Tátovi na Fabii taky nešlo povolit kolo, houpal jsem se na metrový trubce a nic..a to mám 115 kilo ...kamarád říkal že z jednoho pneuservisu mají vždycky problémy.....odvrtávání šroubůsenioring1 píše:Niekedy okolo roku 1980 so predal renault 12 , ktorý mal predné kotúče nevetrané a zodraté boli ako žiletky . Ak bola platnička zodratá na polovicu , prepadla okolo kotúča . Napriek tomu ani náznak chvenia volantu , alebo kopanie brzdového pedálu . Zdá sa že mám šťastie , lebo problémy so zvlnenými kotúčmi som nikdy nemal na žiadnom s mojích aut .
Prikláňam sa k názoru , že prvotnou príčinou zvlnenia kotúčov je prílišné uťahovanie kolies , ktoré deformuje náboj kola . Kamarátovi v pneuservise tak utiahli maticu na kole , že nešla povoliť ani krížom s metrovou trubkou a pomohlo iba preseknutie matice .
Fabia II vibrace předních brzd
Moderátoři: šulda, Moderátoři
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
vem pořádny kladivo třikrát jebni po tom šroubu a nemusíš se houpat pracuj hlavou ne vahousCitem píše: Tátovi na Fabii taky nešlo povolit kolo, houpal jsem se na metrový trubce a nic..a to mám 115 kilo ...kamarád říkal že z jednoho pneuservisu mají vždycky problémy.....odvrtávání šroubů
Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 06 lis 2017, 19:45, celkem upraveno 1 x.
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Nezkoušel někdo z vás použít brzdové kotouče který prošly KRIOGENETIKOU?
Je to proces který odstraní z litiny vnitřní pnutí a celkově její strukturu zkvalitní.
Mezi výhody má patřit mj. to, že se podstatně snižují sklony ke zvlnění kotoučů.
Na CARDU nabízení i kotouče který prošly tímto procesem a rozdíl v ceně není moc výrazný. https://www.autodily-cardo.cz/-8/brzdov ... at-422151/ Jsou tam i odkazy na výsledky studie.
Pokud by na tom opravdu něco bylo, tak je to třeba proces který origo kotouče mají a u druhovýroby se to z úsporných důvodů vypustilo.
Je to proces který odstraní z litiny vnitřní pnutí a celkově její strukturu zkvalitní.
Mezi výhody má patřit mj. to, že se podstatně snižují sklony ke zvlnění kotoučů.
Na CARDU nabízení i kotouče který prošly tímto procesem a rozdíl v ceně není moc výrazný. https://www.autodily-cardo.cz/-8/brzdov ... at-422151/ Jsou tam i odkazy na výsledky studie.
Pokud by na tom opravdu něco bylo, tak je to třeba proces který origo kotouče mají a u druhovýroby se to z úsporných důvodů vypustilo.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Do tejto problematiky treba zahrnúť ešte jednu premennú..
a tou je dimenzácia bŕzd na aute!!!
Máte BMW ktoré je o 400kg lahšie a má 286mm kotúč!!!! (ano 288mm u octavie sa kruti ovela menej)
tak isto v zadu má 276mm!! vs. 230mm octavia? alebo rovno bubon?...
Tým pádom je kotúč ovela menej namáhaný a nedôjde..alebo nedôjde tak rýchlo k jeho prehriatiu.
a tou je dimenzácia bŕzd na aute!!!
Máte BMW ktoré je o 400kg lahšie a má 286mm kotúč!!!! (ano 288mm u octavie sa kruti ovela menej)
tak isto v zadu má 276mm!! vs. 230mm octavia? alebo rovno bubon?...
Tým pádom je kotúč ovela menej namáhaný a nedôjde..alebo nedôjde tak rýchlo k jeho prehriatiu.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
To je sice pravda, ale když ti původní kotouče vydrží bez zvlnění 230 tkm, dáš nový z druhovýroby a ty jsou po 4000 km křivý, tak je asi něco špatně.
A to špatně pravděpodobně bude na straně kotoučů, čemuž nahrává i to prohlášení výrobců kotoučů,
kde lidi nutí do bezhlavých generálek předních náprav aby nemuseli uznávat reklamace
A to špatně pravděpodobně bude na straně kotoučů, čemuž nahrává i to prohlášení výrobců kotoučů,
kde lidi nutí do bezhlavých generálek předních náprav aby nemuseli uznávat reklamace
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="Jarda-k"]Dobře, ale podle jakého klíče chceš ty správné desky vybírat?
podle žádného ani autoruzák není záruka, znám jeden sklad kde prodávali origo ale nic nefachčilo ani spojky nic, tam kupoval i autorizák strojnásobil cenu a to bylo pak ono,
jedině udělat vlákno opravářů a tam psát co fachčí, pokud dojde k reklamaci číslo reklamace kde a jak dopadla ne že jenda paní povídala nebo kdysi a známý,
nyní se navíc doba mění co se přestavá dávat cu do desek kvůli rybám tak se podle mě prd ví jak co bude fachčit
podle žádného ani autoruzák není záruka, znám jeden sklad kde prodávali origo ale nic nefachčilo ani spojky nic, tam kupoval i autorizák strojnásobil cenu a to bylo pak ono,
jedině udělat vlákno opravářů a tam psát co fachčí, pokud dojde k reklamaci číslo reklamace kde a jak dopadla ne že jenda paní povídala nebo kdysi a známý,
nyní se navíc doba mění co se přestavá dávat cu do desek kvůli rybám tak se podle mě prd ví jak co bude fachčit
Tak psal jsem zkušenost..., možná to souvisí s tím co tu psali chlapi, kotouče mají v sobě pnutí, zkroucením se odstraní to pnutí, stočením se odstraní zkroucení a pak už fungují. Ale cena stočení je jak za nové kotouče a když to špatně upne, tak práce přijde v niveč.jericho-3 píše:Testovat seriové brzdy ze 180 na 50 km/ opakovaně a ještě kotouče stočené je opravdu velký test..
Jinak něco samozřejmě bude i na dimenzaci, moje bmw váží cca stejně jak ta fabia, ale má všechny kotouče 300 mm s vnitřním chlazením a k předním je přiveden náporově chladící vzduch. Na druhou stranu to nevysvětluje to, že to předtím fungovalo a teď ne.
AMF; M47/T2