Presah piestu a tesnenie 1.9 DCI 88kw (Vyriešené)

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Presah piestu a tesnenie 1.9 DCI 88kw (Vyriešené)

Příspěvek od Fenix9555 »

Zdravím presah piestu najväčší je 0,47 mm hlava sa rovnala o 0,20 mm,

pôvodné tesnenie bolo 1,25


mám na výber ešte 1,30 mm a 1,6 mm

Lenže som vymenil aj jednu ojnicu lebo bola miromalinko prehnutá podľa presahu, a mal som po ruke tak som ju radšej dal druhú, tá nova bola aj o 55g ťažšia ale to asi opotrebovanim bola tá stará ľahšia .

No ide mi o to že navačší presah piestov je na pieste kde je ojnica nová, a to je 0,47mm prosím poradte mám nechať staré tesnenie 1,25mm ? alebo bude lepšie dať hrubšie ? alebo nešpekulovať a dAť tam také ako pôvodné. dik.
Naposledy upravil(a) Fenix9555 dne 09 lis 2017, 13:30, celkem upraveno 1 x.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Opotřebením ojnice nezeštíhlí a dodržet váhu je základní nutnost. Ale jde o to, do jakého přesahu je to které těsnění..Ale jelikož je to přímý vstřik, tak to není tak háklivé jako předkomůrka, takže pokud 0,47 je mimo rozsah pro původní těsnění, dej větší bez obav..
nepropadat panice...
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Příspěvek od Fenix9555 »

OK Ďakujem, dám o stupeň hrubšie, a tá nová ojnica bola o 55g ťažšia myslíš že to bude robiť zlobu ?
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17

Příspěvek od Bmwrepair »

55 gramu rozdil? To si delas srandu, ne? Pokud to tam das tak pocitej ze se to za chvili rozleti.... Dalsi vec je jestli nemas na vsech valcich stejny presahy tak motor bude na volnobeh pajdat. Staci se jen zamyslet
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Příspěvek od Fenix9555 »

pre istotu s nej od brúsim tích cca 55g


prečo je vlastne ťažšia ? veď je s rovnakého motoru. a ojnice sa vyrábajú sériovo nie ? takže všetky máju jednu váhu alebo nie ?

Pochybujem že vo výrobe keď skladajú motory každú jednu ojnicu brúsia s presnosťou +- 3g
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17

Příspěvek od Bmwrepair »

koukam ze se mas jeste hooodne co ucit... Jeste jsi nenapsal rozdily presahu pistu. Kdyz nejsou vsechny stejny, budes mit rozdily v kompresi
Uživatelský avatar
johnyd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 638
Registrován: 25 dub 2010, 11:35
Bydliště: Slovensko okr.NM

Příspěvek od johnyd1 »

Bmwrepair píše:koukam ze se mas jeste hooodne co ucit... Jeste jsi nenapsal rozdily presahu pistu. Kdyz nejsou vsechny stejny, budes mit rozdily v kompresi
kokso ten nemá páru čo vlasnte koná a ide skladat motor?
Nuž naučit sa musí,ale brúsit ojnicu (LOL) a ten presah piestov nerieš
to rovno zrovnaj flexou ved je to jedno nie pri takej jednoduchej veci ako je motor (wallbash) Nič v zlom,ale daj to niekomu čo vie čo má robit.
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4
-Can-clip,Vag-VCDS-OP-com-Fiat EcuScanKts 540 Esi2 Bmw ista-d
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Fenix9555 píše:pre istotu s nej od brúsim tích cca 55g


prečo je vlastne ťažšia ? veď je s rovnakého motoru. a ojnice sa vyrábajú sériovo nie ? takže všetky máju jednu váhu alebo nie ?

Pochybujem že vo výrobe keď skladajú motory každú jednu ojnicu brúsia s presnosťou +- 3g
Jsou řady ojnic různé váhy, z důvodu využití úspory materiálu při výrobě. Je to jako u váhy pístů /mluvím o stejném typu motoru/, kdy se použijí stejné váhy pístů v tom kterém motoru a druhý identický motor má třeba písty , popřípadě ojnice jiné váhy, ale všechny stejné ...Mít ojnici o 55 g těžší je zločin..motor bude vandrovat, nepůjde pravidělně, protože jeho chod bude nevyvážený..Nejlepší rozdíl váhy ojnic a pístů /váží se také komplet ojnice s pístem, aby se eliminoval třeba těžší pístní čep/ je 0 rozdíl. Každý úpravce, který ladí nebo upravuje motory začíná tímhle...Samozřejmě u menších benzinů je povolena odchylka 4g, u většího dieselu může být vyšší..A kolikrát nevysvětlitelný špatný volnoběh a zakopávání je způsobeno právě opravou ala JZD Předvoj, kde ojnice je prostě ojnice, a nový majitel pořád ladí a nemůže přijít proč se motor takto chová...A je to přesně tak, jak psali hoši nade mnou, motor se klidně může rozlétnout, protože nevyváženost je nepřítel z největších..Takže radši uber, jinak tě motor bude neskutečně štvát a když to prodáš , bude dalši majitel měnit dvouhmoty/pokud tam je / na běžícím páse...Já si kvůli tomu koupil váhu amálku s přesnotí 0,5 g... :)
nepropadat panice...
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Příspěvek od Fenix9555 »

Rozdiely v presahu su momentalne podľa mňa zanedbatelne pohybuju sa +- 0.10 mm. Preto som sa na ne vykašlal. Volal som do rmd motors Poprad (pán dovalovký) repasuju motory aby som mal istotu a povedali mi ze mam zo salky ojnice zbrusit 55g a povedali mi aj ze pri Diesli to nespozorujem že on netoci 4-5 000 rpm ako benzín pre benzíne by to bol veľký problém a . ze keby bol rozdiel v celom sete ojnica, piest, čap, kruzky. Viac ako 100g by bol problém. Ale ze to mozem kludne poskladat. No pre pokoj v dusi to prevazim este raz a poriadne a ak bude rozdiel tak zbrusim flexou salku ojnice. 55g myslím ze to len tak liznem to nieje vela materialu. Inak ďakujem za rady a cene vedomosti vazim si to :) jericho aj bmwrepair naucit sa nieco v dnesnej dobe o motoroch pre mladeho mechanika je nesmierne narocne v skolach hovno ucia a na internete je toho velmi malo. A preto som uprimne rad ze sa nasli ludia co este vedia ochotne poradit a naucit mladu generaciu. Mam 19 rokov motorom sa venujem 2 roky a ps pre rypalov je to moj motor a keď nieˇčo poseriem naucim sa len na vlastných chybách.


Bol by som ešte nesmierne vďačný keby ste si nášli kúsok času do budúcna a sem tam pozreli do téjto témy jericho a bmwrepair :) poradili a prípade ma vyviedli s omylu ešte raz Ďakujem.

zaujímala by ma teda ešte jedna vec, keď vyberiem von piesty s ojnicami prevážim ich budem sa snažiť udržať nulové rozdiely vo váhe môžem teda ubrať s ojníc vahu ? na šálkach ?
Naposledy upravil(a) Fenix9555 dne 27 srp 2017, 17:06, celkem upraveno 1 x.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Šálky myslíš spodek ojnice?Nemyslíš tím ojniční šály, že?/Jinak víc než 100g mysleli asi to, že je to už i u diesela slyšet........Jestli je to diesel nebo benzin je fuk, u obou se ojnice s pístem pohybuje a vytváří odstředivé síly.. Ale pokud snížíš váhu, je to v pořádku...Tak ať ti to dobře dopadne.. :)
nepropadat panice...
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17

Příspěvek od Bmwrepair »

55gramu? To se neco nabrousis. Taky neni jedno kde to z te ojky uberes. Pokud ti rekli ze je to v pohode tak uz je zrovna smaz ze seznamu. Vic jak 10g je pro klikovku poprava.
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Příspěvek od Fenix9555 »

na jednej strane ma potešili že ok ale na druhej strane mi to bolo divné, ale kedže ma baví sa vŕtať v motoroch, tak to veľmi rád zasa prevážim, viem že sa teda váži vrch a spodok ojnice. a asi som sa zle vyjadril myslel som tím ojničné púzdro kde sa vkladá ložisko, Teda tak ako je na obrázku naznačené, červená farba.Obrázek
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

a rovno ten fajný motor ktorý ma problem sam so sebou....aj ked je OK.

nešpekuluj a kup druhy blok s OK ojnicami a piestmi. daj nove kruzky, tesnenie podla servisneho manualu podla presahov!

u diesla sa nerieši kolko stiahli hlavu, ale ake su presahy piestov!.

do ojnice by som nebrusil....

a uz vonkoncom by som taketo veci nerobil pre "zakaznika" kopeš si velmi hlboký hrob.

BTW, vstreky, čerpadlo ;) .... ojnica a olejove cerpado..

radost tento motor.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Příspěvek od Fenix9555 »

tak presah piestov mám zmeraný, no nemyslím ši že u diesla sa nerieši koľko ubrali z hlavy pri rovnaní, práve naopak je to dosť podstatné, napr Renaul predpisuje aby ventily nekukali viac ako 0,35mm z hlavy. Ale to je teraz nepodstatné.

teraz nastáva otázka, keď kúpim sadu ojníc za 550 zl, http://allegro.pl/korbowody-komplet-r-m ... 25627.html

budú už vyuhlované ? a vyvážené ? aspoň by mali byť nie ? nemá to dúfam ešte dodatočné opracovanie. nové ojnice sa kupujú ako sety ? a sú už finálne výrobky určené k montáži ??

PS: chcel by som aj ták veľmi rád vyvážiť tú ojnicu, a naučiť sa niečo nové, no zistil som že by som nemal miesto kde ubrať materiál na téj ojnici. :roll:


vid na foto: Obrázek
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Příspěvek od Fenix9555 »

Ahojte, tak musím sa vám s niečim priznať, mojou nešikovnosťou a hlúposťou som tom to zle zvážil asi, dneska som prebehol s piestami do strojárni, komplet nastrojené, ložiská,ojnice,piest,čap, a krúžky, som nechal zvážiť a hodnoty sú

1486g
1488g

1497g
1497g

čo na to poviete ? zoradím ich v motore tak aby tie ťažšie pracovali spolu a tie ľahšie tiež ? spolu ? alebo je to stále zle, a bolo by potrebné všetky ojnice nové ?? ďakujem za rady.


ide mi hlavne o to že prečo sú tam rozdiely aj tak a pritom som dal iba jednu ojnicú s druhého motora, tá ktorá má 1497g prečo tá jedna má 1497g ? či už ju niekto predo mnou menil ?? nejde mi to do hlavy, nemá to renault len tak vyvážené ?? ojnicu zo starého motora som zobral z 3tej pozicievalec 3 a použil som ju na môj motor umiestnenie valec číslo 3



takže poďla faktov sú 2 sety v motore ťažšie o cca 11g oproti tím ďalším 2 setom, rozhodol som sa ich použiť do motora, takže bude lepšie keď budu ťažšie pracovať spolu a ľahšie spolu alebo ich mám rozhodiť na striedačku. ďik
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“