Fabia II vibrace předních brzd

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

senioring1 píše:Niekedy okolo roku 1980 so predal renault 12 , ktorý mal predné kotúče nevetrané a zodraté boli ako žiletky . Ak bola platnička zodratá na polovicu , prepadla okolo kotúča . Napriek tomu ani náznak chvenia volantu , alebo kopanie brzdového pedálu . Zdá sa že mám šťastie , lebo problémy so zvlnenými kotúčmi som nikdy nemal na žiadnom s mojích aut .
Prikláňam sa k názoru , že prvotnou príčinou zvlnenia kotúčov je prílišné uťahovanie kolies , ktoré deformuje náboj kola . Kamarátovi v pneuservise tak utiahli maticu na kole , že nešla povoliť ani krížom s metrovou trubkou a pomohlo iba preseknutie matice .
Tátovi na Fabii taky nešlo povolit kolo, houpal jsem se na metrový trubce a nic..a to mám 115 kilo :D ...kamarád říkal že z jednoho pneuservisu mají vždycky problémy.....odvrtávání šroubů
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

sCitem píše: Tátovi na Fabii taky nešlo povolit kolo, houpal jsem se na metrový trubce a nic..a to mám 115 kilo :D ...kamarád říkal že z jednoho pneuservisu mají vždycky problémy.....odvrtávání šroubů
vem pořádny kladivo třikrát jebni po tom šroubu a nemusíš se houpat ;) pracuj hlavou ne vahou
Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 06 lis 2017, 19:45, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
dream7000
Aktivista
Příspěvky: 1227
Registrován: 17 bře 2007, 17:56
Bydliště: Námestovo, Orava

Příspěvek od dream7000 »

:D kladivo to je vercajk........
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

nakonec povolil, ale nechápu proč to tak přetahujou ? nechce se jim to dělat dvakrát ?
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

sCitem píše:nakonec povolil, ale nechápu proč to tak přetahujou ? nechce se jim to dělat dvakrát ?
když na to pustíš utahovačku tak to kolo na cestě nepovolíš,
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

právě si říkám, jestli by si to ženská vyměnila když jsem s tím měl problém.... i když já trubku v autě vozím...i třeba hasičskou sekeru :D
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="sCitem"]právě si říkám, jestli by si to ženská vyměnila

ženská má pi.. a mobil ;)
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

(LOL) (LOL) (LOL) (LOL)
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Nezkoušel někdo z vás použít brzdové kotouče který prošly KRIOGENETIKOU?
Je to proces který odstraní z litiny vnitřní pnutí a celkově její strukturu zkvalitní.
Mezi výhody má patřit mj. to, že se podstatně snižují sklony ke zvlnění kotoučů.
Na CARDU nabízení i kotouče který prošly tímto procesem a rozdíl v ceně není moc výrazný. https://www.autodily-cardo.cz/-8/brzdov ... at-422151/ Jsou tam i odkazy na výsledky studie.
Pokud by na tom opravdu něco bylo, tak je to třeba proces který origo kotouče mají a u druhovýroby se to z úsporných důvodů vypustilo.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Do tejto problematiky treba zahrnúť ešte jednu premennú..

a tou je dimenzácia bŕzd na aute!!!

Máte BMW ktoré je o 400kg lahšie a má 286mm kotúč!!!! (ano 288mm u octavie sa kruti ovela menej)

tak isto v zadu má 276mm!! vs. 230mm octavia? alebo rovno bubon?...

Tým pádom je kotúč ovela menej namáhaný a nedôjde..alebo nedôjde tak rýchlo k jeho prehriatiu.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

To je sice pravda, ale když ti původní kotouče vydrží bez zvlnění 230 tkm, dáš nový z druhovýroby a ty jsou po 4000 km křivý, tak je asi něco špatně.
A to špatně pravděpodobně bude na straně kotoučů, čemuž nahrává i to prohlášení výrobců kotoučů,
kde lidi nutí do bezhlavých generálek předních náprav aby nemuseli uznávat reklamace
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Jarda-k"]Nezkoušel

jardo je to proti zdravému rozumu ale věř tomu kdbybys do těch kotoučů nasral to nejlepší a dáš na ně blbé desky dopadneš stejně
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Dobře, ale podle jakého klíče chceš ty správné desky vybírat?
Vzít vše od jedné značky (zde konkrétně brembo) očividně nefunguje.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Jarda-k"]Dobře, ale podle jakého klíče chceš ty správné desky vybírat?
podle žádného ani autoruzák není záruka, znám jeden sklad kde prodávali origo ale nic nefachčilo ani spojky nic, tam kupoval i autorizák strojnásobil cenu a to bylo pak ono,

jedině udělat vlákno opravářů a tam psát co fachčí, pokud dojde k reklamaci číslo reklamace kde a jak dopadla ne že jenda paní povídala nebo kdysi a známý,

nyní se navíc doba mění co se přestavá dávat cu do desek kvůli rybám tak se podle mě prd ví jak co bude fachčit
tribit
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 17 kvě 2012, 11:27

Příspěvek od tribit »

jericho-3 píše:Testovat seriové brzdy ze 180 na 50 km/ opakovaně a ještě kotouče stočené je opravdu velký test.. :)
Tak psal jsem zkušenost..., možná to souvisí s tím co tu psali chlapi, kotouče mají v sobě pnutí, zkroucením se odstraní to pnutí, stočením se odstraní zkroucení a pak už fungují. Ale cena stočení je jak za nové kotouče a když to špatně upne, tak práce přijde v niveč.

Jinak něco samozřejmě bude i na dimenzaci, moje bmw váží cca stejně jak ta fabia, ale má všechny kotouče 300 mm s vnitřním chlazením a k předním je přiveden náporově chladící vzduch. Na druhou stranu to nevysvětluje to, že to předtím fungovalo a teď ne.
AMF; M47/T2
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“