Turbo - kompresorová mapa
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Turbo - kompresorová mapa
Zdravím, mám otázku na místní "turbaře". Chápu, jak se funguje kompresorová mapa turba, ale jak chápat osu Y, preasure ratio ? Jasně, poměr tlaku, takže např. z 1bar x 2 = 2bary absolutní tlak, ale jsou to 2 bary (adekvátně) ohřátého vzduchu, nebo 2bary při stejné teplotě jako nasávaný ?
Senzor tlaku je na autě až za coolerem, takže tlak hned za turbem musí být vyšší. Což mimochodem znamená, že při instalaci lepšího cooleru musí turbo vlastně tlačit víc.
Nebo je to jinak ?
Senzor tlaku je na autě až za coolerem, takže tlak hned za turbem musí být vyšší. Což mimochodem znamená, že při instalaci lepšího cooleru musí turbo vlastně tlačit víc.
Nebo je to jinak ?
Naposledy upravil(a) techi dne 06 led 2018, 00:59, celkem upraveno 1 x.
Jestli jsem to pochopil správně tak je to při teplotě nasávaného vzduchu. Nejsem turbař...
Třeba zde...
http://www.rbracing-rsr.com/turbo/TurboMaps/k26_map.jpg
Je ta teplota daná 293 což je nejspíš nasávaná.
Třeba zde...
http://www.rbracing-rsr.com/turbo/TurboMaps/k26_map.jpg
Je ta teplota daná 293 což je nejspíš nasávaná.
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
Pri inštalácii lepšieho kúleru nieje tlak vyšší. Každý druhý si tu myslí, že pridaním kuhlera sa zväčší turbodiera, zase je na omyle.
Tlak je riadený podľa mnoštva nafty. (edc15, u 16 nvm ale asi to je tak isto)
Turbo nemá niejaký tlakový limit (nie v realnych medziach). Turbo má limit podľa EGT a EMP. Môže byť turbo čo mu nevadí dávať 1,6 bar a pre iný kus bude 1,5bar veĺa.
__
EDIT:
jo a samozrejme od otáčok to závisí
Tlak je riadený podľa mnoštva nafty. (edc15, u 16 nvm ale asi to je tak isto)
Turbo nemá niejaký tlakový limit (nie v realnych medziach). Turbo má limit podľa EGT a EMP. Môže byť turbo čo mu nevadí dávať 1,6 bar a pre iný kus bude 1,5bar veĺa.
__
EDIT:
jo a samozrejme od otáčok to závisí
Asi jsme si nerozuměli. Jednotka měří tlak vzduchu za coolerem - tzn. lepší cooler - chladnější vzduchu - o to je ho více. Samozřejmě nejlépe je to poznat na váze vzduchu. Kdyby si měl nasávaný vzduch o teplotě 100°C nebo 40°C, váha ukáže třeba o 50mg více pro 40°C (což je i důvod proč by auto s dobrým mezichladičem mělo v létě lépe jet - nebrzdí ho smoke limiter). Takže výborný cooler jakoby maskuje co se děje hned za turbem.
Samozřejmě že turbo má reálný limit, od čeho asi je kompresorová mapa.
Samozřejmě že turbo má reálný limit, od čeho asi je kompresorová mapa.
mapa turba VA
Mapa turba VA.Jeste je tam mapa Limiter a centrální mapa Ochrany
ALHAMBRA RV03 PRODANA Citroen Jumper 1.9 d delnik a Sharan rv 2005 4 motion vstriky ALka upraveny soft ŽATEC
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Použitím většího/účinnějšího intercooleru plnící tlak za ním jistě vlivem ochlazení poklesne více. Na druhou stranu větší intercooler je taky většinou průchodnější, čímž má i menší tlakovou ztrátu, výsledek tedy bude pravděpodobně zanedbatelný
Bylo by určitě zajímavé sledovat tlak (a teplotu) před a za IC. Ale pokud se chceš dostat na limit turba, řekl bych, že vhodnější bude sledovat EGT/EMP a nejlépe ještě otáčky turbodymchadla
Bylo by určitě zajímavé sledovat tlak (a teplotu) před a za IC. Ale pokud se chceš dostat na limit turba, řekl bych, že vhodnější bude sledovat EGT/EMP a nejlépe ještě otáčky turbodymchadla
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2608
- Registrován: 24 bře 2006, 12:00
- Bydliště: kousek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Comp mapa je vazana hmotnostnim prutokem, nejde jen o tlak.
Podhodnocene to je aby to bezpecne fungovalo i v africe kde je ridsi vzduch a tim rostou otacky turba.
Cim vic se ochladi IC tim roste hustota vzduchu a pri stejnem tlaku je vic kysliku a opet vetsi otacky ale i emp.
Podhodnocene to je aby to bezpecne fungovalo i v africe kde je ridsi vzduch a tim rostou otacky turba.
Cim vic se ochladi IC tim roste hustota vzduchu a pri stejnem tlaku je vic kysliku a opet vetsi otacky ale i emp.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2608
- Registrován: 24 bře 2006, 12:00
- Bydliště: kousek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
-me nemusis vysvetlovat atmo tlak, a kdyz uz tak je to treba az od 3km vejs a jsme u toho ze je ridky. Me zivi testovani tureb honeywelltechi píše:V Africe je menší tlak vzduchu ? Mimochodem mapa turba v ř. jednotce omezuje plnící tlak s klesajícím atmosferickým.
O hmotnostní průtok jde taky, čím lepší intercooler, resp. chladnější vzduch u MAPu tím více vzduchu je pro daný tlak potřeba.
- v africe je teplo s teplotou se roztahuje- ridne.
Nechapu jak je cim chladnejsi IC tim vic tlak potreba. Nicmene cim je chladnejsi IC tim vic musi turbo makat, protoze dava vic vzduchu (hmotnostne), prutok turbem je hmotnostni
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno