Stav zaplnění DPF filtru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Niektorý majú zaplnený DPF filter aj po 180tkm na medznú hranicu. Videl som na Passate B6, ktorý mal už za touto hodnotou a regenerovalo mu to po 400km a jazdil krátke a aj dlhé trasy.
Tá hodnota nespálitelného popolčeka nieje náhodou kombináciou hodnoty diferenčného tlaku DPF, odchylka vstrekovania plus spotreba ?
Tá hodnota nespálitelného popolčeka nieje náhodou kombináciou hodnoty diferenčného tlaku DPF, odchylka vstrekovania plus spotreba ?
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
skoro určitě se to z průměrné spotřeby nepočítá, nebo jen okrajově. Spíš to bude tak nějak, jak píše kolega nade mnou. Já měl ještě do cca 270tkm jen 0,5g zaplnění a moc to nerostlo. Pak se zřejmě začaly zhoršovat vstřiky a zaplnění popílkem prudce rostlo na nějakých 6g v cca 300tkm (přitom spotřeba paliva se nijak zásadně nezvedla), tehdy jsem vstřiky nechal udělat a od té doby se to zase skoro nehýbewendyf píše:Hmotnost olejového popílku je se vypočítává teoreticky z průměrné spotřeby nafty, proto má každé auto jinou hodnotu, já mám na motoru CFJA najeto 225 000km a 0,17l popela, regeneruje po 450 až 550km a to jezdím krátké tratě do 20km. Koncovka výfuku čistá bez sazí.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Ahoj.možná hloupej dotaz, ale jak víte přesně po kolika to regeneruje? to si to hlídáte podle otáček,zvuk,smrad? nebo máte nějakou apku přes bt+elm?
díky za info a sorry za možná OT ale mám nově krabici s CAYC tak se seznamuju :/
díky za info a sorry za možná OT ale mám nově krabici s CAYC tak se seznamuju :/
OIII-DDYA
1T3-CAYC (Ex) soft: zatím "cinklej=DG"
OI-ASZ-L&K (Ex) soft:DP ( prodáno
1T3-CAYC (Ex) soft: zatím "cinklej=DG"
OI-ASZ-L&K (Ex) soft:DP ( prodáno
- chosepm
- Aktivista
- Příspěvky: 1986
- Registrován: 27 zář 2007, 18:09
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stav zaplnění DPF filtru
Naplnění filtru popílkem neni až tak směrodatná hodnota. U některých aut, je pevně nastavená hodnota bud popílku, nebo výpočet km pro výměnu filtru. Po "softwarové výměně" filtr normálně funguje mnohdy bez jediného problému dál... To jak filtr funguje poznáš podle kilometru od poslední regenerace, aktuální hmotnosti sazí a v nejhorsím případě podle diferenčního tlaku...no a taky prstem To neni kec...Btw tvuj dpf je naprosto v pohoděŘehoř píše:Pánové, zdravím vás všechny a prosím o radu, kterou jsem zde zatím nenašel. Mám Octavii III, motor 2.0 TDI CR 110kW (CKFC), dovoz z DE, já jezdím výhradně na Vervu, olej užívám Castrol Edge Long life ale po 15 tis. km.
Jak je na tom můj DPF filtr, když jsem naměřil toto:
IDE00431-ENG104207 Filtr částic: servisní regenerace: stav zablokování-Bit 0 0
IDE00432 Filtr částic: doba od poslední regenerace 6893 s
IDE00433 Filtr částic: objem olejového popílku 0.14 l
IDE00434 Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí 9.27 g
IDE00435 Filtr částic: měřená hmotnost sazí 1.91 g
IDE00436 Filtr částic: kilometry od poslední regenerace 113599 m
IDE01386 Index zanesení sazemi 1 m
IDE01407 Filtr částic: spotřeba paliva od poslední regenerace 5.07 l
IDE06059 Filtr částic: hmotnost olejového popílku 56.7 g
IDE06060 Mez naplnění: naplnění filtru částic popílkem 80.00 g
??? Mám už šetřit na nový?
Díky za odpovědi...
Řehoř.
***VAG,PSA,Renault***
- Koubis Tdi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 30 bře 2014, 20:16
- Bydliště: Dečín
Re: Stav zaplnění DPF filtru
Pošli fotku jaký máš tlak diference... Mám podobné hodnoty, ale mě regeneruje častěji 👍
Škoda Octavia 2.0 Tdi RS 125kw CEGA
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic 108hp, 234nm
TDI-NO SMOKE NO FUN
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic 108hp, 234nm
TDI-NO SMOKE NO FUN
Re: Stav zaplnění DPF filtru
Co je sw výměna filtru? Nějaký reset oil ash či co?
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
A jsi si jistej, že už to DPF nebylo měněný nebo čištěný (nebo tam není nějaká úprava)? A dif.tlak s vyp.motorem je 0? Koncovka výfuku čistá? Jestli si dobře pamatuju, tak CAYC má strop 60g, což by tímhle tempem znamenalo, že to DPF vydrží víc jak 2,8mil.km a to dám ruku do ohně za to, že to není možný... Setkal jsem se s DPF, který vydržely skoro 1/2mega při ideálním provozu, ale ani při nejideálnějším žádnej DPF nevydrží mega a víc... (některý DPF maj pevně nastavenou životnost třeba jen 100tis.km, i když pak není úplně zanešený...)turbo kamna power píše:Kolik to tak musí mít najeto, že někdo dosáhne tak velkého zaplnění? Nebo jsou to auta, co jezdí jen krátké trasy? Já mám zaplnění popílkem po 300tkm jen 6,33g na CAYC
Btw. hodnota zanešení popílkem se nejvýrazněji hýbe podle průběhů regenerací a rychlosti zanášení sazema. Nemalej vliv na to maj teploty z čidel (hlavně na výfuku od turba až za DPF podle konkr.motoru). U koncernových aut jde často upravit hodnota popílku libovolně (a jsou na to i vzorečky) a pouhý reset/vynulování bez čištění nebo výměny vede k rychlejšímu ucpání, protože jednotka si myslí, že nespalitelnej popílek jsou saze a regeneruje častěji, což v důsledku urychlí ucpání DPF.
pašíkombi AFN B597
Ahoj, když už se to tu píše, zeptám se konkrétně.
Měl jsem auto na proměření vstřiků.
Když mi vraceli auto, řekli mi, že udělali statický vypálení filtru.
Přes DPF VAG jsem zjistil, že skutečně vypalovali, km sedí, ale resetovali mi oil ash residue na 0 a měl jsem tam 0,14l.
Můžu si tím odrovnat turbo, egr, dpf... nebo jen auto bude regenerovat později a nic se neděje?
Měl jsem auto na proměření vstřiků.
Když mi vraceli auto, řekli mi, že udělali statický vypálení filtru.
Přes DPF VAG jsem zjistil, že skutečně vypalovali, km sedí, ale resetovali mi oil ash residue na 0 a měl jsem tam 0,14l.
Můžu si tím odrovnat turbo, egr, dpf... nebo jen auto bude regenerovat později a nic se neděje?