Fiat Stilo 1.9 JTD 85kw špatné studené starty

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
simima2
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 24 led 2010, 01:54

Fiat Stilo 1.9 JTD 85kw špatné studené starty

Příspěvek od simima2 »

Zdravím.
Koupil jsem (již s tímto problémem) Fiata Stilo 1.9 JTD 85kW.
Problém je, že studené vozidlo prakticky nechce nastartovat, i když nakonec se nechá přemluvit. Startuji třeba 5-10 vteřin a až po nějakém čtvrtém pokusu se začne chytat jeden/dva válce, a při dalším pokusu to už naskočí a vyvalí se šedivý dým z výfuku, jinak auto ale nikdy nekouří. Od té chvíle to chytá vždycky na první pokus, který ale opět trvá třeba 5 vteřin. Po odstátí přes noc se problém opakuje.
Zkontroloval jsem zásek EGR - je zaslepený, takže tady problém nebude.
Žhavení hlásilo závadu, takže jsem proměřil žhavící svíčky, jsou OK (hlavně prý nové), ale vzhledem k té závadě jsem si je před startováním napojil natvrdo na baterku, abych měl jistotu že nažhavilo - absolutně bez změny při startování.

Napadá někoho, co dalšího by tohle mohlo způsobovat, na co se mám zaměřit ?
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Ked zapneš kluč počuť v nádrži bzučať podávačku?
simima2
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 24 led 2010, 01:54

Příspěvek od simima2 »

Ne, je tam hrobové ticho, ale mám dojem, že tahle 1.9 podávačku nemá, nebo ano ?
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Odklop sedadlo a pozri na nádrži či idu do plaváku 2 alebo 4 káble...ak idu 4 má to podávačku.
simima2
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 24 led 2010, 01:54

Příspěvek od simima2 »

Tak jsem se byl podívat a vedou tam 4 vodiče, takže tam k mému velkému údivu fakt asi podávací čerpadlo je. Mám odpojenou baterku tak to vyzkouším zjistit až zítra jestli jde nebo ne, ale kdyby bylo to podávací čerpadlo úplně mrtvé, je možné že by to i bez něj po nějaké době trápení chytlo a pak normálně jelo ?
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

dookola to isté.....tlak na raily pri štarte?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
simima2
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 24 led 2010, 01:54

Příspěvek od simima2 »

Tak podávací čerpadlo po zapnutí zapalování běží vždy asi 10 vteřin a pak ztichne, ale teda běží tak potichu, že jsem na něj musel skoro položit ucho. Diagnostiku zkusím připojit ještě večer, umřela mi baterka v notebooku, ale mám pocit že u Stila stejně padá spojení při startování, tak nevím jestli tlak při startu zjistím, jinak závady v ŘJ motoru jsem stihl uložit:
- P0404 - EGR (žadný signál) - ten je zaslepený.
- P0101 - Měřič průtoku (slabý signál) - zkusil jsem váhu odpojit a nestartuje stejně
- P0380 - Relé desky, termospouště nebo ECU (slabý signál) - žhavičky natvrdo nažhavené ručně a nic
- P0235 - Přeplňování tlak (Špatný signál) - když jede, v kopci pod dlouhodobou zátěží vyhodí Engine failure a na chvíli ztratí výkon
- P0191 - Kontrola tlaku nafty (Špatný signál)

Dá se z těch chyb něco vyvodit ?
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Skus odpojiť na rampe šteker zo snímača tlaku tým nasimuluješ tlak cca 400barou ale nie som si presne istý a potom skus štartovat či sa niečo zmení.
simima2
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 24 led 2010, 01:54

Příspěvek od simima2 »

Tak přesně jak jsem si to pamatoval - při startování se diagnostika odpojí a nejde tedy při startování cokoliv měřit. Před startem je reálný tlak nafty 1,8 - 3,6 Bar. - tyhle dvě hodnoty se střídají. Po nastartování je tlak mezi 300-320 Bar. Při přidání na 2000 otáček vyskočí na cca 500 Bar.
Víc jsem toho nezjistil, kromě toho, že auto má najeto 220 000 podle palubky a 300 000 podle ŘJ motoru. To čidlo tlaku jsem tam potmě nenašel, to nechám na víkend, až to budu moct udělat za světla.
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“