Uskladnění motoru ASZ
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Uskladnění motoru ASZ
Poprosil bych o radu - jak uskladnit motor PD vcetne vstriku a celkove nastrojený , pouze bez turba. Mam moznost koupit tenhle motor za dobrou cenu a chtel bych si ho nechat. Misto pro nej mam ve zdene kulne s vetranim, na palete na betonove podlaze ale nevim co dal Co a jak konzervovat , co vstriky atd.
Diky predem
Diky predem
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
Vstřiky do kýble s naftou a do motoru olej klidně i postříkat z venku a co půlrok protočit
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Vstriky i v kybli s naftou budou za rok stejne k rozebrani s tema je to tezky jediny co se mi osvedcilo je jeste v provozu protahnout petroleji a do petroleje nalozit. Osobne zaleju spodek motoru do poloviny olejem do valcu do kazdeho dam taky oleje tolik kolik se vejde a nekolikrate protocim pomalu klicem z ovu zaleju co se vejde do valcu pak zadelam viko a motor doplnim olejem na max je zalitej komplet full a uz s nim nehybu. Nekolik motoru jsem takhle vyndaval po 5 letech kdyz byli potreba penizky a pohoda jezdi jak vitr.
A pak takova vecna. Dnes az na velmi male vyjimky maji vsechny 500000+ A kdyz ne jezdil na nejlevnejsi naftu,dily,olej tak vyplati se jeste toto kupovat?? Kdyz ho budes chtit nahodit nebude to fungovat a budes rozebirat a opravovat. To je lepsi udrzovat a opravovat tvuj no a nez tvuj umre tak aby nebyla mozna oprava tak tohle ztrati cenu a ty uz budes mit jiny auto. Z tohohle se uz nikdy nestanou “ veterany” . No a kdyz uz ti ojnice poda ruku budes hledat az to bude aktualni nejakej “ zkuzmo v aute” ci se zarukou. Pro tebe ulozenka kdyz si ji sam nepoladis nepripravis potom neprehodis nema cenu jen budes nekomu cpat prachy aby to zfunkcnil jelikoz o tomhle vis taky nejspis prdik jak to funguje kolik to ma doopravdy.
A pak takova vecna. Dnes az na velmi male vyjimky maji vsechny 500000+ A kdyz ne jezdil na nejlevnejsi naftu,dily,olej tak vyplati se jeste toto kupovat?? Kdyz ho budes chtit nahodit nebude to fungovat a budes rozebirat a opravovat. To je lepsi udrzovat a opravovat tvuj no a nez tvuj umre tak aby nebyla mozna oprava tak tohle ztrati cenu a ty uz budes mit jiny auto. Z tohohle se uz nikdy nestanou “ veterany” . No a kdyz uz ti ojnice poda ruku budes hledat az to bude aktualni nejakej “ zkuzmo v aute” ci se zarukou. Pro tebe ulozenka kdyz si ji sam nepoladis nepripravis potom neprehodis nema cenu jen budes nekomu cpat prachy aby to zfunkcnil jelikoz o tomhle vis taky nejspis prdik jak to funguje kolik to ma doopravdy.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Můžu se zeptat, co se přesně se stane s PD vstřikama ? Stejně v nich nafta zůstane, ikdyž je nechá v motoru. A zalejvat motor olejem bych taky viděl jako zbytečný. Jawa 350 10 let ve studené stodole - nový benzín a hned chytla jak zamlada. Zetor 15 let odstavený na venku - nové flitry, nafta a chytnul na brnk. Prostě když do toho nenateče voda, nikdy jsem neměl problém.
podle mě je důležité aby nebyl venku nebo i pod přístřeškem, protože v zimě bývá období kdy je třeba -10 a druhej den +5 a to je to nejhorší, motor se opotí a to i vevnitř a válce chytnou lišku. Nejlepří někde za zavřenýma dveřma kde se pomalu měmí teplota, jinak nalejt olej do válců a jednou za čas protočit. Na vrakáči ležeji venku, ale nedělejme si iluze, válce lišku chytnou, ale ta se za krátko proběhne a motor jezdí, když to ale uskladňuje člověk pro sebe, tak to chce udělat co nejlépe
ono srovnávat materiály traktoru a jawy s novodobými motory je trochu rozdíl. jawy tu mám taky na "prase" a fungujou jedna 25 zetor stala dokonce 2 roky venku a jede na brnk. rotačky taky tolik nerezli ale PD nevím jak to ale orezne kolem kroužků a ztrhne se a tak to zalívám a od té doby nemám problém.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K