Lepit, nebo nelepit?

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Lepit, nebo nelepit?

Příspěvek od pepe276 »

Včera jsem při debatě s kamarádem narazil na téma rozvodů u 2.0 HDi 8V. On lepí všechny šrouby, já jen dole kliku a vačku s railem jen utáhnu na moment.
Co je správně? Jaké všechny šrouby lepíte na těchto motorech a převodovkách?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pozná se to snadno, pokud je to zalepené z továrny, tak je to na šroubu vidět, / může se to máznout/ale stačí to opět utáhnout a funkce je obnovena. Samozřejmě je to i důvod konstrukční, tam kde je předpětí už dáno, nemá to cenu, a je třeba taky uvažovat nad tím, až se to opět bude povolovat, zda demontáž bude vůbec možná..Např. hlavní šroub na řemenici je zalepen vždy, šrouby upevňující PEVNÉ kladky také. ˇSroub na vačce bývá také, ale šroub napínací kladky ne...
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Taky to beru podle toho, co bylo zalepené, to zalepím, co nebylo, to ne. Jinak vodicí kladku jsem lepil a napínací ne, přesně, jak píšeš.
Jediný rozdíl je, že šrouby na vačce nelepím. Ale dávám tam nové šrouby M10 pevnost 10k bez toho rantlu, co má origo Peugeot. Dávám pod hlavu jen plochou ocelovou podložku a utáhnu na moment a zatím to vždycky drželo. Pevnostní šrouby kupuju u nás v krámě se šroubama a ten dolů do kliky stojí asi 10 Kč, na rozdíl od Peugeota, kde stojí kolem stovky.
Lepím lepidlem IA103, to snad stačí.
A řemen šponuju tak, aby byl našponovaný cca jako u starých dieselů. Má se na to používat nějaký speciální vercajk, ale ten nemám.
Jinak k těm rozvodům mne pobavilo schéma ze Citroen servisu, kde mají na vačce nakreslený klínek, jako u starých motorů XUD. Podle čísla dílu je to ale klínek zespoda z kliky. Ve skutečnosti tam ale vůbec žádný klínek není. Chybička se občas vloudí :D
Obrázek
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 11 črc 2017, 16:56, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ono, dřív to výrobce neřešil, už jen proto, že když utáhneš spoj na větší moment , tak se to nepovolí a třeba na šroubu řemenice a vačky se nic nelepilo , ale postupem času se začali "pojišťovat" a mě se stalo u poprvé sundavané řemenice, že jsem povolený šroub musel vytáčet pomocí utahováku slabší kategorie a sotva se točil, když jsem to vzal rukou, sotva jsem s tím hnul...Což je samozřejmě nesmysl a člověk si říká, když hydraulické zámky nebyly , tak se taky nic nepovolovalo...Ale kde musí být zámek všude, jsou šrouby náprav a pomocných rámů , kdysi kolega s kámošem měnili skří|ň na čtyřkolce Peugeotu , majitel odjel, pak přijel a povídá, co jste to za mechaniky, když jste mi nezajistili šrouby , auto mi začalo vibrovat a já jsem se šrouby hnul rukou... :(
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“