Startování JTDm

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sedlik18
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 02 bře 2012, 18:28

Startování JTDm

Příspěvek od sedlik18 »

Ahoj, mám problém trochu specifický. 1.9JTDm 66kw motor 192 B5.000 ve fiatu Brava II (měl by to v být jednotkou přiškrcený 88kw)
Ať nastane jakákoliv situace a teplota, musím nechat motor nažhavit. V létě/v zimě, prostě musí po cca 7-10 sekundách zhasnout kontrolka a pak nastartuji. Pokud to zkusím dříve, motor točí ale nechytne ani za nic. Po pokusu startování bez nažhaveníto točí a nic, tak to nechám nažhavit a po nažhavení to chytne a z vejfuku vyletí světlej dým (ne modrej od oleje nebo černej, prostě světlej).
Říkám si - diag - mám multiecuscan i Delphi a nic to neukazuje. Vyměnil jsem minulý týden čidlo teploty vody z termostatu a nepomohlo, včera všechny žhavičky a nepomohlo to, baterka je tam Varta nová 15tisíc KM - rok a půl, i po nabití beze změny nebo když to napojím přes kabely na 100Ah u mého 2.0DCi.EGR jsem zaslepil taky včera záslepkou s jednou 4mm dírou nahoře u sání, chcípací klapka je otevřená a hýbe se, sání není nějak silně zanešené, ale očistil jsem ho od karbonu z EGR.
Měl jsem dříve JTD i JTDm a nemusel jsem takto čekat, chytlo to normálně bez žhavení nebo jsem alespoň nemusel čekat než to zhasne.
Startér točí normálně a nemyslím, že by mu něco bylo... Nemá někdo nějaký nápad? Zkušenost?
Nechci s tím do servisu už jen z principu kdy jsem slyšel - diagnostika nic neukázala... jo, to jsem jim říkal taky když jsem to přivezl...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Zkus to na laně a pokud chytne na otočení můžeš se odpíchnout. a to se stalo najednou , nebo postupně a kolik to má za sebou?,
nepropadat panice...
heretic
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 13 úno 2011, 19:58
Bydliště: SR

Příspěvek od heretic »

Fiat Bravo 2 1,9 Mjet
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já nedávno řešil starou dodávku HDi a dělal to DRV ventil. Stejné problémy..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

A nie je to vlastnosť? Ja mám pocit, že moja Alfa 88kW sa správa rovnako, ked je chladnjesie, tak kým nenažhavím, tak dlho točí a neviem, či nechytí až potom, ked to nažhaví...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

U Lybry je to velmi podobné.
Nevím tedy jak v létě, ale na jaře a na podzim je potřeba kontrolku žhavení nechat zhasnout.
Když nepočkám na zhasnutí kontrolky, tak to nechce startovat a následně po správném nažhavení + nastartování to pak strašně smrdí a vyplivne to trochu bílého kouře.

Jinak je ale vše v pořádku - dokáže to nastartovat v -25, potřebný počet otočení motoru pro start se za 110tis. km nezměnil, odpor žhavících svíček je v pořádku, relé žhavení taky OK.

Beru to jako vlastnost, která mi v ničem nevadí.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

A veru, aj 156 ka štartuje podobne, ak nenažhavím, tak dlho točím a síce chytí, ale tiež sa vyvalí z výfuku trochu bieleho dymu - nespálená nafta.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

pozri aky vidiš tlak v saní ked neštartuje,môže blbnút MAP senzor,velmi neprijemná zavada ktorej zistovanie trvalo istú dobu a vyzeral som už asi takto (noteeth)
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Změř si to žhavení při startu třeba ho jednotka odpojuje kvůli odběru při startování takže pokud nepočkáš nežhavíš.
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Trochu som to nepochopil, to ste akoze taky lenivy ze ani nepockate tych zopar sekund kym to poriadne nazhavy, ale radsej budete trapit starter aj baterku. Ludska hlupost nema hranic. Ved to zhavenie tam nieje na paradu, ale nato aby ulahcilo spustanie studeneho motora a znizilo produkciu emisii. Sorry, ale toto je fakt pritiahnute za vlasy (LOL)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Kdysi jsme byli rádi, ŽE TO VŮBEC CHYTLO a dnes se řeší JAK RYCHLE TO CHYTLO...Samozřejmě bylo to přechodem od předkomůrky k přímému vstřiku, ale také tím, že dnes chtějí lidé všechno a hned. A jsou fascinováni kontrolkami, která musí přeci vše zařídit... :)
nepropadat panice...
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Kvůli tomu začli dávat tlačítka na startování tam za ně počká jednotka.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já nemohu zkousnout ty vynálezy, kdy zastrčíš "klíček "velikosti tic-tacu a někdy i většího do díry a až se to probere, tak si přečtu na tlačítku startovat popřípadě chcípnout..Připadám si jak debil, musím samozřejmě vědět, kdy lze tic-tac vytáhnout, v jaké poloze mám páku automatu, a nezapomenout držet brzdu..Pak musím vědět, čím otevřít zrcátka , abych viděl dozadu....A když mi to spolkne tic-tac, a nejde ven, musím zavolat taxi..Takže když lezu z vozu do vozu , mám po chuti cokoliv dělat..Moderní trendy pro vycvičené "pitomce" prostě pro mne nejsou, ještě chybí stejné uniformy a čipové karty v mozku.. :(
nepropadat panice...
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Jseš pozadu dnes už nic nestrkáš přijdeš k autu vemeš za kliku antény v autě tě podle klíče identifikujou otevřeš a jen mačkáš.Strkáš až po vybití baterky v klíčku ale to už zase nikdo z majitelů neví a ani netušej kam strkat je to chytře vymyšlený prachy se točej a o to jde a když to pak opravdu nejde tak lítaj deseti tisíce.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo , máš pravdu, jsem pozadu a už dopředu nepůjdu.. Otočím se úplně zpět a přejdu na veterány. Tenhle pokrok má jednu nevýhodu, jsou lidé, kteří pro tohle nebudou mít pochopení , mají návyky řízení auta, které nechtějí měnit..Nadšenci automobilismu nového věku jsou nadšeni, ale dát manželce klíče od vozu nového věku, tak pojede raději autobusem , hlavně když je roztržitý typ a hlavu má v oblacích a auto má jen jako prostředek k jízdě..Moje žena má raději koně , je schopná jezdit se vším, ale musí to mít 3 pedály a klíček, páčku na topení a jako svobodomyslná žena chce rozhodovat o tom, jak a co bude auto dělat...A neustále ztrácí klíče, zapomíná zamykat, a světýlka uvnitř nesnáší, budíky nepotřebuje..A takových je obrovské množství, takže kdybych byl takový magor a tohle přivezl, přestane vařit a kdovíco ještě.. :)
P.S. Takže na dnešní důchodce a ty nastávající budou muset automobilky myslet..Proč asi má takový úspěch nová generace starých poctivých telefonů? Protože to už leze lidem krkem..
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“