ŠKODA Superb III TDI 453827 km dyno run by DIESELPOWER

Toto fórum slouží ke zveřejnění výkonových grafů Vašich vozů.

Moderátoři: šulda, JasteR, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
DIESELPOWER office
uživatel
Příspěvky: 672
Registrován: 18 říj 2012, 20:23
Bydliště: office
Kontaktovat uživatele:

ŠKODA Superb III TDI 453827 km dyno run by DIESELPOWER

Příspěvek od DIESELPOWER office »

ŠKODA Superb III TDI 453827 km.

Redakce Světa Motorů navštívila naší novou válcovou zkušebnu, aby si ověřili jak je na tom se životností nejnovější generace motoru TDI s kódovým označením EA288. Tyto motory ve verzích s výkonem 150 a 190 koní představují většinu prodejů nejnovější generace Škody Superb, proto jsme podrobili měření výkonu obě tyto výkonové varianty, které během poměrně krátkého času od začátku prodeje stihly najet už více než 200,000 km.

"Výrobce u motoru s kódem CRLB udává "marketingově obvyklých 110 kW a 340 Nm. Už nový vůz to poměrně výrazně překračoval - o 7,5 kW a 27 N.m." Dvě stě tisíc najetých kilometrů kupodivu neznamenalo vůbec žádný pokles, naopak další nárůst. U točivého momentu už jen o nepatrné 3 N.m., ale u výkonu o dalších 8 kW. Na důkladně zaběhaných plochách se výrazně snížilo tření, a to jak známo roste se čtvercem rychlosti. Proto úctyhodného maximálního výkonu 125,5 kW dosahuje pořádně zajetý Superb až při 3920 otáčkách, zatímco u nového kusu tření stoupající křivku zastavilo na hodnotě 117,5 kW již při 3484 otáčkách."

Druhý exemplář vybavený motorem 140 kW s kódem DFCA na tom byl ve srovnání s továrními parametry výkonově po něco hůře, ale vzhledem k najetým 253 827km byl stále ve výborné kondici.

"Naměřený výkon na válcové zkušebně předčil očekávání, motor je ve velmi dobré kondici. Dlouhé jízdy a časté využívání plné dynamiky omezují tvorbu karbonu a diesel se zdá být výborně zajetý. Nejvyšší výkon 150 kW překonává nejen tovární hodnotu, ale i zánovní vůz s 56 615 km, který sloužil jako referenční. Špičkovou hodnotu točivého momentu 423 N.m. za ním sice "náš" Superb zaostává. Nárůst síly v nízkých otáčkách je však velmi podobný a točivý moment pomaleji klesá v těch vyšších."

Více se dočtete zde:
http://www.dp-race.com/2017/10/27/skoda ... 453827-km/


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Výsledky Vašeho měření - Grafy“