Fiat Ducato 2,8JTD za jízdy zhasne.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Fiat Ducato 2,8JTD za jízdy zhasne.
Pánové mám tu Fiat Ducato 2,8JTD 94kW r. v. 2001. Motor za jízdy zhasne a po chvíli čekání (asi 30minut) jde nastartovat a opět jede dál. Diagnostika mi píše závadu čidla otáček klikové hřídele. Může mi někdo prozradit kde je to čidlo umístěné? Díky.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Tak dnes přišel na řadu Fiat Ducato. Chtěl jsem najet na dílnu a ejhle ono už to nestartuje vůbec. Motor točí, jak urvaný z řetězu a nenaskočí a nenaskočí. Napíchnul jsem Ficom a píše to opět to čidlo otáček, že nemá žádný signál a navíc chybu U1600 - Key Not Recognised, což je něco jako, že imobilizér nerozeznal klíč. U Fatů jsem se s touto chybou už setkal několikrát a vždycky to jelo. Většinou to dělá zasekávání spínačky, více klíčů na svazku apod. On v tom autě má ještě jeden imobilizér. Je to ten debilní systém, jak se musí přiložit kovové kolečko ke čtečce a to pokaždé když dojde k vypnutí zapalování ne více jak 20s. No, já mám stále tip na to čidlo otáček, protože ani při startu diagnostika žádné otáčky nezobrazuje. Ovšem najít to čidlo není jen tak, protože pravděpodobně je to tajný program NASA a nikdo neví kde to čidlo je. Ani na netu to není nikde ke stažení. Já mám servisní manuál pouze pro Ducato 06- 11 a tam je čidlo na přírubě mezi motorem a převodovkou. Prostě klasika. Ale tady bohužel to zašili někam do prdele. Demontoval jsem i řemenici, ale nic. Takže pokud máte někdo servisní manuál pro tyto starší Ducata a mohli by jste zjistit souřadnice toho čidla budu vám velmi vděčen. Já sice vím, že co inženýr to dement, ale co je moc...
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Tak schválně, zkus to!!! Moc dobře vím, kde by se čidlo otáček mělo nacházet. Je to vždy v dolní polovině bloku na přírubě mezi motorem a převodovkou nebo u hlavní řemenice. Věř mi, že nikde na těchto místech není.octaviask píše:cidlo otacok = cidlo na kluke...to snad nie je problem najst
Auta opravuji už strašně moc dlouho a proto vím, že budu teď vypadat dost divně a možná i jako blbec, když vám položím tuto otázku: viděli jste už někdy motor (nemyslím teď Š100, Š120 apod), aby jel bez čidla otáček??? Tento motor to čidlo opravdu nemá. Místo něj jsem po odlepení nějaké gumové krytky pravděpodobně doma vyřezávané našel otvor, kde přesně čidlo otáček pasuje. A jeho konektor přesně pasuje do neobsazeného 3pinového konektoru.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
No ono to právě nechodí. Toho Fiata mi přítáhli na laně. Nynější majitel ho koupil od nějakých mladých borců údajně mechaniků někde v garáži za cca 15tis s tím, že oni mu řekli právě to, že auto chvíli jede a chvíli ne. Tak mi popsal závadu i on. Já jsem to dal samozřejmě na diagnostiku a ta mi napsala tu chybu ,,čidlo otáček žádný signál." Bodej by to nepsalo ,,žádný signál," když tam žádné čidlo nebylo. Po namontování čidla je registr závad čistý ovšem auto stejně nejede. Vrhnul jsem se tedy opačným směrem a změřil jsem tlak paliva. V liště by mělo být cca 330bar ovšem je tam jen ten tlak co vyrobí podávací čerpadlo v nádrži. Takže vysokotlaké čerpadlo je v pánu. Majiteli už jsem to volal, takže on teď řeší jestli bude auto vracet nebo ho mám opravovat. No prostě příběh, jak z detektivky.octaviask píše:no ak tam mas 3 pin konektor a tato diera to je presne ono... jak to potom chodi???
aku to ma riadiacu jednotku? daj cisla...
potom mas este snimac hore na vacke...
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW