Stránka 1 z 1
Dekarbonizace motoru
Napsal: 28 pro 2017, 20:15
od MilanBAT
Zdravím všechny, stalo se mi něco co bude asi děsit hodně lidí co pojedou na STK.
S OII 2.0 tdi motor BKD origo 103kw a skoro 300 tisic najeto, jsem se vydal na technickou a při měření emisí byla naměřená vysoká kouřivost a tím ukončená STK. Po konzultaci s mým mechanikem jsem to nechal na něm....
Včera jsem se setkal s člověkem co dělá dekarbonizaci motoru chemickou cestou za použití chemie BG. Dušoval se, že po dekarbonu bych emise udělal, spotřeba by šla dolu a výkon nahoru. Strašně pěkně se to poslouchalo a znělo to až jako z pohádky.
Koukal jsem i na jeho stránky a lidi co to absolvovali, tak pjejí jenom chválu a dík.
Kouknul jsem na nějaké videa na Youtube a asi na tom něco bude.
Pravdou je to, že na emisích to začali brát vážně a točí to do nesmyslných otáček bez zatížení.
CO SI MYSLÍTE O DEKARBONIZACI MOTORU?
Napsal: 28 pro 2017, 20:36
od geo
BG chemie funguje rozhodně tomu prospěje.Někdy je problém ve stylu jízdy kdy se to pořádně neprotáhne.Stačí na trojku pořádně prohnat a pak na emise další problém je že pd nevycházej už od nova tak měli vyškemranou vyjímku navíc technici uměj moc dobře šlapat na pedál aby to vyšlo jenže potřebujou do tabatěrky a nová vyhláška jim jde do noty.
Napsal: 28 pro 2017, 20:50
od jericho-3
No dekarbonizace motoru byla ve 20. století běžnou součástí používání motorových vozidel, někdy i každý rok se motor rozebral a zbavil karbonu. Důvodem byl nekvalitní mazací olej a nedokonalé spalování motorů s malou kompresí...Postupně se od toho vývojem upustilo a dnes to opět přichází i v 21. století , kdy jsou již oleje špičkové , ale motory zase špatně spalují díky idiotským konstrukcím motorů ve velké většině způsobené ekologickými tlaky ruku v ruce s pomalým blafáním motorů v zácpách spojené s leností majitelů a jejich spořivostí přidat plyn..
Ale samozřejmě, karbonizace je účinná a motoru pomůže, a měřené hodnoty se mohou vrátit téměř zpět..
Napsal: 28 pro 2017, 21:42
od MilanBAT
Tak určitě nejsem ten, co by toleroval pavouky ve vejfuku, ale zase nejsem ten, co by točil auto do 5000 otáček.
Napsal: 28 pro 2017, 22:57
od šulda
Napsal: 02 led 2018, 12:53
od roman1648
MilanBAT píše:Tak určitě nejsem ten, co by toleroval pavouky ve vejfuku, ale zase nejsem ten, co by točil auto do 5000 otáček.
to právě musíš, občas až domrtva
ale jak psáno výše, možná by to neprošlo už před pár letama dnešní metodou měření...
jestli to má bý takto že se budou vyhazovat poměrně slušný auta,tak jako nevím čím budeme jezdit
já tam byl teď se svou 406hdi s půl mega najetýma a v pohodě

, ani to moc netrápil

Napsal: 02 led 2018, 13:09
od Jarda_6
[quote="to právě musíš, občas až domrtva
ale jak psáno výše, možná by to neprošlo už před pár letama dnešní metodou měření...
jestli to má bý takto že se budou vyhazovat poměrně slušný auta,tak jako nevím čím budeme jezdit
já tam byl teď se svou 406hdi s půl mega najetýma a v pohodě

, ani to moc netrápil

[/quote]
Co myslíš tím moc netrápil? Já se svým JTD jezdím do necelých tří tisíc, představa, že to nějakej magor dře na místě do omezovače ve mě vyvolává rudé vidění a touhu po inzultaci dotyčného.....
Napsal: 02 led 2018, 13:28
od roman1648
No jo no...předpis je predpis a vul zůstane volem

Napsal: 02 led 2018, 13:34
od arielohv
Já byl se svým BXE v serii letos na ofiko emisích a v pohodě jsem prošel s koeficientem 0,43. Je to octávka, rok 2007, najeto 280000, vše původní. Dlouhodobě dávám VIF a moc to nehonim, ale zase nepodtáčim. A BXE s kouřivostí na emisích taky mají dost problémy.
Napsal: 02 led 2018, 16:57
od marfan
U nás na Slovensku na STK tiež vytáčajú motor na maximum ale len diesel.
Ako to je s novými motormi, ktoré nedovolia pri 0kmh viac ako dajme tomu 3000ot ??
Napsal: 02 led 2018, 19:34
od Jarda_6
marfan píše:U nás na Slovensku na STK tiež vytáčajú motor na maximum ale len diesel.
Ako to je s novými motormi, ktoré nedovolia pri 0kmh viac ako dajme tomu 3000ot ??
Mě by zajímalo, která vylízaná hlava tuhle metodiku vymyslela. Samozřejmě, chápu, že je to cesta nejmenšího odporu ze strany legislativy, aby pořízení měřicího zařízení vyšlo co nejlevněji... Nakonec, že mě vlastně tohle v tom našem absurdistánu vůbec překvapuje, že.
Napsal: 03 led 2018, 13:31
od sCitem
Popravdě jsem radši že to takhle vytočí, než aby měřili kouřivost třeba na brzdě

i když já jsem dělal technickou v lednu, a po čekání 2h v -10°C dělali emise, prošel jsem bez problému avšak cestou zpět jsem zjistil že je v háji těsnění pod hlavou.
Hádám že u nových aut se budou dát nastavit přeběhové otáčky přes OBD nebo tak ne ?

Napsal: 03 led 2018, 16:18
od NOVON
Jarda_6 píše:marfan píše:U nás na Slovensku na STK tiež vytáčajú motor na maximum ale len diesel.
Ako to je s novými motormi, ktoré nedovolia pri 0kmh viac ako dajme tomu 3000ot ??
Mě by zajímalo, která vylízaná hlava tuhle metodiku vymyslela. Samozřejmě, chápu, že je to cesta nejmenšího odporu ze strany legislativy, aby pořízení měřicího zařízení vyšlo co nejlevněji... Nakonec, že mě vlastně tohle v tom našem absurdistánu vůbec překvapuje, že.
Ze by neci zajem na kupovani novych aut?Hryzne se motor,oprava vyjde na nesmysl,tak nekteri radeji koupi novy srot..Tak si to mozna mysli,je nevim zda jim to v cesku vyjde
