otáčky laguna 2.2D

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
mari.horak
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 07 pro 2017, 13:59

otáčky laguna 2.2D

Příspěvek od mari.horak »

Mám problém.v knize od laguny se píše že otáčky horkého motoru jsou 800, tyhle mam nastaveny. Dále zatlačíme paku zvyšených otaček na doraz šroubku a musí ukazovat 900. což také mam. Jenže rano studený start a auto má 800 otáček. steluju to dobře,nebo se myslí tím 900 otaček po naskočení studeneho motoru? studene auto dožhavuje tudíž bere otačky,olej ztuhlý. děkuji všem za radu
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

A inak ide všetko tak, ako má? J aby som to neriešil ;-)
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, po studeném startu se otáčky zvýší o těch 100otáček. Jde o to, jak je Laguny "zvyšovat otáček" vyřešen, zda ohříátím vody se vypne , popřípadě elektricky, táhlo "sytiče to patrně nemá...
nepropadat panice...
mari.horak
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 07 pro 2017, 13:59

Příspěvek od mari.horak »

Díky všem za rady. Jedná se o to že když zahreju motor, zapnu svetla, použiji laserový otáčkoměr tak má motor 800 otáček, když prstem zatlacim na tu páku sytice na doraz, a zmerim tak má 905 otáček.

Ale kdyz je motor zahraty tak je 800 otáček ale otáčkoměr v autě mě ukazuje milimetr pod 1000 na budíku.
mari.horak
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 07 pro 2017, 13:59

Příspěvek od mari.horak »

Je to 2.2 d bez turba a tahlo sytice to má. Taha si to za lanko podle teploty motoru
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

mari.horak píše:Díky všem za rady. Jedná se o to že když zahreju motor, zapnu svetla, použiji laserový otáčkoměr tak má motor 800 otáček, když prstem zatlacim na tu páku sytice na doraz, a zmerim tak má 905 otáček.

Ale kdyz je motor zahraty tak je 800 otáček ale otáčkoměr v autě mě ukazuje milimetr pod 1000 na budíku.
Právě to lanko s tím "válečkem" ve vodě ti zastudena zvedá otáčky..to není "sytič"..Takže jej vyměň nebo přitáhni lanko zastudena aby se ty otáčky zvýšily a pak sleduj zda při ohřívání motoru otáčky klesají až na těch 800otáček..
nepropadat panice...
mari.horak
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 07 pro 2017, 13:59

Příspěvek od mari.horak »

zdravím všecky,když mam zahřáte auto na provozní teplotu,nastavil jsem 790/800 otáček,mam laserovy měřič otáček. Ale kdo mi pooradí jak nastavit ty zvýšene? v knize se píše: zahřejeme motor,aby mělo 800 otacek.po zatlačení paky zvyšenych otaček ma dosahovat 875 plus minus 25.což je třeba 900. a ted otazka- nastavit tech aby po startu to mělo,nebo jak se píše v knize?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tady je problém v tom, že ti ten lankový sytič musí fungovat..Pokud máš nastavené otáčky jako jsi psal a vezmeš za páku a otáčky se zvýší na 900ot, tak je v háji ten šytič" s lankem, který má podle teploty vody lanko povolovat -ohřívání motoru nebo zatahovat- chladnutí motoru. Je to primitivní , ale funguje to..Ale je třeba říci, že ty sytitče s lankem dost odcházely..Majitelé to neřešili, chvilku podrželi plyn, aby motor nekuckal a pak jeli. Naštěstí odejde ten bazmek v otevřeném -teplém stavu... :)
nepropadat panice...
mari.horak
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 07 pro 2017, 13:59

Příspěvek od mari.horak »

tak to lanko funguje,povoluje,natahuje se.problem je v tom že ty dorazy toho sytiču jsem rozhodil.a potřebuji vědět tuhle věc. v knize je psano zvyšene volnoběžné otáčky 875+- 25. takže třeba 880 nechat. ale jak je změřit ihned po studenem startu nebo jak se píše v te knize nechat motor zahřat na provozní teplotu a po zatlačení paky zvysenych otaček aby dosahovalo 880? jedna se mi o to bud po startu to nastavit nebo jak píšou až je motor horky tak je nastavit na 880 a volnoběžné 780..
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Základ je, že se to dělá za tepla motoru, lanko má mít tak 1mm vůli. Když motor chladne tak lanko se zkracuje a zvedá páku..Jde o to, kolik má také čerpadlo za sebou , nebo zda s tím někdo netočil, protože kolikrát se stane, že i když přidáš pákou, tak někdy až po 1-2 cm motor teprve začne přidávat, co znamená, že lanko "sytiče" zastudena je už v konci /je nejkratší/ a motor má pořád stejné otáčky, takže "sytič" nemůže fungovat...Takže je třeba čerpadlo seřídit, někdy pomůže posunout o zoubek páku plynu, aby páka zabírala dřív..Ale samozřejmě záleží na typu čerpadla...
nepropadat panice...
mari.horak
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 07 pro 2017, 13:59

Příspěvek od mari.horak »

Konečně odpoved kterou jsem potřeboval pro mě duležitou že se to nastavuje za tepla. ja měl čerpadlo ktere mě teklo,tak jsem nechal vyměnit čerpadlo z druhe laguny kde bylo vše nastaveno z vyroby,a ten sytic od dorazu k dorazu se pohyboval opravdu tak malo asi ten 1mm. ted sem to měl nastavene tak 2mm a nemohl sem se stím domluvit.jelikož jsem si to sam rozešteloval.ve výchozí poloze kdy je motor teply je ta kolibka vodorovně měřeno posuvkou 21mm. a když je zatahnute studeny tak je 23mm.což sem měl 2mm.tak to dam na 22 aby to chodilo jen milimetr.když mam za tepla nastaveno 800 otacek a prstem tu kolibku přitlačím na doraz tak mam 870 otaček. akorad je blby při ranim startu že to ma 700.jelikož jede dožhavovaní,olej ztuhly.asi to tak má být
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“