Stav zaplnění DPF filtru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

marfan
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 25 lis 2013, 21:26

Příspěvek od marfan »

Niektorý majú zaplnený DPF filter aj po 180tkm na medznú hranicu. Videl som na Passate B6, ktorý mal už za touto hodnotou a regenerovalo mu to po 400km a jazdil krátke a aj dlhé trasy.

Tá hodnota nespálitelného popolčeka nieje náhodou kombináciou hodnoty diferenčného tlaku DPF, odchylka vstrekovania plus spotreba ?
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

wendyf píše:Hmotnost olejového popílku je se vypočítává teoreticky z průměrné spotřeby nafty, proto má každé auto jinou hodnotu, já mám na motoru CFJA najeto 225 000km a 0,17l popela, regeneruje po 450 až 550km a to jezdím krátké tratě do 20km. Koncovka výfuku čistá bez sazí.
skoro určitě se to z průměrné spotřeby nepočítá, nebo jen okrajově. Spíš to bude tak nějak, jak píše kolega nade mnou. Já měl ještě do cca 270tkm jen 0,5g zaplnění a moc to nerostlo. Pak se zřejmě začaly zhoršovat vstřiky a zaplnění popílkem prudce rostlo na nějakých 6g v cca 300tkm (přitom spotřeba paliva se nijak zásadně nezvedla), tehdy jsem vstřiky nechal udělat a od té doby se to zase skoro nehýbe :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
martin.n
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 20 čer 2009, 15:10

Příspěvek od martin.n »

Rozumím,ale kdy se pak rozsvěcí kontrolka která nabádá řidiče k tomu,aby jel na dálnici,a nebo kde je mez,přes kterou to přeleze,a už nebude regenerovat,nebo se bude stále snažit?
marfan
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 25 lis 2013, 21:26

Příspěvek od marfan »

TO vtedy ak nezregeneruje po troch neuspešných začatiach regenerácie a hodnota spálitelného popolčeka je na max hodnote.


V podstate sa to môže stať aj pri plne funkčnom DPF len sa stále jazdia krátke trasy.
martin.n
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 20 čer 2009, 15:10

Příspěvek od martin.n »

Takže max.zaplnění kontrolka nějak nesignalizuje?
PeSko
Přispěvovatel
Příspěvky: 520
Registrován: 07 pro 2010, 14:36
Bydliště: Kladensko

Příspěvek od PeSko »

Ahoj.možná hloupej dotaz, ale jak víte přesně po kolika to regeneruje? to si to hlídáte podle otáček,zvuk,smrad? nebo máte nějakou apku přes bt+elm?

díky za info a sorry za možná OT ale mám nově krabici s CAYC tak se seznamuju :/
1T3-CAYC soft: zatím "cinklej=DG"
OI-ASZ-L&K soft:DP ( prodáno :( )
Uživatelský avatar
wendyf
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 29 říj 2011, 19:37
Bydliště: Most

Příspěvek od wendyf »

VAG DPF + ELM327
Yeti 125kW CFJA rv. 2011
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Stav zaplnění DPF filtru

Příspěvek od chosepm »

Řehoř píše:Pánové, zdravím vás všechny a prosím o radu, kterou jsem zde zatím nenašel. Mám Octavii III, motor 2.0 TDI CR 110kW (CKFC), dovoz z DE, já jezdím výhradně na Vervu, olej užívám Castrol Edge Long life ale po 15 tis. km.

Jak je na tom můj DPF filtr, když jsem naměřil toto:

IDE00431-ENG104207 Filtr částic: servisní regenerace: stav zablokování-Bit 0 0
IDE00432 Filtr částic: doba od poslední regenerace 6893 s
IDE00433 Filtr částic: objem olejového popílku 0.14 l
IDE00434 Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí 9.27 g
IDE00435 Filtr částic: měřená hmotnost sazí 1.91 g
IDE00436 Filtr částic: kilometry od poslední regenerace 113599 m
IDE01386 Index zanesení sazemi 1 m
IDE01407 Filtr částic: spotřeba paliva od poslední regenerace 5.07 l
IDE06059 Filtr částic: hmotnost olejového popílku 56.7 g
IDE06060 Mez naplnění: naplnění filtru částic popílkem 80.00 g

??? Mám už šetřit na nový?
Díky za odpovědi...
Řehoř.
Naplnění filtru popílkem neni až tak směrodatná hodnota. U některých aut, je pevně nastavená hodnota bud popílku, nebo výpočet km pro výměnu filtru. Po "softwarové výměně" filtr normálně funguje mnohdy bez jediného problému dál... To jak filtr funguje poznáš podle kilometru od poslední regenerace, aktuální hmotnosti sazí a v nejhorsím případě podle diferenčního tlaku...no a taky prstem :) To neni kec...Btw tvuj dpf je naprosto v pohodě ;) :)
***VAG,PSA,Renault***
Uživatelský avatar
Koubis Tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 414
Registrován: 30 bře 2014, 20:16
Bydliště: Dečín

Re: Stav zaplnění DPF filtru

Příspěvek od Koubis Tdi »

Pošli fotku jaký máš tlak diference... Mám podobné hodnoty, ale mě regeneruje častěji 👍
Škoda Octavia 2.0 Tdi RS 125kw CEGA
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic :-) 108hp, 234nm

TDI-NO SMOKE NO FUN
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1715
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

Caute muzete mi poradit jaky je stav u octavie 2.0tdi 81kw+chip auto docela smrdi a zakouri i cerne, koncovka cernaObrázek
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Bydliště: Sušice

Re: Stav zaplnění DPF filtru

Příspěvek od jaykay »

Co je sw výměna filtru? Nějaký reset oil ash či co?
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Přesně tak, stav popela se vrátí na 0, jinak neví někdo jestli se dá ještě sehnat dpf škoda economy na auto v popisu?
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1339
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

turbo kamna power píše:Kolik to tak musí mít najeto, že někdo dosáhne tak velkého zaplnění? Nebo jsou to auta, co jezdí jen krátké trasy? Já mám zaplnění popílkem po 300tkm jen 6,33g na CAYC :)
A jsi si jistej, že už to DPF nebylo měněný nebo čištěný (nebo tam není nějaká úprava)? A dif.tlak s vyp.motorem je 0? Koncovka výfuku čistá? Jestli si dobře pamatuju, tak CAYC má strop 60g, což by tímhle tempem znamenalo, že to DPF vydrží víc jak 2,8mil.km a to dám ruku do ohně za to, že to není možný... Setkal jsem se s DPF, který vydržely skoro 1/2mega při ideálním provozu, ale ani při nejideálnějším žádnej DPF nevydrží mega a víc... (některý DPF maj pevně nastavenou životnost třeba jen 100tis.km, i když pak není úplně zanešený...)

Btw. hodnota zanešení popílkem se nejvýrazněji hýbe podle průběhů regenerací a rychlosti zanášení sazema. Nemalej vliv na to maj teploty z čidel (hlavně na výfuku od turba až za DPF podle konkr.motoru). U koncernových aut jde často upravit hodnota popílku libovolně (a jsou na to i vzorečky) a pouhý reset/vynulování bez čištění nebo výměny vede k rychlejšímu ucpání, protože jednotka si myslí, že nespalitelnej popílek jsou saze a regeneruje častěji, což v důsledku urychlí ucpání DPF.
pašíkombi AFN B597
jimmmik
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 29 kvě 2020, 19:39
Bydliště: Broumov

Příspěvek od jimmmik »

Ahoj, když už se to tu píše, zeptám se konkrétně.
Měl jsem auto na proměření vstřiků.
Když mi vraceli auto, řekli mi, že udělali statický vypálení filtru.

Přes DPF VAG jsem zjistil, že skutečně vypalovali, km sedí, ale resetovali mi oil ash residue na 0 a měl jsem tam 0,14l.

Můžu si tím odrovnat turbo, egr, dpf... nebo jen auto bude regenerovat později a nic se neděje?
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1339
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Ne později, ale dřív/častěji, viz.posl.věta předchozího příspěvku...
pašíkombi AFN B597
Odpovědět