Zvedák TAKRAF

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
elkej
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 02 led 2008, 18:58
Bydliště: Trinec

Zvedák TAKRAF

Příspěvek od elkej »

Jak odvzdušnit starý nužkový zvedák (DDR) po výměně oleje? Nějak se mu moc nechce zvedat ani na prázdno, pístnice je taková gumová a olej hrozně pění.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

A dals správný olej/viskozitu? Má to odvzdušnovací šroub, návod třeba tady
http://www.zuendnagel.de/lunze/lunze_pic/takraf.pdf

https://www.google.cz/search?ei=rJcWWtj ... unRwPPz6cg
elkej
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 02 led 2008, 18:58
Bydliště: Trinec

Příspěvek od elkej »

Dal jsem obyčejný OH HM46 dle návodu.. Odvzdušňil jsem to těsně před rozvaděčem, ale pořád to není ono.
elkej
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 02 led 2008, 18:58
Bydliště: Trinec

Příspěvek od elkej »

Před odstavením zvedáku cca 1rok "prý" funkční, nyní po výměně oleje ne a ne odvdušnit. Pravděpodobně bude problém někde jinde, hydraulika naprázdno pomalu zvedá, ale je to celé gumové a olej pění jak už jsem psal výše.Při spouštění se obsah pístnice nevleze zpět do nádobky a tlačí se ven(hladina oleje OK).
Připadá mi to, jako kdyby tam už čerpadlo tlačilo směs bublinek s olejem.
?
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

To ti někde přisává vzduch. Mezi nádrží a čerpadlem.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

a nebo v čerpadle podle hřídele
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
tom hanks
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 27 črc 2015, 21:08

Příspěvek od tom hanks »

vyjetý čerpadlo,zkus ho rozdělat a uvidíš vůle,jestli bude mít nějakej extra vakl tak je po něm
elkej
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 02 led 2008, 18:58
Bydliště: Trinec

Příspěvek od elkej »

Vzduch po cestě nepřisává, je to 20cm trubky s jedním šroubením. Asi budu muset vytáhnout a rozdělat čerpadlo.
Rozváděč to nemuže dělat?
tom hanks
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 27 črc 2015, 21:08

Příspěvek od tom hanks »

hoď sem nějakou fotku toho okruhu jestli se tam dá přidat budík,čerpadlo se dá zjistit budík s rozumným rozsahem přímo na něj bez redučáku a jenom brnknout motorem jestli rafika vystřelí na doraz nebo zkusit ten vakl hřídele v těch čerpadlech bývá díra jak kráva když už nic nepřetlačí záleží jak je dimenzovaný,oběhem přes redučák by to pěnit nemělo ten vzduch se tam dostává kolem hřídele čerpadla-to je tady asi rovnou na nádrži ne ? ta pěna taky může být z vody,vlhkosti v oleji ...
elkej
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 02 led 2008, 18:58
Bydliště: Trinec

Příspěvek od elkej »

Obrázek
Obrázek
Vytáhnul jsem čerpadlo a je OK naprosto bez vůlí.
Chybí kousek gumového okroužku na pojišťováku viz foto.Tudy se určitě ztrácel tlak, tak doufám že to je příčina.
tom hanks
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 27 črc 2015, 21:08

Příspěvek od tom hanks »

Tak to by byla pohoda
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

tohle olej nenapění - že nebude tlak to jo ale tu pěnu asi ne ale uvidíš až to zkusíš
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
elkej
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 02 led 2008, 18:58
Bydliště: Trinec

Příspěvek od elkej »

Přesně tohle mě taky napadlo.
Když jsem vypustil původní olej, tak to bylo na půl s vodou. Nemůžou to způsobovat ještě zbytky vody?
Dám ještě jednou nový po opravě a uvidí se.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Vždycky když řešíme pěnu v nádrži tak to je vzduchem na sání a když ne v trubkách a hadicích tak je to gufero v čerpadle podle hřídele - přisaje to tam. To by nemuselo být drahý.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
elkej
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 02 led 2008, 18:58
Bydliště: Trinec

Příspěvek od elkej »

Okroužek výměněn, rovnou jsem dal nové gufero podél hřídele a zvedák jede jako zamlada. Děkuji všem zúčastněným
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“