Stav zaplnění DPF filtru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Řehoř
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 03 bře 2009, 20:46

Stav zaplnění DPF filtru

Příspěvek od Řehoř »

Pánové, zdravím vás všechny a prosím o radu, kterou jsem zde zatím nenašel. Mám Octavii III, motor 2.0 TDI CR 110kW (CKFC), dovoz z DE, já jezdím výhradně na Vervu, olej užívám Castrol Edge Long life ale po 15 tis. km.

Jak je na tom můj DPF filtr, když jsem naměřil toto:

IDE00431-ENG104207 Filtr částic: servisní regenerace: stav zablokování-Bit 0 0
IDE00432 Filtr částic: doba od poslední regenerace 6893 s
IDE00433 Filtr částic: objem olejového popílku 0.14 l
IDE00434 Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí 9.27 g
IDE00435 Filtr částic: měřená hmotnost sazí 1.91 g
IDE00436 Filtr částic: kilometry od poslední regenerace 113599 m
IDE01386 Index zanesení sazemi 1 m
IDE01407 Filtr částic: spotřeba paliva od poslední regenerace 5.07 l
IDE06059 Filtr částic: hmotnost olejového popílku 56.7 g
IDE06060 Mez naplnění: naplnění filtru částic popílkem 80.00 g

??? Mám už šetřit na nový?
Díky za odpovědi...
Řehoř.
OIII Combi 2.0 TDI CR
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2960
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

IDE06059 Filtr částic: hmotnost olejového popílku 56.7 g
IDE06060 Mez naplnění: naplnění filtru částic popílkem 80.00 g

Máš 57g max je 80g, takže zatím v poho...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Řehoř
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 03 bře 2009, 20:46

Příspěvek od Řehoř »

To jsem chtěl slyšet... :-)
OIII Combi 2.0 TDI CR
Felipe
Přispěvovatel
Příspěvky: 617
Registrován: 04 pro 2007, 14:15
Bydliště: Benešovsko a okolí

Příspěvek od Felipe »

Mohu se zeptat kolik to má najeto? a jaké vzdálenosti to jezdí?
Omlouvám se za OT.
Řehoř
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 03 bře 2009, 20:46

Příspěvek od Řehoř »

Má to najeto 240 tis. km. Jezdí to každý týden dálky, ale i dost v místě, ale zpravidla tak 10-15km do ohřátí. Tankuji výhradně u Benziny Vervu a olej dávám Long-life Castrol Edge po 15 tis. km.
Mluvil jsem ohledně svého logu s pánem z dpf-tech a ten mi řekl, že hodnota zaplnění není až tak směrodatná a mohla být dříve ovlivněna tím, že to někdo vynuloval. Takže lepší je provést jízdní test a změřit v otáčkách 1500-4000 jaký odpor klade DPF proti motoru... Což se chystám udělat zítra.
Filtr je prý nyní už k vyčištění, je prý lepší při 70% už udělat z důvodu toho, že se nadměrně tepelně nezatěžuje turbodmychadlo a EGR tím, že by horké spaliny měly velký odpor filtru. Dalším důvodem je to, že plný filtr prý občas popraská a pak se nedá čistit, ale musí se dát nový. Takže raději předejdu problémům a nechám ho vyčistit. Ale uvidíme zítra. Třeba ještě budu mít nějaký čásek...
OIII Combi 2.0 TDI CR
romperstromper
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 12 kvě 2017, 06:15

Příspěvek od romperstromper »

Dobrý den

trochu oživím tema,
Mohu se zeptat jak test provedu?
Co mám kontrolovat ve VAGU(kanaly)?
martin.n
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 20 čer 2009, 15:10

Příspěvek od martin.n »

Ahoj,

nechci zakládat nové téma,jen bych se chtěl zeptat na Váš názor ohledně zaplnění dpf filtru u Fabie 1.6 CR 55kw r.v.2010,níže jsou hodnoty.

Předem děkuji.Obrázek
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Tak stav zaplnění 76g a max je 70g, takže je to asi jasný... :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4572
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Teď jsem nechával čistit na našem a stálo to 3600kc. Až koupíme druhý auto, vyndám ho a nechám udělat preventivně.
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
ARCA 696 GLM na Ducatu 3.0 Multijet

Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro (2006)-prodáno :(
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4 (2007) -prodáno
Allroad 2.5 tdi V6 (2005) - prodáno
geo
Aktivista
Příspěvky: 4591
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Tohle vídám docela často a auta bez problému jezděj a koncovka je čistá pokud to funguje a regenerace jsou víc jak 350km tak bych to neřešil.
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 330
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

taky vím o autech kde je to přes limit a jezdí, pokud nesjou problémy, neřešil bych.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Kolik to tak musí mít najeto, že někdo dosáhne tak velkého zaplnění? Nebo jsou to auta, co jezdí jen krátké trasy? Já mám zaplnění popílkem po 300tkm jen 6,33g na CAYC :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8261
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Nse mělo cca 435 když jsme museli čistit ale asi od 390 jezdilo s vyšší hodnotou. Koncovka čistá vše ok. BMR passat.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 330
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

CFHC 205 000km 0,12l - dle přepočtu 48g.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Uživatelský avatar
wendyf
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 29 říj 2011, 19:37
Bydliště: Most

Příspěvek od wendyf »

Hmotnost olejového popílku je se vypočítává teoreticky z průměrné spotřeby nafty, proto má každé auto jinou hodnotu, já mám na motoru CFJA najeto 225 000km a 0,17l popela, regeneruje po 450 až 550km a to jezdím krátké tratě do 20km. Koncovka výfuku čistá bez sazí.
Yeti 125kW CFJA rv. 2011
Odpovědět