Fabia II vibrace předních brzd
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Fabia II vibrace předních brzd
Řeším vibrace předních brzd na svém autě. Popíšu průběh problému.
Auto jsem koupil se 150 tkm, kotouče podle mě původní destičky zánovní.
Za necelá 3 roky jsem najel dalších 80 tkm a brzdy celou dobu bez problémů, vibrace žádný.
Pak jsem, ale musel přední brzdy vyměnit - rozsvítila se kontrolka destiček a kotouče už měly milimetr pod minimální tloušťkou. Dal jsem obojí Brembo, který dávám běžně a dobrý. Po dalších asi 10 tkm začaly brzdy při brždění vibrovat. Říkám si bylo to z Netu, třeba to byl padělek, tak jsem koupil tutéž sadu z Elitu - nutno říct, že destičky byly vzhledově trochu rozdílné i když obj. číslo bylo stejný. Dal jsem pro jistotu nový i vodící čepy a uložení.
Prvních 1500 km zcela OK, pak jsem jel delší jízdu po dálnici bez brždění a při prvním přibrždění to lehce zavibrovalo, ale pak zase OK. Teď jsem byli v HR a řekl bych, že to je tam kde to bylo, přitom brzdy nedostaly žádnej kouř, řekl bych, že celkově brzdy dost šetřím - mám rád svižnou, ale plynulou jízdu, nejezdím na neutrál.
Otázka zní, čím teď začít. Auto má 242 tkm a je vše původní. Na nerovnostech ale nic neklepe, ložiska nehučí a je naprosto stabilní. Vzadu na ramenou to má už ten zesílenej silentblok. Pohledově se zdá být vše OK.
Nejvíc to kope při lehoučkým přibrždění a při ohřátých brzdách. Změřil jsem hodinkami házivost kotoučů namontovaných na autě a ta je kolem 0,06 mm, což je podle mě v normě.
Budu rád za každou radu, brzdy dělám na autech běžně a žádnej problém a teď si nejsem jistej co je vlastně špatně - nerad bych vyměnil zbytečně půlku auta.
Auto jsem koupil se 150 tkm, kotouče podle mě původní destičky zánovní.
Za necelá 3 roky jsem najel dalších 80 tkm a brzdy celou dobu bez problémů, vibrace žádný.
Pak jsem, ale musel přední brzdy vyměnit - rozsvítila se kontrolka destiček a kotouče už měly milimetr pod minimální tloušťkou. Dal jsem obojí Brembo, který dávám běžně a dobrý. Po dalších asi 10 tkm začaly brzdy při brždění vibrovat. Říkám si bylo to z Netu, třeba to byl padělek, tak jsem koupil tutéž sadu z Elitu - nutno říct, že destičky byly vzhledově trochu rozdílné i když obj. číslo bylo stejný. Dal jsem pro jistotu nový i vodící čepy a uložení.
Prvních 1500 km zcela OK, pak jsem jel delší jízdu po dálnici bez brždění a při prvním přibrždění to lehce zavibrovalo, ale pak zase OK. Teď jsem byli v HR a řekl bych, že to je tam kde to bylo, přitom brzdy nedostaly žádnej kouř, řekl bych, že celkově brzdy dost šetřím - mám rád svižnou, ale plynulou jízdu, nejezdím na neutrál.
Otázka zní, čím teď začít. Auto má 242 tkm a je vše původní. Na nerovnostech ale nic neklepe, ložiska nehučí a je naprosto stabilní. Vzadu na ramenou to má už ten zesílenej silentblok. Pohledově se zdá být vše OK.
Nejvíc to kope při lehoučkým přibrždění a při ohřátých brzdách. Změřil jsem hodinkami házivost kotoučů namontovaných na autě a ta je kolem 0,06 mm, což je podle mě v normě.
Budu rád za každou radu, brzdy dělám na autech běžně a žádnej problém a teď si nejsem jistej co je vlastně špatně - nerad bych vyměnil zbytečně půlku auta.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Re: Fabia II vibrace předních brzd
Ani po výměně si to nezahořel? Šetřit brzdy (a nejen brzdy) se nevyplácí.Jarda-k píše:přitom brzdy nedostaly žádnej kouř, řekl bych, že celkově brzdy dost šetřím
Člověk se pořád učí.
Re: Fabia II vibrace předních brzd
Nerad spamuju, od toho jsou tady borci s více než 20000 příspěvkama, ale můžeš mně uvézt nějaký důvody, proč mám brzdit víc než je nutný?šulda píše:Ani po výměně si to nezahořel? Šetřit brzdy (a nejen brzdy) se nevyplácí.Jarda-k píše:přitom brzdy nedostaly žádnej kouř, řekl bych, že celkově brzdy dost šetřím
Dík.
Ano, po výměně jsem brzdy zahořel, stejně jako na ostatních autech na kterých jsem dělal brzdy. Několikrát jsem zabrzdil ze stovky na třicítku. Ale v dalším provozu by přece šetření brzd nemělo vést k tomu, že po čase začnou vibrovat, ne?
Jako několikrát jsem řešil vibrující brzdy, ale vždy jsem na něco přišel - třeba házel náboj kola. Tak jsem ho vyměnil vč. ložiska, kotouč jsem líznul na soustruhu když majitel nechtěl investovat do nových a starý byly ještě pěkný a bylo to OK.
Jako několikrát jsem řešil vibrující brzdy, ale vždy jsem na něco přišel - třeba házel náboj kola. Tak jsem ho vyměnil vč. ložiska, kotouč jsem líznul na soustruhu když majitel nechtěl investovat do nových a starý byly ještě pěkný a bylo to OK.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Re: Fabia II vibrace předních brzd
Správný zajetí brzd není o tom že máš brzdit víc než je potřeba a nikde taky nepíšu že se má brzdit víc než je potřeba. Na autě kde se šetří brzdy ty brzdy trpí víc než na autě kde se brzdí normálně.xazy píše:můžeš mně uvézt nějaký důvody, proč mám brzdit víc než je nutný?
Nemělo by, ale... Mě šlo hlavně o to zajetí od novaJarda-k píše:Ale v dalším provozu by přece šetření brzd nemělo vést k tomu, že po čase začnou vibrovat, ne?
Člověk se pořád učí.
Nedá se říct, že bych ty brzdy šimral, ale prostě nejezdím stylem brzda-plyn. A se starými brzdami nebyl za 80 tkm a 2 a 3/4 roku žádný problém.
Nový brzdy pohledově vypadají jako nový, žádný zatuhnutí, nebo koroze.
Taky těch cca 5000 km co tam jsou tyto brzdy jsem najel za jeden měsíc, takže na nějakou korozi nebylo dostatek času.
Udělal jsem další měření. Tloušťku kotouče jsem měřil mikrometrem a mezi nejsilnějším a nejslabším místem je 0,02 mm na obou stranách stejně. Házivost je 0,05 mm, také stejná na obou stranách.
Pak jsem měřil samotný náboj a ten hází 0,12 mm, ale ne do osmičky, ale do vlnovky. Prostě jak jsou díry pro šrouby kol, tak je náboj vystouplej, mezi dírami je o těch 0,12 mm propadlej. Mám novej náboj, tak jsem ho za ložisko zlehka upnul do svěráku a ten je zcela rovnej, ručička úchylkoměru se ani nehne. Budu tedy muset dát patrně kotouče opět nový a spolu s nimi i náboje s ložiskami.
Nový brzdy pohledově vypadají jako nový, žádný zatuhnutí, nebo koroze.
Taky těch cca 5000 km co tam jsou tyto brzdy jsem najel za jeden měsíc, takže na nějakou korozi nebylo dostatek času.
Udělal jsem další měření. Tloušťku kotouče jsem měřil mikrometrem a mezi nejsilnějším a nejslabším místem je 0,02 mm na obou stranách stejně. Házivost je 0,05 mm, také stejná na obou stranách.
Pak jsem měřil samotný náboj a ten hází 0,12 mm, ale ne do osmičky, ale do vlnovky. Prostě jak jsou díry pro šrouby kol, tak je náboj vystouplej, mezi dírami je o těch 0,12 mm propadlej. Mám novej náboj, tak jsem ho za ložisko zlehka upnul do svěráku a ten je zcela rovnej, ručička úchylkoměru se ani nehne. Budu tedy muset dát patrně kotouče opět nový a spolu s nimi i náboje s ložiskami.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4643
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Brzdy rozhýbat. Třmeny,desky,vodící kolíky. Pak to nehází.
Nevěříš ? Neptej se a nebreč.
Nevěříš ? Neptej se a nebreč.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Věřím ti, ale nevím co dál mám rozhýbávat.
Pístek ve třmeni chodí dobře a vodící čepy s gumovým uložením jsem dal s poslední sadou brzd nový, vč. přiloženého maziva.
Dokonce jsem použil i to keramický mazivo na místo jak se dotýkají destičky vodících drážek.
Pístek ve třmeni chodí dobře a vodící čepy s gumovým uložením jsem dal s poslední sadou brzd nový, vč. přiloženého maziva.
Dokonce jsem použil i to keramický mazivo na místo jak se dotýkají destičky vodících drážek.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
jardaK: Naboj se ohne v miste pro srouby,kdyz se kola dorvavaji utahovackama.Max hazivost naboje je 0,02 mm po obvodu a kotouce 0,05 mm po obvodu.Nicmene tohle jsrm resil na O1,vymenil kde co na naprave a vysledek se nedostavil,pak jsem auto prodal.Ted na O1 bez ABS co mam je toto v pohode.Zacal jsem davat uplne noname kotouce,ale desky vzdy Brembo.Nevim zda je to touto kombinaci,ale co to davam,tak si nikdo nestezuje na kopani brzd,naposledy prave taky na FII kotouce Maxgear Max-lakovane a desky Brembo.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Ano utahovačky jsou mor, žádný moment, ale aby vše bylo rychle a kšeft frčel, tak se přidá..Já dotahuji konečnou část ručně..Nejen proto, abych to nepřehnal, ale při jemném závitu u některých aut může být konečná...A ještě proto, abych nějaké kolo nevynechal..Což se mi už stalo...
nepropadat panice...
problem utahovaciek je ten ze "vytahuju" zavit...bezne vidim na autach ze v mieste kde je zavit...keby ste si dali rovinne pravitko..vidite ze su zavity mierne vytiahnuté.
nasledne zalozite kotuc a holáá....kotúč "logá", teda nesedí presne...nevie si najst svoje miesto = vymena naboja.
si to skuste...zalozte kotuc bez kolesa, zasrobujte srobami + podlozky
nech si niekto sadne do auta a pridá...druhe koleso nech niekto pridrzi, (ak je EDS alebo ESP, vyberte poistku) a odmerajte hadzavost...ci uz pripravkom alebo ručne...
potom sa vsetci cudujeme ze trasu kotuce.
nasledne zalozite kotuc a holáá....kotúč "logá", teda nesedí presne...nevie si najst svoje miesto = vymena naboja.
si to skuste...zalozte kotuc bez kolesa, zasrobujte srobami + podlozky
nech si niekto sadne do auta a pridá...druhe koleso nech niekto pridrzi, (ak je EDS alebo ESP, vyberte poistku) a odmerajte hadzavost...ci uz pripravkom alebo ručne...
potom sa vsetci cudujeme ze trasu kotuce.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Plně s vámi souhlasím, že je to od utahování kolových šroubů, ale co to auto mám, tak na něm utahovačka nebyla použitá ani jednou - vše si na něm dělám sám a utahovačku nevlastním.
Utahuju to normální půlcoulovou ráčnou, tak nějak normálně. Asi na to začnu používat momenťák.
Ono taky nechápu proč je ten náboj v prostředku vybranej - to jeho deformaci určitě nahrává....
Utahuju to normální půlcoulovou ráčnou, tak nějak normálně. Asi na to začnu používat momenťák.
Ono taky nechápu proč je ten náboj v prostředku vybranej - to jeho deformaci určitě nahrává....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002