FIAT Ulysse 2,0JTD dlouhé starty.

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

FIAT Ulysse 2,0JTD dlouhé starty.

Příspěvek od kaad »

Kluci mám Fiat Ulysse 2,0JTD 2003. Koupil jsem ho letos a tak ještě nemám všechno jak se říká zkouknuto. Koupil jsem ho jako nepojízdný a musel jsem na něm vyměnit vstřiky a udělat STK. Neměl jsem s ním zatím žádné problémy až teď když se venku ochladilo začal špatně startovat. Startér točí, ale motor nenaskočí. Diagnostika mi nic nepíše. Myslel jsem, že třeba padá nafta, protože i když jsem např. přijel někde na parkoviště a auto tam stálo jen např. hodinu, tak jsem musel startovat 3 - 5 sekund než to naskočilo. Pokud mi to stojí v garáži (vytápěné), tak i při prvním startu to po těch 3 - 5 s lapne. Pokud to stojí venku ani prd. Musím to stratnout buď sprayem nebo start. vozíkem. Žhavení mi svítí, ale je otázka co žhaviče? Chci se zeptat: měnil už někdo žhaviče na tonto motoru? Zepředu je nevidím a zezadu je přístup jak do pr..le!!! A ještě jedna otázečka: pod podlahou je něco jako malý bufík. Jde do toho i trubka od nádrže. Ale na palubce není žádný ovladač, kterým by se nějaké přídavné nebo nezávislé topení zapínalo. V obslužném manuálu jsou psány různé chujoviny, ale o nezávislém topení jen pět řádků a o zapínání už vůbec nic.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Tak na ty žhavící svíčky z vysoka seru. Jsou umístěny tak, že jejich výměna je možná pravděpodobně jen při vyjmutém motoru. Inženýr, který má tohle na svědomí je pravděpodobně retardovaný natolik, že mu ani nedochází co vlastně navrhnul. Přes léto problém nebude a přes zimu to budu startovat sprayem nebo vozíkem. Až budu mít důvod vyhazovat motor (má najeto 350tis.) vyměním i žhaviče. Zkusím dát ještě novou silnější baterku. Je tam 70Ah s stratovacím proudem 640A, což není moc. Dám tam Bosch S5 77Ah s proudem 780A. Někde na netu jsem četl, že pokud tyhle motory nemají při startování dost otáček nechytnou. Nějaký borec psal, že místo předepsané baterie 72Ah použil 95Ah a problém tím vyřešil. No, nevím, ale podle mně zaprvé záleží více na startovacím proudu, který může mít i kapacitně menší baterie silnější a zadruhé 95Ah baterie tam vůbec nevleze. Jo a ten bufík pod podlahou je tam proto, aby auto dříve topilo. Takže v podstatě jen přídavné topení, které se pravděpodobně zapíná na příkaz ŘJ. Přemýšlím o tom, že bych si od něj natáhnul vypínač na palubku a měl bych tím možnost předehřívat motor, takže bych vlastně nikdy studený motor nestartoval. Asi by to bylo rychlejší a jednodušší než vyměňovat žhaviče po nějakém dementovi.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Tommy TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 394
Registrován: 27 úno 2010, 22:54
Bydliště: Poďebrady

Příspěvek od Tommy TDI »

Po demontáži mechanizmu stěračů a kompletního torpeda jdou pěkně vrchem,jediný hůř jde ten u egr ventilu 2hý válec..
Alhambra II TDi AUY-ASZ
AUY nám umřelo-vzpomínáme:-)

Iveco Daily 35C 11 6Q Original měchy
Iveco Daily 40C14 3litr :-) ex automat,original měchy

UNC 060

AR 159 2.4JTDM 154kW Q4 :-))
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Tommy TDI píše:Po demontáži mechanizmu stěračů a kompletního torpeda jdou pěkně vrchem,jediný hůř jde ten u egr ventilu 2hý válec..
No, výraz ,,pěkně" bych v tomto případě nepoužil. Pěkně jdou žhaviče např. u Punta, Fabie..., ale určitě ne u Ulysse. Ien mechanismus stěračů jsem dával ven při výměně těch vstřikovačů. Při výměně žhavících svíček ten stěračový mechanismus ani tak nezavazí. Stačí vyhodit box kabinového filtru ten plast před předním sklem a vzduchový filtr. Ovšem největší problém je ten, že svíčky nejsou vidět jen podle zrcátka nebo kamery a zavazí tam ještě i ty hadice k topení, takže vypustit chladicí soustavu a hadice k egru. A nedej Bože, aby se některá šprajcla nebo dokonce ulomila. Pak jedině hlava nebo motor ven, protože se tam přípravkem pro vytahování poškozených žhavičů nedostane ani pan Kristus. Jak říkám - inženýři se zde vyřádili!
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

no turbo na evasionu jeden den ven a druhy den dovnitř (LOL)
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

syncon píše:no turbo na evasionu jeden den ven a druhy den dovnitř (LOL)
Ono zase to turbo třeba nevyhazuješ každý rok, že?! Třeba ani každých pět let. Ale ty žhaviče dá se říct, že na každou zimu by se měly když ne vyměnit, tak alespoň zkontrolovat. A ať se na mně někdo zlobí nebo ne pokud takovou základní věc jako je výměna žhavících svíček dělám celý den, tak to už je na zamyšlení. Beru třeba i to, že při demontáži altíku z Megana musím povolit a vyhnout i chladičovou stěnu. Je to taky kopanec, ale ten alternátor se taky nedělá často. Ovčem díly jako žhavící svíčky, zapalovací svíčky, vzduchové, palivové či olejové filtry prostě věci, které se někdy i několikrát do roka vyměňují by měly být přístupné. Protože ovšem každý inženýr je pouze teoretik je to tak, jak to je. Já si prostě stojím stále za názorem, že každý inženýr je svým způsobem dementní. Mám třeba kámoše, který byl zcela normální a dalo se s ním bavit. Pak si udělal dálkově vysokou a to mu ten mozek tak zdeformovalo, že když se s ním teď bavím stěží mu rozumím i když se bavíme o prostých věcech jako sport, baby apod. Např místo toho ,,baby" by jistojistě použil ,,ženy."
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

:D Máš pravdu, jen je třeba na jejich obranu říci, že nejsou většinou šéfové, /mimo šéfkonstruktérů/ a jsou i další okolnosti, které je omezují. Např. zrychlení pásové výroby požaduje určité úpravy, zatímco demontáž ve voze jiné...A co je přednější? Samozřejmě výroba...
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“