Stránka 1 z 2

Nějaké koni navíc do 1.9tdi AHF

Napsal: 23 led 2018, 11:55
od rusta
Zdravím všechny soudruhy a soudružky. Vím, ze to tu ke million krát, ale já se v těch tématech už nevyznám.
Vlastním celkem zachovanou Audi a3 s motorem 1.9 tdi 81kW kód motoru AHF. Má najeto skutečných 270000km (první majitel známa česká zpěvačka, druhy můj tchán) a chtěl bych z toho víc výkonu (ne, není mi 20, nepatřím k pumparskym gangum co svítí fialovou barvou pod auto a opravdu nebudu se snažit driftovat s predokolkou před kouflandem). Jen potřebuji víc výkonu. Auto používám k tomu čemu je určeno a mám ho celkem rad.
Co jsem zjistil, tak AHF není moc dobrý na nějaké úpravy, ale jiná vstrikovace a větší turbo s chipem by to zvládlo, ne?
Požadovaný výkon 150-200 koni, ne víc ani asi min. Nechci tam žádné downpipy, modré hadice atd. Chci aby auto vypadálo nejvíc seriove.
Takže možnosti:
a) Turbo z 96 kW + nějaké vstrikovace (jaké?) + chip na míru
b) Turbo z 110 kW + nějaké vstrikovace (jaké?) + chip na míru.
c) Sériové turbo + nějaké vstrikovace (jaké?) + chip na míru

Jaký výkon z těchto variant dosáhnou aby se dalo normálně denně jezdit aniž bych to musel každý víkend rozebírat a zkoumat.

Všem moc dekuji a každému přeji kdo v tomu opravu rozumí a má reálné zkušenost Počestnostny pomatni diplom.

Napsal: 23 led 2018, 12:18
od octaviask
nech sa vyjadri poriadny upravca ale myslim si ze tie piesty a ostatok v AHF nie je bohviečo...na take upravy...

Napsal: 23 led 2018, 12:30
od Vici
rozumné maximum bude asi tak turbo z 96kW, k tomu sání s filtrboxem, vedení vzduchu a mezichladič taky z 96kW.. a nějaké trysky (Sprint 764 by asi stačily?) a soft.. 160 koní by to dát mohlo :-). Otázka co pak na to setrvačník a spojka.. bys musel doladit i to (jednohmota, VR6 přítlačák a lamelu obložit HDS?)
Pokud chceš víc, tak asi prodej a kup TDi 96 nebo rovnou asi 110kW..

Možná by ti stačil i jen dobrý chip.. a nebo trysky a chip..

Napsal: 23 led 2018, 12:37
od cacinek
Dal bych 1749vb, pp764, 051C snimac tlaku a spojku. Kdyz bude vsechno ok, tak mas 170koni a jen jezdis

Napsal: 23 led 2018, 12:48
od Vici
to už by ale asi chtělo nějaký větší IC..

Napsal: 23 led 2018, 13:03
od rusta
cacinek píše:Dal bych 1749vb, pp764, 051C snimac tlaku a spojku. Kdyz bude vsechno ok, tak mas 170koni a jen jezdis
A ta sériová spojka je na kolik koni?
Vici píše:rozumné maximum bude asi tak turbo z 96kW, k tomu sání s filtrboxem, vedení vzduchu a mezichladič taky z 96kW.. a nějaké trysky (Sprint 764 by asi stačily?) a soft.. 160 koní by to dát mohlo :-). Otázka co pak na to setrvačník a spojka.. bys musel doladit i to (jednohmota, VR6 přítlačák a lamelu obložit HDS?)
Pokud chceš víc, tak asi prodej a kup TDi 96 nebo rovnou asi 110kW..

Možná by ti stačil i jen dobrý chip.. a nebo trysky a chip..
Jiný auto nechci, tohle celkem dobry auto, akorát už není tak hezké...
cacinek píše:Dal bych 1749vb, pp764, 051C snimac tlaku a spojku. Kdyz bude vsechno ok, tak mas 170koni a jen jezdis
VB to je z pd 96 kW? Jinak to tam pasuje OK? Nemusí se nic řezat atd.?

Napsal: 23 led 2018, 14:23
od standa123
rusta píše:VB to je z pd 96 kW? Jinak to tam pasuje OK? Nemusí se nic řezat atd.?
Vb-110kw
Va-96kw

Na rotacce bych dal jen trysky skrz udrzbu a kvalitni soft a budes mit okolo 140ps za par korun. Na vetsi zasahy bych se dneska uz opravdu vysral.

Nebo jak radi kluci kup pdcko.....96-110kw. Das chip a jezdis.....

Napsal: 23 led 2018, 19:22
od rusta
OK, budu nad tím přemýšlet. Určitě teda asi vstriky a soft a až odejde turbo tak bych vzal asi větší...

Napsal: 24 led 2018, 14:08
od coltik

Napsal: 24 led 2018, 21:06
od cin
No za sebe bych Ti doporucil tu variantu kterou mas oznacenou pismenem "C" . Tzn. turbo nechat seriove a dat nove vstriky FB Sprint 502 nebo jeste lepe PP 502. Na potencial serioveho turba nema cenu davat vetsi.
Kdyz k tomu pridas kvalitni chip na miru , nebudes muset ani nijak premýslet nad spojkou , pritom to auto pojede zarucene lip nez serie .
Myslim ze s touto konfiguraci muzes pocitat cca 140 - 145 koni bezpecných + k tomu kroutak do 300 Nm , vic ti tuner na seriovou dvohmotu neda.

Jeste pro predstavu pridam graf AHF mýho brachy, který mel v te dobe stejnou konfiguraci a to auto jezdilo suprove, nezralo a nehulilo.

A snad jeste takove doporuceni - výmenu spicek trysek nech udelat pouze toho mechanika který ma na to ma vercajk a hlavne zkousecku , aby radne nastavil otviraci tlaky a zaroven zkontroloval jak dane spicky rozprasuji naftu.
SW upravu sver pouze kvalitnimu upravci který vi co ma delat a samozrejmne auto nasledne odladi na brzde.

Zaverem jen snad to, ze se jedna zrejmne o nejjednodusi a take nejlevnejsi upravu motoru AHF. Ja myslim , ze znackove spicky + kvalitni SW se do nejakých cca 15tis kc vejdes. Ver, ze dalsi upravy lezou krapet do penez. Samozrejmne chran pambu , ze bych Te od nich zrazoval ;)


http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=

Napsal: 25 led 2018, 07:43
od rusta
Díky za rozsáhlý komentář a radu. Si to takhle udělám. Bylo mi doporučeno koupit vstriky od Janoušek motosport a čip snad udělat od nej, nebo koho bys doporučil z okolí Prahy? Tdifun asi?

Napsal: 25 led 2018, 08:57
od Source
No skús pozrieť na akom si fóre (LOL)

Napsal: 25 led 2018, 12:54
od techi
Trysky jsou zbytečná investice, dobrý ladič se dostane na max. potenciálu turba s origo tryskama.

Napsal: 26 led 2018, 20:42
od cin
Tak treba ano, ale tady pan pise, ze uz to ma 270tis km najeto , takze nove spicky nejsou az tak od veci.
Jinak ty trysky a jejich nakup by jsi mel resit primo s upravcem ktereho si vyberes , ten Ti poradi jake koupit. Na upravu v Praze mas na výber treba : urcite Dieselpower, Profi tuning , Motor power a asi dalsi , tohle si fakt musis vygooglit , poslat poptavku, vytelefenovat atd . Samozrejmne nemusis zustat jen u Prahy, je to jen na Tobe koho si vyberes
Urcite se ale vyhni tzv. nalejvacum , tj. lidem co ti nahraji s klidem do jednotky buh vi co .
Apropo , kdyz je to 81kw AHF - nema to jeste nahodou pajeci RJ ? Tohle je treba zjistit , protoze treba ne kazdý upravce ma na tuto jednotku vybaveni a vyber se muze zuzit

Napsal: 27 led 2018, 09:37
od TDI tech
Vzhladom k tomu ze sa jedna o 20 rocne auto ktoreho cena upravy na 200k by 3 nasobne prevysila realnu hodnotu auta, odporucam spravit udrzbu, nastavit motor (uhol vstreku a davku paliva) vymenit spojku a niekomu kto tomu naozaj rozumie dat uprvavit SW. Predsa len treba zohladnit vek auta ako celku. To je vsetko. Investovat peniaze do HW uprav motora ktory ide bez problemov nema vyznam.