kokta 1.2 TSi 2012

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tak jsem se podíval na ty rozvody, vím, že tam s tím byl taky velkej průšvih, ale že zmatky přetrvávají ...

Koncern tady rozlišuje dva typy rozvodů, podle Škoda
pro auta vyrobený do 23.10.2011 = úzký řetěz a rozvodová kola
a od 24.10.2011 = široký řetěz a rozvodová kola ...


Ty píšeš že máš 2012, to jako koupě nebo modelový rok? Pokud modelový rok=MY, tak to klidně může být ta první skupina, pokud bylo vyrobeno po myslím květnu nebo červnu 2011, je to modelový rok 2012 ... řekne Ti to 8smá pozice VIN zprava, pokud je tam B, máš 2011, pokud C, máš 2012.

A s tím souvisí opravárenský sady na rozvody

Začalo to sadou 03F 198 229 A pro úzké provedení řetězu, ta odpadla 1.5 nebo 6.2014 podle značky která obsahovala POUZE
03F 109 158 K řetěz modifikované skládání článků pro omezení vytahování
03F 109 507 B napínák
Obrázek

Pro široké provedení řetězu měli sadu 03F 198 229 B, ta také odpadla 1.5 nebo 6.2014 podle značky která obsahovala POUZE
03F 109 158 G řetěz
03F 109 507 D napínák
Obrázek

pak vytvořili souhrnou sadu i s těsněním, šrouby atd.
03F 198 158 ta odpadla 1.10.2012 a skládala se krom jiného z
03F 109 158 K řetěz stále k dispozici
03F 109 507 B napínák stále k dispozici

a tyto dva díly ze sady jsou stále uváděny jako díly pro motory do 23.10.2011

nová sada
03F 198 158 A odpadla 1.5.2016, krom jiného z
03F 109 158 K řetěz stále k dispozici
03F 109 507 B napínák stále k dispozic
Obrázek

a nyní je aktuální
03F 198 158 B která se má skládat krom jiného z netučně označených dílů
03F 109 158 G řetěz - odpadl 1.7.2017, nahrazen 03F 109 158 J
03F 109 507 D napínák - odpadl 1.7.2016 a zákaz jeho používání, nahrazen 03F 109 507 F
03F 105 209 G kolo na kliku - samostatně nesehnatelné
03F 109 571 F kolo na vačku - sehnatelné pro auta od 24.10.2011

a tato je platná pro auta od 24.10.2011

Jak vidíte, i poslední sada je zmatečná a obsahuje napínák, který se již nesmí používat, ale sadu stále nabízí ...
Kolo na vačku pro auta do 23.10.2011 je 03F 109 571 C, kolo na kliku je samostatně nesehnatelný

Co se týká vytažení řetězu pro olejové čerpadlo, podle VW TPI 2029226-1 je u něj povolený průhyb max. 5mm. To jsem zatím nikde v DP neviděl ...

Pár TPI je tady
https://www.ulozto.cz/tam/_0SS5232Tpgc1

další diskuze viz link, tam se právě řeší i měření protažení řetězu
https://forum.skodahome.cz/topic/122543 ... e-rozvody/
https://forum.skodahome.cz/topic/111662 ... AF-12-tsi/
Naposledy upravil(a) Rayx dne 19 led 2018, 13:52, celkem upraveno 5 x.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

si to zkus, jednou vlétě jsem jel sám na stooktan do rožnova pod radhoštěm pro motor, přijel jsem domů a 4.0 l
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ano tak nějak první dvě vteřiny ranní start a ticho, dneska to ráno zas neudělalo tichý start
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No, tak uvidíš, jak dál. Podstatný je mít info ;) Prý na modifikovanýc rozvodech je 1-3sec rachtání v pořádku ...

To zásadní TPI ohledně měření délky vytažení řetězu je 2037419/9
http://skodaroomster.wz.cz/rozvody-1-2-tsi.html
https://www.drive2.com/l/9629096/
http://vwts.ru/forum_txt/index.php/t176433-250.html

https://www.ulozto.cz/tam/_UYtzldSDVdv0
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

na ten napínák jsem taky vzázel je to celkem logické no když jsem rozdělal horní plastový dekl řetěz jak struna a velká šponovací rezerva

a ted mi to fak zas sere, každé ráno startuju a nic
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Nezapomeň, že bez tlaku oleje napínák nedopíná 100% ... Takže ono se zdá, že máš velkou šponovací rezervu a je napnuto dostatečne-jako struna- jen pružinou v napínáku, ale kdyby to nemělo dodatečný dopnutí tlakem oleje, hupsne to při běhu motoru. Proto to taky může hrkat když je tam ten problém s těsněním pod olejový filtrem ... No a to info o zakázaným D napínáku ve stále platný sadě, to se jim v koncernu fakt zas něco povedlo ...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Rayx"]Nezapomeň,

a neví se číslo toho špatného napínáku že bych vyšrouboval a prověřil?
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

A co ty čísla v příspěvku nahoře???

S B na konci je platný pro auta vyrobená do 23.10.2011, tedy nejspíše úzké provedení řetězu

S D na konci se podle aktuální ETKA nesmí dále používat a je nahrazen poslední verzí s F. To je platné pro auta vyrobené po 24.10.11, a nebo předělané na silnou verzi řetězu a kol a lišt.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jo dík v sobotu se k tomu dostanu
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

A jen pro info, jaký datum výroby ten motor je, víš případně i číslo?
Podle TPI 2026513/10 z 5.5.2014 a 2029226/4 z 23.7.2014 to vypadá, že si ve VAGu mysleli, že modifikované rozvody na motorech vyrobených a značených po číslech viz

CBZ* 462774 (Výrobní závod: Mladá Boleslav).
CBZ* 714253 (Výrobní závod: Salzgitter).

jsou OK. A protože i tak se objevovaly problémy s vytažením řetězu a opotřebováním kol, další TPI 2037419/9 z 29.10.2014 pak sice stále konstatovalo, že 1-3sec rachtání je OK, ale přesně určilo, jak měřit vytažení řetězu a v oprávněném případě pak vyměnit i obě rozvodová kola. Jenže, ta avizovaná a stále platná (ale jen u ŠKODA nebo SEAT, VW/AUDI ji už nevedou, tak to holt zase zůstane jen pro ty "horší", aby se vyprodala ...) sada 03F 198 158 B obsahuje napínák 03F 109 507 D ... A ten je podle aktuální ETKA vyřazen s infem, že se nesmí používat!!! Navíc podle Škoda od 1.7.2016, podle VW již od 1.1.2016. No blbákov na entou ...
Obrázek
Obrázek
Obrázek

No ty upravený verze maj mít kryt rozvodů s nálitkem kolem spodního rozvodovýho kola bránící přeskočení řetězu, první provedení mělo být 03F 109 210 C, ale to odpadlo někdy kolem začátku 2012 a nyní je aktuální 03F 109 210 D.

A co je taky zajímavé, to nové spodní ŠIRŠÍ kolo na klice 03F105209G ETKA zná, ale jen pod Škoda ... Úzké provedení kola 03F105209D už nee ...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Rayx"] dík za obohacení tématu, v mém případě mohu říct že jsem v podstatě nic neudělal, jen jsem chtěl vyměnit rozvody které byly jak struna, tak jsem rozvody vrátil, vyšrouboval jsem napínák vytlačil z něj olej, to jsem chtěl jen zkustit jetli třeba nemá funkci jak hydro, vyměnil jsem olej a každé ráno chodím poslouchat a rozvody po startu nezarachotí,

už jsem ani nestihl vyšroubovat znova napínák a zjistit číslo protože stará to je dílo ta musí furt jezdit jak šílená milena, ted je zas v trapu, du se podívat do zrcadla jestli nemám parohy (LOL)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No tak když to nerachotí, není co řešit, leda tak ty parohy :D
Když tedy nevíš, jaký číslo napínáku tam máš, víš alespoň datum výroby/číslo motoru, podle kterýho by se nechalo alespoň určit, jestli tam máš úzký nebo široký řetěz? Pravděpodobně už ten široký, ono by to v těhle km už asi opravdu hrkalo stále ...
Jinak ještě nepotvrzené info k té sadě 03F 198 158 B, vypadá to, že Škoda tam nyní dává poslední napínák F místo uvedeného zakázaného D aniž by změnila číslo sady, tak je otázka, jestli to nemění kus za kus až při expedici ze skladu aniž by měnili data v ETKA ... no tohle by nám mohl ověřit někdo s přístupem do aktuální ETKY ;)
A že se koncern opravdu nevyhnul problémům ani na novějších motorech po 2012 se širokým provedením rozvodů se ví taky, viz třeba toto vyrobené 9.11.2014...
https://forum.skodahome.cz/topic/138848 ... nt=2284331
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dnes ráno teplota 0 start ticho,
Uživatelský avatar
jadro19q
Přispěvovatel
Příspěvky: 398
Registrován: 10 pro 2008, 19:48

Aktualne 2018/1 03f 198 158 B

Příspěvek od jadro19q »

Obrázek

Obrázek
Aktualne dodavana sada. Je mozne ju pouzť na preraábku z uzkeho typu ? Podla predajcu je mozne ju nasadiť komplet na všetky ročniky cbza(b).
R 1 3 5
└┼┼┤
...2 4 6
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“