1.9D 51kW bez elektroniky???

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
flx
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22 lis 2017, 18:18

1.9D 51kW bez elektroniky???

Příspěvek od flx »

Zdravím, chci koupit Xsaru r.v. 2003 – 04 s tímhle motorem, ale kámoš říká že už to není ten starý dobrý diesel, ale že už tam je nacpaná elektronika na čerpadle a ještě jinde. Zajímá mě, jestli je možné fouknot tam staré bosch čerpadlo a očesat zbytečnou elektroniku. Chci mít v autě skrytý přepínač kterým přivedu 12V na stop ventil + časový spínač na žhavení a skrytým tlačítkem nastartovat. Zkrátka abych v případě jakékoliv závady např. na ŘJ mohl nouzově dojet domů. Jestli se nepletu, starému motoru stačilo k chodu sepnutý stop ventil a palivo. Je možné provést takové úpravy a co by to vyžadovalo? Díky za odpovědi
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Jo jde to stačí čerpadlo a trubky.
flx
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22 lis 2017, 18:18

Příspěvek od flx »

Opravdu jen čerpadlo a trubky? Žádné snímače, imobilizer a nevím co ještě vyřadit nemusím? To by bylo super.
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Čerpadlo i rozvodovým kolem. V držáku čerpadla přehodit štefty. A pak jenom zapojit stop ventil.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

burton.b22 píše:Čerpadlo i rozvodovým kolem. V držáku čerpadla přehodit štefty. A pak jenom zapojit stop ventil.
Jo a ještě myslím, že bude potřeba žhavicí relé z nějaké staré 205, 309, 405, nebo BX, apod. z diesela ještě bez ŘJ motoru a zapojit ho. U novějších modelů s ŘJ motoru totiž jednotka ovládá relé, které je jinak zapojené a bez ní to prostě nenažhaví. Možná bude jen stačit ucvaknout a přeletovat přívody k relé, už si to nepamatuju, je to hodně dlouho, co jsme to dělali.

A co bude určitě potřeba, je udělat mezikus mezi nový držák čerpadla (díra průměr snad 68mm) a staré čerpadlo, které má usazovací průměr do držáku 50mm. Na nový motor starý držák čerpadla nedáš, má jinak díry na šrouby. Někde ten mezikus mám, kdysi jsem ho dělal na čerpadlo na 2.0 mHDi, ale nakonec ho nepoužil, zkusím ho zítra najít a dát sem fotku. Jsou to 2 svařená a soustředná ocelová mezikruží s dírama na svorníky, svorníkama a dírama na aretaci rozvodů. Výhledově chci udělat u jednoho auta přesně to samé co ty, akorát zatím není čas.

Jinak pozor na rozvodová kola - staré diesely XUD až do motoru D9B (1.9D 51kW) a všechny turbodiesely XUD mají jiný profil zubu rozvoďáku(kulatý), než tyhle poslední diesely DW8/DW8B - typy WJY a WJZ(tvar zubu jakoby do W). Ty už mají stejný profil zubů, jako 2.0 HDi, ale řemen má jinou délku. A určitě nechceš riskovat přetržený rozvoďák.

Do Xsary se dávaly jak staré, tak i nové diesely. Jestli nevíš. který máš, hoď sem fotku. Pokud si budeš moci vybrat, ber starý motor D9B, i když ten už možná v r. 2003-4 nebyl v nabídce.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, je v tom guláš, ale když byly kulaté zuby, najednou přišly řemeny, které byly do "W" a já protestoval, co mi to dávají, ale byl jsem tehdy poučen, že je to náhražka kulatých zubů..Moc se mi to nelíbilo, ale bylo to tak..Samozřejmě DW 8 je už trochu jiná "kategorie", tam je třeba být obezřetný.. :)
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

jericho-3 píše:Ano, je v tom guláš, ale když byly kulaté zuby, najednou přišly řemeny, které byly do "W" a já protestoval, co mi to dávají, ale byl jsem tehdy poučen, že je to náhražka kulatých zubů..Moc se mi to nelíbilo, ale bylo to tak..Samozřejmě DW 8 je už trochu jiná "kategorie", tam je třeba být obezřetný.. :)
Kdysi jsem někde četl důrazné varování od Peugeota, před záměnou řemenů, protože úplně přesně nesedí do zubu. Když se řemen už trochu ojede, tak si asi sedne, ale musí se trochu natáhnout a tím jsou namáhaná vlákna v něm a rozhodně nechci riskovat, že řemen rupne a je vymalováno... Ony ty řemeny nesedí délkou, takže je na autě může prohodit snad jen debil, ale když někdo skládá motor, tak může vzít blbé rozvodové kolo a potkaný motor je tu hned...
Řemen s kulatým zubem do starých dieselů 1.8/1.9 D/TD má 136 zubů, novější diesely 1.9D řady DW8/DW8B a 2.0 HDi 8V se zubem řemenu tvaru W mají 140/141 zubů.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, samozřejmě měl jsem na mysli pouze motory před DW..
nepropadat panice...
flx
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22 lis 2017, 18:18

Příspěvek od flx »

Takže dát bosche do Xsary II bude problém, protože do ní dávali jen ty novější DW8 1868ccm.
No a když bych tedy nechal původní čerpadlo a obešel imobilizer co je v něm, bude motor běžet? V knize „Jak na to“ píšou že se stop ventil dá ovládat ručně! Obrázek

Předpokládám že se to týká jen některých typů bez imobilizeru.
Naposledy upravil(a) flx dne 26 lis 2017, 22:44, celkem upraveno 1 x.
flx
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22 lis 2017, 18:18

Příspěvek od flx »

Obrázek
[/img]Obrázek


Takže podle toho co píšou, signál z ecu jde pouze jedním směrem k imobilizeru. Když tedy rozeberu čerpadlo a od imobilizeru oddělím stop ventil (zapojím přímo na spínačku), změna se zpět k ecu nedostane a vše by mělo fungovat jak má. Je to tak?

Může mi někdo potvrdit, že pokud dám stop ventil natvrdo na +12V, drátem nažhavím a drátem sepnu cívku startéru, tak motor naběhne i bez klíče ve spínačce? Pokud by to tak fungovalo, mám vyhráno.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

To čerpadlo, co máš na motoru je mechanické čerpadlo, na které je jen přidělaný imobilizér a ten ti buď pustí, nebo nepustí 12V na chcípák čerpadla. Vykuchej imobilizér(nejlépe pomocí flexy, céóčka-jsou tam trhací šrouby a nejlépe na ně něco navařit a vytočit je ven a golasady, venku mimo motor) a vyhoď ho, pod ním je schovaný chcípák, na který přivedeš 12V rovnou od spínačky(je to jeden z těch několika drátů do imobilizéru). Dále asi budeš muset zapojit relé žhavení opět postaru, jako to měly předchozí modely, aby ti to vůbec nažhavilo. Ale počítej s tím, že ti pravděpodobně bude jednotka motoru načítat nějaké chyby a že se jim to na emisích, až ti budou načítat jednotku, vůbec nebude líbit.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
flx
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22 lis 2017, 18:18

Příspěvek od flx »

Ok a když nechám imobilizer připojený jen ucvaknu drát na chcípák, změřím odpor jeho cívky a nahradím ho pevným odporem podobné hodnoty? Nebo cívkou? Teoreticky by ŘJ nemusela poznat změnu a vše by mohlo fungovat normálně.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

flx píše:Ok a když nechám imobilizer připojený jen ucvaknu drát na chcípák, změřím odpor jeho cívky a nahradím ho pevným odporem podobné hodnoty? Nebo cívkou? Teoreticky by ŘJ nemusela poznat změnu a vše by mohlo fungovat normálně.
Teoreticky asi jo, ale jak se chceš dostat na chcípák, když je pod imobilizérem?! Jedině ho vykuchat a přemístit někam třeba za tlumič, právě kvůli zachování funkce pro ŘJ. A jak vyřešíš, že ŘJ bude házet chybu žhavení, protože budeš muset relé zapojit jinak? Nebo necháš ŘJ, která stejně ovládá sytič a EGR a jen obejdeš imo?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
flx
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22 lis 2017, 18:18

Příspěvek od flx »

Imobilizer hodit bokem ale aby zůstal pořád připojený na ŘJ právě aby to nehlásilo chyby. Nevím jak je to mechanicky provedený, ale jestli nebude zalitý v nějakém epoxydu, měl by jít vykuchat a dát bokem mimo čerpadlo.
Relé žhavení nechat jak je. Nevím tedy jestli je ŘJ pod napětím i když ve spínačce není klíč. Jestli ano, pak by to byl asi problém, protože by možná dostala signál že je na žhavičkách napětí a lezou signály z čidel. Ale myslím, že zrovna žhavičky spíná kontakt relé, takže když na ně dám na chvilku + z baterky, nic by se nemělo stát. Nevím no. V té knize schéma motoru není. Jen HDI.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Je to zalité epoxidem v plastu a lezou z toho snad 3 dráty. Jestli je ŘJ stále pod napětím nevím. Do jaké knížky koukáš na schémata?
Dneska jsem našel mezikus na staré čerpadlo do nového držáku.
Na obrázcích vlevo je starý držák čerpadla XUD, vpravo novější držák čerpadla DW8/DW8B s namontovaným vyrobeným mezikusem na staré čerpadlo z XUD. Do novějšího držáku akorát vyvrtáš pár děr a závitů - 3 díry pro svorníky M8(ty už v držáku jsou z výroby), takže zbývají 3 závity pro šrouby M6 na přišroubování mezikusu k držáku a 2 závity M8 pro šrouby nastavování rozvodového řemenu.

ObrázekObrázek
Obrázek
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“