Seat Leon Cupra4 TDI 150PS to 201PS by DIESELPOWER

Toto fórum slouží ke zveřejnění výkonových grafů Vašich vozů.

Moderátoři: šulda, JasteR, Moderátoři

Uživatelský avatar
DIESELPOWER office
uživatel
Příspěvky: 672
Registrován: 18 říj 2012, 20:23
Bydliště: office
Kontaktovat uživatele:

Seat Leon Cupra4 TDI 150PS to 201PS by DIESELPOWER

Příspěvek od DIESELPOWER office »

Seat Leon Cupra4 TDI – dieselový provokatér

Když VW koncern přišel s tehdy revolučním vstřikovacím systémem PD (Pumpe-Düse, tedy čerpadlo-tryska) a s motorem AJM ukázal tehdejšímu Common-Rail záda, vytvořil nový segment trhu, který slučoval možnosti šetrné jízdy z ekonomického hlediska ve spojení s oslovující pružností motoru a výkonu.

Na základě tohoto VW koncern záhy pružně reagoval produkcí motoru ARL, který se již v továrním nastavení chlubil 150 PS (110 kW) a 320 Nm. Tento motor, který se stal ikonou, se bohužel používal pouze u automobilek Volkswagen a Seat. A právě v této značce, konkrétně v Leonu Cupra4 TDI (systém pohonu všech kol pomocí mezinápravové spojky Haldex 1. generace) nám byl doručen na posílení.

Vzhledem k tomu, že požadavek, který byl stanoven, tedy za každých okolností bezpečné dvě stovky koní, původní turbodmychadlo nebylo schopno splnit, bylo zvoleno turbodmychadlo hybridní. Výsledkem naší práce, kterým se vůz po úpravě může pyšnit je 201 PS (148 kW) a 445 Nm. Úprava tak umocnila provokující žlutou barvu i po stránce praktické a pokoušet tento vůz se může pro nejednoho stát zdrojem neúspěchu a zklamání.

Touto úpravou získáte:
zvýšení výkonu až o 51 PS (38 kW) a 125 Nm
snížení spotřeby až 10%
zlepšení dynamiky vozu ve všech jízdních režimech a celém spektru otáček

Máte-li zájem o tuto úpravu nebo jiný dotaz, obraťte se na nás s důvěrou prostřednictvím kontaktního formuláře zde: http://www.dp-race.com/kontakty/
Nebo telefonickou formou na 724 379 112.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Re: Seat Leon Cupra4 TDI 150PS to 201PS by DIESELPOWER

Příspěvek od TDI tech »

DIESELPOWER office píše:Když VW koncern přišel s tehdy revolučním vstřikovacím systémem PD (Pumpe-Düse, tedy čerpadlo-tryska) a s motorem AJM ukázal tehdejšímu Common-Rail záda
Myslym, ze ked ste taka renomovana firma, tak si moze odpustit verejne trepat taketo nezmysly. Sorry ale musel som zareagovat, irituje ma to :roll:
Uživatelský avatar
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

Mna skôr to, ze iveco, teda fiat pouzival PD skôr. A Volvo este o 6 rokov skôr ako vw.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

PD je uplne najstarsi vstrekovaci system vobec. Ked pan Rudolf Diesel skonstruoval prvy vznetovy motor, tak v tej dobe nemal k dispozicii vstrekovacie cerpadlo, ale pouzil prave system PD ( variant UPS ). Neskor bol pouzivany v motoroch pre nakladne automobily a polnohospodarske a stavebne stroje. V sucastnosti sa pouziva uz len asi v lodnych motoroch. Okolo roku 1998 firma bosch dokazala minimalizovat rozmeri jednotky zdruzeneho vstrekovaca ( variant UIS ), tak ze tento system bolo mozne pouzit aj v maloobjemovych rychlobeznych motoroch osobnych automobilov. Ale nic revolucne to nebolo, bol to fakticky krok spat resp. uplne na zaciahtok. Kedze motori s tymto systemom vstrekovania sa nevyznacuju prave najkultivovanejsim chodom (maju taky tvrdy kovovy zvuk) a klukovy hriadel je viac namahany torznymi kmitamy a samotne spalovanie produkuje viacej hluku. Hlavne preto ho neskor uplne vytlacil system CR ktory taktiez nieje bez chyby, ale lepsie dokaze plnit poziadavky ekoteroristov a ma dlhsiu zivotnost, teda aspon zo zaciatku mal co sa vsak uz dnes bohuzial tvrdit neda. Oproti systemu CR ma PD vyhodu v tom, ze je menej energeticky narocny no zial ma vela neduhov zvlast variant UIS.
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

TDI tech píše:Oproti systemu CR ma PD vyhodu v tom, ze je menej energeticky narocny no zial ma vela neduhov zvlast variant UIS.
To jsem nevěděl, že existuje něco, čím jde otočit ještě hůř, než vačkou na PD.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2353
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Iveco Cursor = každej druhej autobus je PD
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

PD se pořád normálně používá ve větších motorech, a že je méně energeticky náročné než rail musí být blbost. PD vstřikuje i malé dávky paliva pod plným tlakem 2000bar+. Kdežto rail vstřikuje malé dávky pod výrazně menším tlakem (něco jako 600bar) a až plné dávky jdou dnes už skoro na PDčkových 2000. A je logické, že stlačit palivo na 2000bar sebere více energie.

Z praxe nové koncernové raily žerou méně jak PDčka bez filtru, s filtrem nemluvě.
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Ano PD neodobera tolko energie motoru na vytvorenie vysokeho tlaku paliva, kedze samotny vysoky tlak paliva vznika iba v uzkom casovom okamihu pre moment potreby vstreknutia paliva do spalovacej komory. Inac pumpicky tlacia vsetko palivo naspat do prepadu. Amen
Kdezto CR kumuluje palivo pod tlakom do zasobnika (railu) neustale ci je potreba vstrekovat, alebo nie je. Teda vysokotlake cerpadlo vzdy stalaca palivo na potrebny vstrekovaci tlak do railu.

Tie systemy funguju principialne naopak:
- PD potrebuje vstreknut = zatvori prepad
- CR potrebuje vstreknut = otvori prepad

Dufam, ze som to napisal dost zrozumitelne a pochopi to kazdy.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Já myslím, že můžeme být rádi za PD, to vznikalo v době kdy CR vstřikování ještě bojovalo s velmi nízkou životností. Klasické PD vstřiky (kromě debilního uložení v hlavě) přežily motor a dokázaly vstřikovat skoro všechno co teče. Postupně se CR systém vyladil a PD posralo (PPD) A DPF je pro PD něco, co už je za hranicí jeho možností, co si budeme povídat. Ale kdyby VW těch 10let montovalo CR tak tady asi budeme brečet víc.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Praveze celkom prve Bosch CR od roku 97 boli najspolahlivejsie a najtrvacnejsie. Neskor zacali sponovat tlaky na hranu moznosti a montovat kadeake piezo vstreky a bolo po spolahlivosti. No a samozrejme ze cokolvek od Delphi je blud uz len z principu, kedze je to Delphi ( Lucas ). Ale to je kapitola sama o sebe, od nich sa musi pokazit vsetko aj kovadlina keby ju vyrobili (LOL)
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Fakt, že v době, kdy přišel systém PD v podání VW tak to byla revoluční záležitost a systému CR trvalo nežli tento náskok dohnal natož překonal.

To je neoddiskutovatelný fakt který se počítá a pokusy o popření jsou liché.

Jak již bylo zmíněno v diskuzi: nebýt nešťastné integrace do systému ale to je dáno interním selháním VW, nikoliv selháním systému PD.

Trochu to připomíná integraci zámků dveří, které jsou samostatně bezpečné a odolné ale v moment, kdy jsou integrovány tak, že je možné je vyloupnout šroubovákem tak to na ně vrhá špatný stín (osobní zkušenost s Passatem ´99).
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Este raz. Nic revolucne to nebolo. Bolo to cosi co sa uz X desatroci uspesne pouzivalo inde ( nakladne auta, lode, stavebne stroje, lokomotivy, atd. ). A ked koncern VAG pouzil zdruzene vstrekovace (UIS) od Boscha, tak tento system rozsiril aj do segmentu osobnych automobiloch. Mozno v tomto smere to bola skor rebelia ako revolucia. V rovnakom case sa stretli dva odlisne systemy. Jeden PD ktory uz bol na hrane svojich perspektivnych moznosti a druhy CR ktory bol v tom case iba v plienkach a dal sa dajme tomu mozno povazovat za cosi revolucne, kedze to bola naozaj novinka ktora uzrela svetlo sveta. Kazdopadne aj tak je to jedno, keby bolo po mojom tak montujem radove vstrekovacie cerpadlo ktore je na vecne veky amen.
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Kdyby VW tak nezmršil uchycení vstřikovačů, bylo by to spolehlivostí pořád vepředu, proti Railu. Jenže doba šla dopředu a rail má z principu lepší průběh tlaku (konstantní od začátku do konce) při vstřikování, tím se lépe řídí dávka, méně PM - pro filtr dost důležité.
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

PDčko má proti CR výhodu v tom, že má k dispozici ihned plný vstřikovací tlak, takže odezva na plyn je okamžitá. U CR šlápneš na plyn a kromě prodlevy turba tam je i prodleva vstřikování, než čerpadlo natlačí do railu, což je slušně řečeno trochu o zvyku :)

Jen škoda, že ve VW tak odflákli tu konstrukci. Měli tam dát 2 vačky, jednu klasickou na ventily jak z rotačky a druhou jen na vstřiky (pak by na vstřiky mohlo být proměnlivý časování a nebyl by problém ani s DPF) a nebyl by problém s vydíráním vaček. A taky pořádně uchytit vstřiky, pak by nevznikal vakl v uložení. Pak by to bylo věčné, ale to zřejmě nebyl záměr :)

jinak když vidím v grafu tu 7% korekci, tak těch 200 koní tam asi muselo být za každou cenu (noteeth)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

a já si s 204PS hezky jezdím už 8 let na VBčku... ;)

turbo kamna power : to by bylo pěkné kdyby to udělali jak píšeš.. ale udělat něco věčné záměr není.. bohužel

každopádně lepší motor než bylo ASZ a ARL a jejich deriváty už asi nikdo nikdy neudělá...
Odpovědět

Zpět na „Výsledky Vašeho měření - Grafy“