Leon ARL kratsia prevodovka

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Vici píše:200 koní a ERF - přijde mi krátká.

Zajímalo by mně, v čem jsou delší převody zabijákem spotřeby? Spíše naopak ne? (LOL)
Pri akceleraci musis vyvinout vetsi energii (=nafta). Delsi prevodovky setrej pri udrzovani rychlosti, nikoliv pruzne jizde.

Predstav si to jako kolo s prehazovackou: kdyz ji mas kratkou tak pruzne reagujes s vyvinutim mensiho usili (=spotrebou energie) ale kdyz pak jedes po rovince rychle, tak se muzes uslapat, zatimco pri delsi prevodovce (prehazovacce) si slapes jako "pani Radova" ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Hodne vykonu se v tom ztrati. Ja na 6stku mam 160 pri 2700ot myslim. Na okrskach sestku ani neradim, nema smysl. Mam radsi kdyz mam motor v otackach nez podtocenej. Obcas si vzpomenu na toledo to aspon rvalo do sedacek (noteeth)
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

standa123 píše:Ja na 6stku mam 160 pri 2700ot myslim.
To jo, ale tady se diskutuje o ctyrkolkovych prevodovkach, Ty, pokud se nemylim, tak mas predokolku ne? V AJM G4 jsem mel DRW a to bylo taky jine kafe nezli mam ted na G4 AGR 4x4 s 6°
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

,,leon ARL kratsi prevodovka,, tady v nazvu tematu nevidim nic o 4x4 takze nepisu nic zcestne. Proste je tady diskuze o prevodovkach.....
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

standa123 píše:,,leon ARL kratsi prevodovka,, tady v nazvu tematu nevidim nic o 4x4 takze nepisu nic zcestne. Proste je tady diskuze o prevodovkach.....
Moje chyba, diky za upozorneni.

Obcas "se slzou v oku" vzpominam na DRW, ale ctyrkolka je ctyrkolka ... ikdyz haldex 1. generace nevim, zda jako ctyrkolku brat ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Forest : ale jo, já to samozřejmě chápu. Ale pokud máš dost síly, nebudeš přeci jezdit na nejlehčí převod po rovině... :D

Kratší převodovka u série AUY 4x4 mě doslova sere
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

Haldex funguje v pohodě, jen člověk musí jezdit hlavou a ne to brát jako ryzí offroad do lesa 😂
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Jezdím teď občas v 4x4 BKC a ta převodovka mi maximálně vyhovuje, vždycky máš ten správný kvalt, na okresky super. A zase tak krátká 6tka není, 2tis. ot = 100km/h. Je to mimochodem skoro stejné jako rotačka s delší pětkou 0,7 z Fabie.

A mimochodem k haldexu 2 generace v O2 - že se zadní kola připojí až při prokluzu je mýtus, cca 10% tam jde pořád a při akceleraci, i na suché vozovce se tlak ve spojce hned zvýší, dneska jsem to logoval.
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Ono je nutne si najsamprv uvedomit, ze naco ta prevodovka v tom aute vobec je a potom polemizovat, pretoze zadavatel tohoto vlakna sa snazi o uplny nezmysel.
Uživatelský avatar
peter.H
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 23 říj 2011, 10:38

Příspěvek od peter.H »

Tak podla teba je aj auto z fabriky nezmysel co ma tu prevodovku akurát ma este haldex... (LOL)
Seat Leon 1.9TDI ARL EGR,MAF,KAT-OFF,GTB2264VKLR,Firad+80,S3_IC,Brembo334/280
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Zjavne sa nudis, kedze riesis taketo nezmysly. Namiesto toho vyuzi svoj volny cas rozumne a rozsir si svoje teoreticke znalosti o prevodovom ustrojenstve automobilu. Co to vlastne je a hlavne naco to tam je. Dozvies sa zaujimave veci vdaka ktorim zistis podstatu problemu a nebudes musiet zadkladat temu na fore s takou absurdnou otazkou. Vygooglit sa da vsetko. Vela zadru ;)
Uživatelský avatar
peter.H
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 23 říj 2011, 10:38

Příspěvek od peter.H »

Jj vygoogli si to su dnesne odpovede na odbornych forach
Seat Leon 1.9TDI ARL EGR,MAF,KAT-OFF,GTB2264VKLR,Firad+80,S3_IC,Brembo334/280
Uživatelský avatar
cin
Aktivista
Příspěvky: 1582
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

Mozna by jsi treba mohl napsat proc vlastne do sportovniho auta , ktere mas podle podpisu zjevne upravene na nejmin 300 koni, potrebujes kratsi prevodovku :? :o
Mozna pak Ti nekdo muze poradit neco konkretniho . Jestli mas ted v aute prevodovku FMH , tak do ni lze preskladat vnitrek z prevodovky FEM , puvodem z O1 4x4 PD, mozna i z G4 4x4 kombi.
Pocitej ale s tim, ze na 99% procent Te ceka oprava obalu + samozrejmne nova special loziska na predlohu, dal kuzelikový loziska na zbyle 2hridele , kuzeliky na diferak atd atd . Doma na kolene si s tim tezko poradis, musis najit machra který ti to da do hromady a to docela neco stoji.
Takze je na tvoji uvaze , jestli jsi ochotný investovat treba 20 -30 za kratsi prevodovku :? :o
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Zajdi si napr. za panom Sixtom. A nenapisal si tu najpodstatnejsiu vec, ze na aky ucel bude auto pouzivane? Sprint, vrchy, autocross, rally, slalom atd.? To je velmi podstatne pretoze podla toho si musis spocitat prevody. To nieje len tak ze chcem dat do obalu FMH prevody FEM.
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

kratší převod = vyšší točivý moment na kolech = "víc to jede" :D pokud má auto jako víkendovku, nebo na nějaký závody, či volné jízdy na okruhu, kratší převodovka se vyplatí. Dobré převody někdy udělají víc, než 50 koní navrch :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“