Startování JTDm
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Startování JTDm
Ahoj, mám problém trochu specifický. 1.9JTDm 66kw motor 192 B5.000 ve fiatu Brava II (měl by to v být jednotkou přiškrcený 88kw)
Ať nastane jakákoliv situace a teplota, musím nechat motor nažhavit. V létě/v zimě, prostě musí po cca 7-10 sekundách zhasnout kontrolka a pak nastartuji. Pokud to zkusím dříve, motor točí ale nechytne ani za nic. Po pokusu startování bez nažhaveníto točí a nic, tak to nechám nažhavit a po nažhavení to chytne a z vejfuku vyletí světlej dým (ne modrej od oleje nebo černej, prostě světlej).
Říkám si - diag - mám multiecuscan i Delphi a nic to neukazuje. Vyměnil jsem minulý týden čidlo teploty vody z termostatu a nepomohlo, včera všechny žhavičky a nepomohlo to, baterka je tam Varta nová 15tisíc KM - rok a půl, i po nabití beze změny nebo když to napojím přes kabely na 100Ah u mého 2.0DCi.EGR jsem zaslepil taky včera záslepkou s jednou 4mm dírou nahoře u sání, chcípací klapka je otevřená a hýbe se, sání není nějak silně zanešené, ale očistil jsem ho od karbonu z EGR.
Měl jsem dříve JTD i JTDm a nemusel jsem takto čekat, chytlo to normálně bez žhavení nebo jsem alespoň nemusel čekat než to zhasne.
Startér točí normálně a nemyslím, že by mu něco bylo... Nemá někdo nějaký nápad? Zkušenost?
Nechci s tím do servisu už jen z principu kdy jsem slyšel - diagnostika nic neukázala... jo, to jsem jim říkal taky když jsem to přivezl...
Ať nastane jakákoliv situace a teplota, musím nechat motor nažhavit. V létě/v zimě, prostě musí po cca 7-10 sekundách zhasnout kontrolka a pak nastartuji. Pokud to zkusím dříve, motor točí ale nechytne ani za nic. Po pokusu startování bez nažhaveníto točí a nic, tak to nechám nažhavit a po nažhavení to chytne a z vejfuku vyletí světlej dým (ne modrej od oleje nebo černej, prostě světlej).
Říkám si - diag - mám multiecuscan i Delphi a nic to neukazuje. Vyměnil jsem minulý týden čidlo teploty vody z termostatu a nepomohlo, včera všechny žhavičky a nepomohlo to, baterka je tam Varta nová 15tisíc KM - rok a půl, i po nabití beze změny nebo když to napojím přes kabely na 100Ah u mého 2.0DCi.EGR jsem zaslepil taky včera záslepkou s jednou 4mm dírou nahoře u sání, chcípací klapka je otevřená a hýbe se, sání není nějak silně zanešené, ale očistil jsem ho od karbonu z EGR.
Měl jsem dříve JTD i JTDm a nemusel jsem takto čekat, chytlo to normálně bez žhavení nebo jsem alespoň nemusel čekat než to zhasne.
Startér točí normálně a nemyslím, že by mu něco bylo... Nemá někdo nějaký nápad? Zkušenost?
Nechci s tím do servisu už jen z principu kdy jsem slyšel - diagnostika nic neukázala... jo, to jsem jim říkal taky když jsem to přivezl...
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
U Lybry je to velmi podobné.
Nevím tedy jak v létě, ale na jaře a na podzim je potřeba kontrolku žhavení nechat zhasnout.
Když nepočkám na zhasnutí kontrolky, tak to nechce startovat a následně po správném nažhavení + nastartování to pak strašně smrdí a vyplivne to trochu bílého kouře.
Jinak je ale vše v pořádku - dokáže to nastartovat v -25, potřebný počet otočení motoru pro start se za 110tis. km nezměnil, odpor žhavících svíček je v pořádku, relé žhavení taky OK.
Beru to jako vlastnost, která mi v ničem nevadí.
Nevím tedy jak v létě, ale na jaře a na podzim je potřeba kontrolku žhavení nechat zhasnout.
Když nepočkám na zhasnutí kontrolky, tak to nechce startovat a následně po správném nažhavení + nastartování to pak strašně smrdí a vyplivne to trochu bílého kouře.
Jinak je ale vše v pořádku - dokáže to nastartovat v -25, potřebný počet otočení motoru pro start se za 110tis. km nezměnil, odpor žhavících svíček je v pořádku, relé žhavení taky OK.
Beru to jako vlastnost, která mi v ničem nevadí.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
- UchoTD
- Aktivista
- Příspěvky: 3364
- Registrován: 25 črc 2011, 23:22
- Bydliště: B.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
pozri aky vidiš tlak v saní ked neštartuje,môže blbnút MAP senzor,velmi neprijemná zavada ktorej zistovanie trvalo istú dobu a vyzeral som už asi takto
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Trochu som to nepochopil, to ste akoze taky lenivy ze ani nepockate tych zopar sekund kym to poriadne nazhavy, ale radsej budete trapit starter aj baterku. Ludska hlupost nema hranic. Ved to zhavenie tam nieje na paradu, ale nato aby ulahcilo spustanie studeneho motora a znizilo produkciu emisii. Sorry, ale toto je fakt pritiahnute za vlasy
Já nemohu zkousnout ty vynálezy, kdy zastrčíš "klíček "velikosti tic-tacu a někdy i většího do díry a až se to probere, tak si přečtu na tlačítku startovat popřípadě chcípnout..Připadám si jak debil, musím samozřejmě vědět, kdy lze tic-tac vytáhnout, v jaké poloze mám páku automatu, a nezapomenout držet brzdu..Pak musím vědět, čím otevřít zrcátka , abych viděl dozadu....A když mi to spolkne tic-tac, a nejde ven, musím zavolat taxi..Takže když lezu z vozu do vozu , mám po chuti cokoliv dělat..Moderní trendy pro vycvičené "pitomce" prostě pro mne nejsou, ještě chybí stejné uniformy a čipové karty v mozku..
nepropadat panice...
Jseš pozadu dnes už nic nestrkáš přijdeš k autu vemeš za kliku antény v autě tě podle klíče identifikujou otevřeš a jen mačkáš.Strkáš až po vybití baterky v klíčku ale to už zase nikdo z majitelů neví a ani netušej kam strkat je to chytře vymyšlený prachy se točej a o to jde a když to pak opravdu nejde tak lítaj deseti tisíce.
Jo , máš pravdu, jsem pozadu a už dopředu nepůjdu.. Otočím se úplně zpět a přejdu na veterány. Tenhle pokrok má jednu nevýhodu, jsou lidé, kteří pro tohle nebudou mít pochopení , mají návyky řízení auta, které nechtějí měnit..Nadšenci automobilismu nového věku jsou nadšeni, ale dát manželce klíče od vozu nového věku, tak pojede raději autobusem , hlavně když je roztržitý typ a hlavu má v oblacích a auto má jen jako prostředek k jízdě..Moje žena má raději koně , je schopná jezdit se vším, ale musí to mít 3 pedály a klíček, páčku na topení a jako svobodomyslná žena chce rozhodovat o tom, jak a co bude auto dělat...A neustále ztrácí klíče, zapomíná zamykat, a světýlka uvnitř nesnáší, budíky nepotřebuje..A takových je obrovské množství, takže kdybych byl takový magor a tohle přivezl, přestane vařit a kdovíco ještě..
P.S. Takže na dnešní důchodce a ty nastávající budou muset automobilky myslet..Proč asi má takový úspěch nová generace starých poctivých telefonů? Protože to už leze lidem krkem..
P.S. Takže na dnešní důchodce a ty nastávající budou muset automobilky myslet..Proč asi má takový úspěch nová generace starých poctivých telefonů? Protože to už leze lidem krkem..
nepropadat panice...