Někdo přes elektriku

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

turbo kamna power píše:Proto jezdím raději do Alp, lyžování u nás je podle mě tragédie. Platíš nesmysl za to, že stojíš ve frontě a pak se svezeš dolů po poli, nuda :) Rakousko je kousek, lyžuješ ve výškách kilometr nad Sněžkou, ceny za skipas podobný jak u nás, ale lyžovací zážitek úplně někde jinde a bez front :) A nevzpomínám si, že by mi někdy mrzly nohy :)
Naprosty souhlas! Nevim no, ja se toho nalyzoval, nasledne "nasnowboardil" kotel a my meli takovou uzasnou vec. Je to termoska s horkym cajem s citronem a medem a k tomu prikusovat krizaly nebo susene svestky/merunky.

Pokud maji nasledne deti problemy s prokrvovanim nohou, je to bud zivotospravou nebo je vhodne vyhledat lekarskou pomoc.

... nicmene chapu, ze pokud chteji deti jen zevlovat a nebo hrat na mobilu (v rukavicich to jde blbe) tak je potreba toto resit. Nikdy bych si nemyslel, ze Ty, Radku, takovy "drson" budes mit deti s takovymi "problemy" (ale verim, ze vliv zeny je neopominutelny) :o
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

pokud je jim v čr zima tak je dej na pomu a ono to přejde najednou bude i na tvrdý 3 lavici dobře a nebo změň svah a jezděte jind protože jet kopec 3x 7minut za hodinu a zbytek stát ve frontě je nesmysl..
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
titan0306
Aktivista
Příspěvky: 4302
Registrován: 10 bře 2006, 21:47
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od titan0306 »

Od WOBa nebo Miloše bych komentáře tohoto typu čekal, ale klidně si nechám jako žijící v horách poradit od pražáka, kam jezdit lyžovat tak, aby sjezdovka měla alespoň 2000m a nečekal jsem na vleku.

Dále si klidne nechám poradit ohledně prokrvování a životosprávy, protože s 8% tuku při 100kg váhy a trénující průměrně 8h v týdnu asi dělám něco špatně. (crazy)

Pokud byste se zaměřili na to co píšu, tak byste se dočetli, že mi ty nohy mrznou také a rád se podívám na vaše děti jak vydrží lyžovat v - teplotách 5h (hm)

Nelze srovnávat boty na prkno a lyže, tam je vše jinak.


Jinak děkuji těm, kteří vedou diskuzi k tématu.
Tel:776005385 Nový Bor
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

na jednu vložku jsou 3AA baterie? To může být i 3x1,2V= 3,6V, jak dlouho to vydrží hřát? Chybí základní údaj o protékajícím proudu a nebo Watáži, bez toho nikdo nespočítá jak dlouho to vydrží, popřípadně kolik to hřeje. Nějaká účinnost? Odkaz by nebyl? Pokud to opravdu chceš řešit sežeň údaje o spotřebiči, pak můžeme řešit zdroj.

Není pravda, že se všechny baterie nabíjí 12hodin, dneska jsou výkonné nabíječky, se kterýma budeš spokojenej a nabiješ všechno za hodinu max dvě. ;)

Mám třeba TUHLE a nedám na ní dopustit a podporuje nabíjení z 12V z auta. (hm)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

titan0306 píše: protože s 8% tuku při 100kg váhy a trénující průměrně 8h v týdnu asi dělám něco špatně.
Doporučuju zvýšit tuk a budeš mít pokoj... :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
titan0306
Aktivista
Příspěvky: 4302
Registrován: 10 bře 2006, 21:47
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od titan0306 »

Na jednu vložku jsou buď 3 AA nebo 4 AAA záleží od výrobce.
Některé mají stupně vyhřívání, některé jen ON/OFF, takže při verzi ON/OFF to pojede naplno s větší výhřevností a kratší dobou a s regulací si tam můžeš nastavit nižší teplotu a delší výdrž.
Ve verzi ON/OFF jsou jen 3 AA takže tam pojede naplno buď 4.5V nebo 3.6V (nabíjecí).

Co jsem koukal na nabíjecí AA tak u těch 2800mAh je nabíjení přes 10h.
U Li-pol jsem se dočetl, že pokud ji vybiješ pod nějakých 2.7V tak ji zničíš, takže další obštrukce s kontrolou.

http://www.therm-ic.cz/vyhrivani-nohou/
Tel:776005385 Nový Bor
Uživatelský avatar
titan0306
Aktivista
Příspěvky: 4302
Registrován: 10 bře 2006, 21:47
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od titan0306 »

MirekX píše:
titan0306 píše: protože s 8% tuku při 100kg váhy a trénující průměrně 8h v týdnu asi dělám něco špatně.
Doporučuju zvýšit tuk a budeš mít pokoj... :D
:D To věřím, prot že pak většinu prosedím v bufetu a teple (LOL)
Tel:776005385 Nový Bor
Uživatelský avatar
stevocz
Aktivista
Příspěvky: 1542
Registrován: 07 led 2009, 10:03
Bydliště: SR

Příspěvek od stevocz »

titan0306 píše: U Li-pol jsem se dočetl, že pokud ji vybiješ pod nějakých 2.7V tak ji zničíš, takže další obštrukce s kontrolou./
Su aj clanky ktoru tu kontrolu maju v sebe zabudovanu. Nedovoli ich vybit pod urcitu hodnotu a tak isto aj prebit.
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

vyber si zde : https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... 0&_sacat=0

Na jednu botu stačí jeden článek 18650, nějakou tu lepší (rychlo) nabíječku - některé lze připojit i na 12V auto síť.
Skoro všechny články mají elektroniku, která je odpojí při poklesu napětí článku pod 2,5V. Jediné, co je třeba dobastlit je držák na tyhle články : https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=l ... 0&_sacat=0
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Takže už jsme se dobrali k jádru pudla, firma dodává vložky do bot, ale aby zabránila domácímu kutilství a ztrátě příjmů, neposkytuje žádné informace k produktu aby tě donutila koupit jejich baterie, které ty nechceš.

Podle označení 1300 nebo 1700 mám jistou obavu že se bude jednat o kapacitu 1300mAh a 1700mAh, ale jaký typ baterie to bude netuším. Podle doby výhřevnosti typuji že proud bude na stupni č.1 0,1A a a stupni 3 0,3-0,4A.

Škoda jen že nevíme typ baterie.

Ono záleží co máš za baterii. Není pravda že všechny baterie nabíjíš 10h. To jsou špatné informace. Některé NiCd baterie lze nabíjet až 4x větším proudem, takže 2800mAh = 2,8Ah = > lze nabíjet
2,8A doba nabytí 1hodina

11,2A s dobou dobytí 15minut.

U Li baterií, bohužel toto nehrozí a musíš to nabíjet s konstatním napětím s 33% proudem, to je 0,924A => 3hodiny +2 hodiny celkem tedy doba nabíjení 5hodin.

Tak kterou baterii si zvolíš?
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

Trochu to upřesním ohledně baterek...

Existují modelářské baterie Li-POL, Li-ION nebo Li-Fe.
Většina z nich dokáže dát obrovské proudy a je možné je nabíjet proudem třeba 3C - tedy trojnásobek kapacity (pokud mám baterii 2000mAh, tak do ní můžu tlačit klidně 6A nabíjecí proud a nabito za 20minut)

Stejně tak jde koupit za 100Kč alarm, který začne řvát, když je baterie vybitá pod určitou úroveň. Píská to a bliká to, takže je velmi nepravděpodobné, že by to člověk neslyšel nebo neviděl.

U Li-POL bych se bál jedné věci - mechanické poškození. Pokud se Li-POL vážně poškodí nebo prorazí, tak je z toho malá ohnivá koule, která se obtížně hasí.
Částečně to mají vyřešené "autíčkáři" kteří LiPol kupují v takzvaném "Hardcase" tedy nějakém tvrdším plastovém obalu aby nedošlo k poškození.

Můj navrhovaný postup řešení:

1) Vhodné by bylo vědět hodnotu odporu, ať jde dopočítat kolik Wattů to má a jaká bude potřeba baterie.
Vytápění boty se bude řešit asi odporově - nějakým drátem o určitém odporu, na který když připojím baterii tak to bude hřát.

2) Podle toho bych vybral baterii (kapacita / typ / proud)
- kdybych chtěl bezpečnost, vybral bych modelářskou NiMH s možností ji nabíjet aspoň takovým proudem jaká je kapacita 2000mAh = nabíjím proudem 2A , takže časově hodina nabíjení

Lepší výkon a nižší hmotnost bude mít Li-Pol.

3) Koupil bych modelářskou nabíječku
- například IMAX B6 - ta nabije úplně vše na co si vzpomeneš (i autobaterii), navíc jde na ní volit proud, umí cyklovat baterky, umí ukázat kolik se do nich nabilo atd.
- a hlavně je na 12V - takže nabíjet můžeš kdekoliv kde máš auto, a doma si upravíš PC zdroj , nebo použiješ zdroj z notebooku aby krmil tu nabíječku

4) Při použití Li-POL citlivých na vybití bych koupil bzučák, který to pohlídá
https://emotors.cz/mereni-signalizace/3 ... az-8s.html

Cenově:
- baterka 1ks okolo 300Kč
- nabíječka okolo 1000Kč
- hlídač napětí okolo 100Kč
- nějaké kablíky, vypínače... kdo ví

titan0306 - kdybys chtěl větší detail, napiš
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

WOB píše: U Li baterií, bohužel toto nehrozí a musíš to nabíjet s konstatním napětím s 33% proudem, to je 0,924A => 3hodiny +2 hodiny celkem tedy doba nabíjení 5hodin.

Tak kterou baterii si zvolíš?
lipol jsou trošku jinak než říkáš, tam se řeší i vybíjecí proud uváděný v C (1c je kapacita v A) takže máš u 2000mAh vybíjecí třeba 15c takže ti baterka dá krátkodobě i 30A a nabíjecí to samý já mám u baterek možnost 5C nabíjení takže můžu prát klidně 10A do baterky a bude nabitá za 12 minut místo hodiny ....
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

Jestli už to máš koupený, dej sem fotku konektoru :)
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

No asi je něco špatně když já i děti vydrží v alpách jezdit od 9 do 16h asi je to tím že jsem Pražák co? nebo na to mám boty... a nebo je to tím že se hejbu, to že by tam bylo nad nulou se taky říct nedá obvykle je ve 3000 tak -8 až -12 podle mraků a co tam předváděj místní děti v jen kombinézách tak je mi občas zima za ně... ...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
titan0306
Aktivista
Příspěvky: 4302
Registrován: 10 bře 2006, 21:47
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od titan0306 »

Laďas- přečti si prosím pomalu a pozorně můj 3 příspěvek a ušetříš nám další čas. ;)
Tel:776005385 Nový Bor
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“