Trochu to upřesním ohledně baterek...
Existují modelářské baterie Li-POL, Li-ION nebo Li-Fe.
Většina z nich dokáže dát obrovské proudy a je možné je nabíjet proudem třeba 3C - tedy trojnásobek kapacity (pokud mám baterii 2000mAh, tak do ní můžu tlačit klidně 6A nabíjecí proud a nabito za 20minut)
Stejně tak jde koupit za 100Kč alarm, který začne řvát, když je baterie vybitá pod určitou úroveň. Píská to a bliká to, takže je velmi nepravděpodobné, že by to člověk neslyšel nebo neviděl.
U Li-POL bych se bál jedné věci - mechanické poškození. Pokud se Li-POL vážně poškodí nebo prorazí, tak je z toho malá ohnivá koule, která se obtížně hasí.
Částečně to mají vyřešené "autíčkáři" kteří LiPol kupují v takzvaném "Hardcase" tedy nějakém tvrdším plastovém obalu aby nedošlo k poškození.
Můj navrhovaný postup řešení:
1)
Vhodné by bylo vědět hodnotu odporu, ať jde dopočítat kolik Wattů to má a jaká bude potřeba baterie.
Vytápění boty se bude řešit asi odporově - nějakým drátem o určitém odporu, na který když připojím baterii tak to bude hřát.
2) Podle toho bych vybral baterii (kapacita / typ / proud)
- kdybych chtěl bezpečnost, vybral bych modelářskou NiMH s možností ji nabíjet aspoň takovým proudem jaká je kapacita 2000mAh = nabíjím proudem 2A , takže časově hodina nabíjení
Lepší výkon a nižší hmotnost bude mít Li-Pol.
3) Koupil bych modelářskou nabíječku
- například IMAX B6 - ta nabije úplně vše na co si vzpomeneš (i autobaterii), navíc jde na ní volit proud, umí cyklovat baterky, umí ukázat kolik se do nich nabilo atd.
- a hlavně je na 12V - takže nabíjet můžeš kdekoliv kde máš auto, a doma si upravíš PC zdroj , nebo použiješ zdroj z notebooku aby krmil tu nabíječku
4) Při použití Li-POL citlivých na vybití bych koupil bzučák, který to pohlídá
https://emotors.cz/mereni-signalizace/3 ... az-8s.html
Cenově:
- baterka 1ks okolo 300Kč
- nabíječka okolo 1000Kč
- hlídač napětí okolo 100Kč
- nějaké kablíky, vypínače... kdo ví
titan0306 - kdybys chtěl větší detail, napiš