Chybové kódy 1.6TDI

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05
Odpovědi: 0

Chybové kódy 1.6TDI

Příspěvek od PepaZima »

Ahoj Všem,
mám Cctavii II 1.6 TDI 2009 manuál- chip dieselpower 137HP 307NM. Stalo se mne následující: Namontoval jsem tam použité DPF (nevím kolik km to mělo najeto ) a první měsíc a půl ok: regenerace ok, žádná hláška. Jediné, čeho jsem si všiml je - po vyčištění - stále černá koncovka od výfuku. No, říkal jsem si že dpf by toto nemělo dělat, nicméně jsem jezdil dál. Při jízdě z kopce ve strahovském tunelu v Praze se rozsvítily žhavící svíčky - porucha motoru do servisu - a naštěstí žádný nouzový režim: tak jsem dojel do dieselpower. Udělali jsme diagnostiku a ukázalo to na vysoký průtok vzduchu při regeneraci. To byla první chyba. Zkusili jsme tam dát origo soft na můj požadavek a vždycky když jsem jel někde z většího kopce a sundal nohu z plynu, hlavně na vyšší otáčky, tak se chyba objevila znovu ( i s origo softem ). Nicméně typ chyby se pak ukázal jiný a to sice váha vzduchu... Takže celkem 2 chyby: 1. vysoký průtok vzduchu při regeneraci 2. váha vzduchu. Zkusili jsme vyměnit lambda sondu - a opět ta samá chyba. Vyměnil jsem staré dpf za origo nový a chyba zmizela... tedy na delší čas.

Jezdím taxi s autem ve městě a sledoval jsem a zapisoval každou regeneraci. V průměru každých 500km to regeneruje a když už mám 1000ot a vím že jsem ve městě, tak se snažím aspoň jet na 2 nebo 3ku na vyšší otáčky, konstatní rychlostí někde kde to jde abych se dpf vypálilo. Všiml jsem si též že u nového dpf není koncovka černá a při regeneraci u stojícího auta, sešlápnutím plynu, tak z toho nejde šedý obláček jak u starého dpf, který nejspíš byl děravý a propouštěl.

Vše v pohodě, najel jsem s novým dpf víc jak 5tis km od montáže až na cestu do itálie. Asi 40km před Udine se opět rozsvítily žhavící svíčky - naštěstí žádný nouzák - tak jsem mohl dojet do města. Při diagnostice v Škoda servisu opět jedna z chyb: vysoký průtok vzduchu při regeneraci. Měřili jsme též zanesení DPF a ukázalo 2g. Pán říkal že by to mohlo souviset buď s chipem nebo se špatně fungujícím EGR (mimochodem ten je též použitý a chystám též výměnu za nový )...

Setkal se někdo s takovou opakující se chybou? Slyšel jsem též příběh u jednoho auta, že dokonce i po samotné výměně váhy vzduchu problém nezmizel...

Nevím fakt co to může být, zda li EGR nebo nějaké čidlo... Auto má teď nalítáno 250 tkm a vzduchový filtr KN (moje blbost ) který jsem používal před 3 měsící jsem už dávno nahradil MANN. Přitom s autem, i když tam je chyba v paměti, můžu jezdit normálně.

Díky za názory

Pepa
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 77Kw
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“