studena má lepší záťah, ťahá ako odtrhnutý vagón, trasenie pri pridaní na plný kotel od 2000 otáčok sa dosť zmenšilo, no mám tam nejaký problém...dúfam, že iba silentbloky, príde čas aj na riešenie.

Zopakujem - je to môj názor, bez nároku na objektívne hodnotenie :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Názor je názor, jen se chci zeptat, myslíš že opotřebení moderních motorů se ubírá jinou cestou než dřív? Máš zato, že v dnešních motorech se postupně během nájezdu km nezvětšují vůle ? :)
nepropadat panice...
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 242
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od tatko Tom »

Zväčšujú, samozrejme. Vďaka lepším materiálom pomalšie, 100000 km na starej škodovke bolo hodne, Wartburg mi (aj vďaka pretáčaniu) "končil" pri ešte menej.
Pôvodný Metabond ma kedysi presvedčil, že bol super. Nejaký ten rok sme nepoužívali nič, potom som našiel "nepravý", ten ma nepresvedčil. No teraz v manželkinom Pole v benzíne a u mňa v Multiple prevodovka+palivo, zatiaľ paráda.
Prvý Metabond Megasel som v malom balení bol kúpiť u jedného autoopravára, na ktorého mi dali kontakt - jednak ma Megasel presvedčil po pár desiatkach km - zmenu som zacítil a začul, jednak ten mladý mal na dielni BMW, Audinu atd a povedal mi, že on to dáva do všetkého a žiadny problém u nikoho.
Nespochybňujem názory tých, čo nechcú o ničom takom počuť. Argumentácia pre čo to nedáva priamo výrobca ma nedojíma. Ostatne kedysi dávali v TAZ do diferákov vtedajších TAZ 1203 s veľkým úspechom. :)
Ani VIF "nedáva každý reťazec" - každý má svoje aditíva no Slovnaft ho leje na čerpačkách z 5-litrových kanistrov do prémiovej nafty. Podľa testov jej filtrovaeľnosť do -40°C.
Megasel NEZNIŽUJE filtrovateľnosť nafty, tak až zas hodne prituhne, budem tankovať Slovnaft prémiovú a pridávať Megasel :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já taky to mám vyzkoušené, hlavně ty z dřívější doby, Atomium apod. už ne. Ale škodovka odešla hlavně proto, že měla jen 3krát uloženou kliku plus hliníkový blok a její písty taktéž z hliníku se vytřískaly za chvíli, nehledě na litinovou hlavu bez vodítek, kde ventily tancovaly čardáš.A varťas samozřejmě je dvoutakt, tam je to dáno již konstrukcí. Na druhou stranu majitel věděl, že se mu motor nepotká a pokud mu nedojde olej ,tak dojede. Co by za to dnešní majitelé daly za takovou jistotu..Ale pokrok se nezastaví před ničím , ani před blbostí... :)
nepropadat panice...
janci188
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 02 led 2019, 16:10
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci188 »

Otec to nalial do fabie 1,2HTP pri nejakých 150 000 km a jej chod sa totálne zmenil, studené štarty neboli také rozklepané ako obvykle, motor sa stíšil, spotreba klesla a auto šlo lepšie za plynom. Kamoš to dal do svojho pola 1,4TDI( malo približne 300 000km) ale nejaké zázraky nepocítil ale jeho otec po ktorom zdedil to auto, sa ho vypytoval že aké zázraky porobil s motorom lebo ide krásne ako nikdy predtým nešiel !!! Takže asi toľko k tomu a podceňovaniam ako to nefunguje...

A mimochodom neni to žiadna novinka, vyvíjalo sa to v rusku do tankov, aby keď nabehne tank na mínu a vytečie olej z motora, bol schopný ďalej ísť aj bez oleja...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

:D , já zase slyšel, že když šli do bitvy, tak jim zavařovali poklopy, aby nezdrhali moc brzy..Já jsem si teď koupil do své Mazdy Keramic ,/ teflon -Slick už je zakázaný /a funguje to..Samozřejmě, když to někdo dává preventivně do motoru v kondici, tak toho moc nepozná,/ a nebudu tady opět psát, jak jsem opravoval auto, které přijelo bez oleje se závadou svítící kontrolky a nic mu nebylo../ale kdo nevěří, ať tam běží.., :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“