B3 MTDI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Neco takoveho bych ocekaval v rukach nejakeho pubescenta ale u tebe jsem ocekaval, ze ses uz dospelej a k necemu takovemu by ses neuchylil. Netusim, zda je to auto obraz zoufalosti nebo nejaka recese, pripadne "vykrik do tmy posahaneho jedince".
Subjektivne to vnimam jako "votuzidlo" az je soudnemu cloveku stydno.
Jak bylo spravne napsano, paklize tam neni intercooler (jako napriklad u STI) nebo filtr(box) tak je to nesmysl.
Netusim, do jake miry "delas do aut" ale nekdo by ti mel par zakladu vysvetlit. Paklize se neurazis (nejlepe, kdyby sis z toh vzal panauceni, pokusim se:
1) Koncept drtive vetsiny vozu s motorem vpredu je takovy, ze vzduch, ktery jde naporem pres chladice (kde odebira teplo) do motoroveho prostoru ma naopak na konci kapoty a spodem motorovy prostor opoustet. Koncept je dovedeny v ramci aerodynamiky do konce napriklad tim, ze vzduch obtekajici kapotu dokonce tento vzduch z motoroveho prostoru strhava (podtlakem odsava - princip fixirky).
Tim, ze tam das takovyto nesmysl cely vyvazeny system akorat rozhodis a je to kontraproduktivni. Veril bych dokonce, ze toto provedeni dokonce vuz zbrzduje. Paklize bys chtel teplotu pod kapotou opravdu snizit, verim, ze by pomohlo, kdyz bys cely "bazmek" otocil otvorem smerem k zadi a pomohl tak "vyplachu" motoroveho prostoru.
2) Pokud se domnivas, ze to turbodmychadlu svedci, pak jsi absolutne mimo a sam jsi se usvedcil z amaterismu. Turbodmychadlo aby fungovalo co nejlepe, potrebuje udrzovat svoji optimalni teplotu (rozhodne 550°C+), kterou ma pri klidne jizde velky problem udrzovat.
Funguje totiz na principu termokineticke energie. Ta kineticka je jasna i malemu diteti ale zminovanou termalni mnoho lidi nejenze nevnima ale i podcenuje, ba co vic, dost lidi se domniva, ze tim, ze bude vyfukovy housing chladit (nemluvim o pripadech na zaklade vyzarovani) tak turbodmychadlu prospeje. Sve by o tom mohli povidat Hanz (ten to nastesti nasledne pochopil) a Cajicek. Ostatne duvodem proc se turbodmychadla bali do "oblecku" jsou predevsim z duvodu toho, aby si udrzovalo svoji teplotu.
Paklize by snad nekdo chtel argumentovat vysokym EGT tak nech at ve vlastnim zajmu radeji pomlci - EGT se snizuje samozrejme diametralne jinak, hlavne se resi duvody/priciny vzniku nez aby se zmirnovaly nasledky/dopady pusobeni vysoke teploty.
Bral jsem, ze nezridka ofenzivne ryjes a utocis, ale zjevne naivne jsem si myslel, ze tohle znas.
Subjektivne to vnimam jako "votuzidlo" az je soudnemu cloveku stydno.
Na zaklade ceho tak usuzujes, ze ho ma VB rado? Na zaklade nejakeho mereni nejakych velicin (predpokladam EGT)?A6TDI píše:Je to trapnost ale asi jsem to tam měl rovnou napsat do nadpisu.
Nasávač je taky trapnej ale to VB ho má docela rádo . Interkoule pod ním není
Jak bylo spravne napsano, paklize tam neni intercooler (jako napriklad u STI) nebo filtr(box) tak je to nesmysl.
Netusim, do jake miry "delas do aut" ale nekdo by ti mel par zakladu vysvetlit. Paklize se neurazis (nejlepe, kdyby sis z toh vzal panauceni, pokusim se:
1) Koncept drtive vetsiny vozu s motorem vpredu je takovy, ze vzduch, ktery jde naporem pres chladice (kde odebira teplo) do motoroveho prostoru ma naopak na konci kapoty a spodem motorovy prostor opoustet. Koncept je dovedeny v ramci aerodynamiky do konce napriklad tim, ze vzduch obtekajici kapotu dokonce tento vzduch z motoroveho prostoru strhava (podtlakem odsava - princip fixirky).
Tim, ze tam das takovyto nesmysl cely vyvazeny system akorat rozhodis a je to kontraproduktivni. Veril bych dokonce, ze toto provedeni dokonce vuz zbrzduje. Paklize bys chtel teplotu pod kapotou opravdu snizit, verim, ze by pomohlo, kdyz bys cely "bazmek" otocil otvorem smerem k zadi a pomohl tak "vyplachu" motoroveho prostoru.
2) Pokud se domnivas, ze to turbodmychadlu svedci, pak jsi absolutne mimo a sam jsi se usvedcil z amaterismu. Turbodmychadlo aby fungovalo co nejlepe, potrebuje udrzovat svoji optimalni teplotu (rozhodne 550°C+), kterou ma pri klidne jizde velky problem udrzovat.
Funguje totiz na principu termokineticke energie. Ta kineticka je jasna i malemu diteti ale zminovanou termalni mnoho lidi nejenze nevnima ale i podcenuje, ba co vic, dost lidi se domniva, ze tim, ze bude vyfukovy housing chladit (nemluvim o pripadech na zaklade vyzarovani) tak turbodmychadlu prospeje. Sve by o tom mohli povidat Hanz (ten to nastesti nasledne pochopil) a Cajicek. Ostatne duvodem proc se turbodmychadla bali do "oblecku" jsou predevsim z duvodu toho, aby si udrzovalo svoji teplotu.
Paklize by snad nekdo chtel argumentovat vysokym EGT tak nech at ve vlastnim zajmu radeji pomlci - EGT se snizuje samozrejme diametralne jinak, hlavne se resi duvody/priciny vzniku nez aby se zmirnovaly nasledky/dopady pusobeni vysoke teploty.
Bral jsem, ze nezridka ofenzivne ryjes a utocis, ale zjevne naivne jsem si myslel, ze tohle znas.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- marena tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3597
- Registrován: 02 dub 2009, 09:39
- Bydliště: Frýdek-Místek
vcera jsi tam měl napsaly uplne jiný textA6TDI píše:Ano nějaká průměrná teplota tomu vyhovuje , to je fakt.
Jinak, díky za vyčerpávající reakci . ale mohl si jí ušetřit do vhodnějšího topicu.
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
vidíš dobře, IC tam zatím není, ale musím ho tam domontovat a taky zvednout tlak turba (nebo dát rovnou jiný turbo) aby se využil potenciál čerpadla ale už teď to jede dobře natolik, abych se s tím bál
Jinak obyč golf na plecháčích
a jubina je teď v rekonstrukci a čeká na celolak, ale nějaký foto z minula bych našel
Jinak obyč golf na plecháčích
a jubina je teď v rekonstrukci a čeká na celolak, ale nějaký foto z minula bych našel
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5