Norma 505.01 a vydřené vačky PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Norma 505.01 a vydřené vačky PD

Příspěvek od favo »

Právě jsem dočetl zajímavý článek kde se řešily vydařený vačky na motorech PD a jako hlavní příčina po zanedbané výměně, byl uveden olej normy 505.01 ale s ACEA C2/C3 tedy bezpopelný pro motory s DPF. Bohužel tuto normu prý plní dnes oleje všech výrobců, takže zbývá už jen originální olej VW a nebo se vykašlat na výkonovou specifikaci a jako alternativu použít oleje pro závodní benzínový motory 5W 50. Prý dieselům neublíží.
Kdysi jsem tenhle olej jezdil ve svým benzíňáku a levný není, ale na druhou stranu není zase tak drahý jako nová vačka,hydra, šály a všechen materiál kolem.
Takže i když olej měním dřív než by bylo nutný, s ohledem na fakt, že používám "špatný" olej jsem si vlastně nijak nepomohl a nemůžu se divit že po 90 000 km řeším vačku znovu.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Domecek
Aktivista
Příspěvky: 1162
Registrován: 23 úno 2014, 19:45
Bydliště: kousek od prahy

Příspěvek od Domecek »

Zajímalo by mě taky kde je zakopaný pes, u jiných motorů vačky jsou doživotní věc a u PD věčnej problém
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Furt ničím nepodložené články. Jeden tam druhý jinde. Chyba bude buď v pančovaném oleji a nebo ve skutečném stavu kilometrů. Servisuju dost pd které mají nájezd přes 400 i 500 tisíc km ,jen na longlife a dost často i o několik tisíc přejetý a až na výjimky kdy byly vypadlé zátky vačky původní.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
b707
Přispěvovatel
Příspěvky: 513
Registrován: 22 říj 2013, 21:41

Příspěvek od b707 »

já dávám 5w30 od castrolu a výměny po 10tis/km a jsem spokojeny
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

a kde to psali?

jeden z problemu bude nemeneni oleje v aut.servisech (mechos ukrade a necha puvodni a nebo tam nalije nejaky levny) a taky to ze na to majitele kaslou .. moc km je dalsi vec, i kdyz tachometr rika neco jineho. ale lidi kupuji auta dle ceny.. (LOL)
pancovane je dnes asi kde co, takze i tomu bych veril
navic vacka se umi vydrit i na rotacce
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Přikláním se k vicimu když už je to načatý od nova ze značky tak už to pak žádnýn jiným olejem nedoženeš.Nevím jak ostatní ale dost olejů už měníme našim zákazníkům na autech v záruce samo že s origo dílama a po 15000.
A není to náš výmysl přijdou stím zákazníci a ani se jim nedivím.Novou dodávku koupíš už jen v 1.6 obsahu koní to má jak 3.0 a interval daj 40tis.Pěkně si to připravujou aby jsi na 200tis dal novej motor protože střeva nebudou dodávat.
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

kdo není blbej tak to tak udělá. na funglovce do pár tisíc olej ven a pak pěkně po 15..
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Já myslím, že na tom něco bude, nízkopopelný oleje = hlavně a jenom kvůli DPF, zmiňuje nejen INA (sám koncern třeba u profláklých EA888 TSI v Rusku z trochu jiných důvodů, tady čistících)
To, že se vyrábí VW505.01 s C3 je prasárna olejářů i koncernu, který roubovali DPF na PD ... LL se s tím jenom svezl.

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 24#1142524
Im Zuge der Einführung von Rußpartikelfiltern wurde der Einsatz von Hydrostößeln notwendig, welche über eine deutlich höhere Oberflächengüte verfügen. Durch ein spezielles Beschichtungsverfahren erhalten die Stößel eine Oberfläche, die sie korrosionsbeständiger, reibungsärmer und verschleißfester macht. Für VAG Pumpe-Düse-Motoren gibt es zwei unterschiedliche Stößel, welche Schaeffler Automotive Aftermarket im freien Ersatzteilmarkt anbietet.

V průběhu zavádění filtrů pevných částic bylo nutné použít hydraulické zdvihátka, které mají mnohem vyšší kvalitu povrchu. Zvláštní povrchové úpravy zdvihátek zajišťují, že mají povrch, který je činí odolnější vůči korozi, tření a opotřebení. Pro PD motory existují dva rozdílné typy zdvihátek, které nabízí Schaeffler Automotive Aftermarket na nezávislém trhu náhradních dílů.

a pro pobavení to doporučení pro 1,8/2,0 TSI v Rusku, nyní zohledněné i v ELSA a manuálech pro vlastníky, a přitom tam od začátku s klidem lili 5W30 s C3 ...
http://s18.postimg.org/pf2t83909/Skoda_Letter.jpg
http://img-fotki.yandex.ru/get/9819/478 ... b9d_XL.jpg
Naposledy upravil(a) Rayx dne 09 pro 2017, 14:03, celkem upraveno 1 x.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle je zajímavé, že vyrábí hydra s lepší kvalitou povrchu, což ukazuje , že původní konstrukce je na hraně, kdy sebemenší odchylka vede k destrukci. Na druhou stranu, co píše Tomas 6 jen zamotá hlavu v tom, jak to teda kurva je, že někdo na LL najede takové porce km a má vše v pořádku... :)
nepropadat panice...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To jsou právě ty stříbrný versus černý zdvihátka, proto první PD měly stříbrný přímo z linky, pak začali blbnout s DPF, tedy musely nastoupit C3 oleje a zdvihátka atd. to nedala díky zhoršenýmu mazání, tak museli nasadit upravu ve formě černých zdvihátek a kdoví, co dělali s vačkama atd. No a testovací jezdci=kupující testovali ;)

To samý změna kolíků na PD vstřikovačích, argumentace VW je nasazení prodloužených intervalů, ale budou v tom opět DPF, kdy obrátili systém ovládání/stlačování vstřikovačů tak, aby "mystičky" byly na vstřikovači a ne ve šroubu na vahadle. Prostě LL/DPF oleje začaly hůř mazat ...
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1291
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

Domecek píše:Zajímalo by mě taky kde je zakopaný pes, u jiných motorů vačky jsou doživotní věc a u PD věčnej problém
Neni pravda, mam najeto pres 300tis, auto od noveho a vacka puvodni bez poskození 1.9 pdecko.Vacku znici opotrebovana zdvihatka.Pak hlavne vymenit za ta spravna, cerna.Druhy pruser je, vypadnute zaslepky na vahadlech vstrikovacu, vrsek pak ma mensi tlak a hure se maže vacka a pak jde logicky do haje.
Shrnuto, pravidelnou kontrolou a spravnou udrzbou jsou vacky i na pd dozivotni.
Naposledy upravil(a) uiqjirka dne 09 pro 2017, 16:07, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Rayx píše:To jsou právě ty stříbrný versus černý zdvihátka, proto první PD měly stříbrný přímo z linky, pak začali blbnout s DPF, tedy musely nastoupit C3 oleje a zdvihátka atd. to nedala díky zhoršenýmu mazání, tak museli nasadit upravu ve formě černých zdvihátek a kdoví, co dělali s vačkama atd. No a testovací jezdci=kupující testovali ;)

To samý změna kolíků na PD vstřikovačích, argumentace VW je nasazení prodloužených intervalů, ale budou v tom opět DPF, kdy obrátili systém ovládání/stlačování vstřikovačů tak, aby "mystičky" byly na vstřikovači a ne ve šroubu na vahadle. Prostě LL/DPF oleje začaly hůř mazat ...
To nebude ani C3 olejem...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Je to stejně celý divný, kdybych se o motor nestaral jak se startám, řekl bych moje blbost, ale od výměny vačky a všeho kolem, měním olej nejpozději po 12000 km, jednou jedinkrát jsem to natáhl na 15000 km, oleje jsem používal Mobil 1 , potom Valvoline a nyní Shell vše s normou 505.01 a výsledek je ten že mám vačku po 90 000 km opět v hajzlu.
Studený to nehoním a teplý jen a pouze chvíli na dálnici, abych jak říkám vyhnal saze a to ještě jedu jen úsek dlouhý cca když moc tak 3km.
Studený starty motor skoro nezná, ucpávky mám v pořádku a jediný čím si nejsem jist jsou zdvihátka, který se dávali s vačkou, tam mám podezření že byly stříbrný i když objednaný přímo na PD.
Přesto přezevšechno olej tam je, mazaný to snad je, takže co je tam za problém že ta vačka šla zase do kopru.
No mě napadá jen to, že tam olej buď nebyl, jak jsem psal nedávno o klepání hydroštelů který zmizelo, nebo má prostě olej slabý film a nedokáže vačku a hydra dostatečně ochránit.
Nyní už mám vše úplně nový, nic použitýho, černý hydra, ještě se chystám na opravu uložení vstřikovačů v hlavě abych měl 100% jistotu že tudy neprolíná nafta do oleje který by tím pádem degradoval a pak už jen vše vyměnit a modlit se aby mě ten motor přežil.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Ty a nedávals poprvé jetou vačku? Co když byla lehce chycená?
Jako kdybych ty auta neřešil a neznal defakto od doby co skončila záruka,tak to netvrdím. Já na svojí octě bxe dával při 518tis. Stoprocentně do toho nikdo nesahal. Ještě by asi něco odjela, byla na jednom palci lehce chycená. Ale opravdu jen lehce. Zdvihátko bylo ještě ok. Ale řešil jsem cukání v tahu a stejně to nepomohlo.
Servisy taky nebyly přesně po 30. Ale někdy i po 35 a tak. A to samo i ty ostatní. Vesměs T5 valníky, co běžně tahají i tunu a půl na korbě. To se spíš řeší spojky a podvozky jak motory.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Car diag
Přispěvovatel
Příspěvky: 574
Registrován: 05 říj 2010, 19:55
Bydliště: Blšany u Loun

Příspěvek od Car diag »

Jen odskočím, čim bylo to cukání v tahu?
Nedávno jsem řešil Toutana bxe,vacka jako nová a cukalo to v tahu ,dal jsem nové gumicky a je po cukání.
Nevěřil jsem tomu ale je to tak,myslel jsem že kvůli gumickam padá jen nafta nebo přibývá olej,Tady nebylo nic z toho,jen v tahu cukal.
Jinak servisuji dost pd najeto kolem 300tis a vacka původní.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“