Minimalni tlak oleje vw 1.4 16v

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já jsem před třemi lety dělal kamarádovi GO tohohle motoru v O1 (AXP). Měl švihlou ojnici na klice, takže klika na výbrus (hlavní na první, ojniční se nevešly, takže na druhý výbrus). K tomu jedna jetá ojnice z Polska, jeden píst, nové kroužky, šály, rozvody, zábrus ventilů, přetěsnění motoru, nová spojka.

Motor na teplém oleji maže ve volnoběhu na 1,3-1,5 Bar, ve dvou tisících kolem tří Barů, redukuje na 5,5 Barech (cca 4200-4500 rpm). To na olej 10W/40.

Motor má 260 tisíc, po opravě asi 28 tisíc km.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jasný, to je základ, těsný lágry na klice a na ojnicích,čerpadlo nevyšlehaný a hlavně čistý nasávání + pravidelně měnit olej
souhlas s tím že klidně nějakej minerál max polosyntetiku ale měnit často..
u nás to měla jedna sesta spořivá v Ibize ( už jsem o tom psal dřív ),pořád jen "já teď olej měnit nebudu já na to nemám"
tak to jezdilo až dojezdilo
ten motor byl i na vačkách všude halda karbonu,hydra zarostlý,všechno v prdeli..
oprava se nevyplatila,ani to vzít na kšeft,auto bylo dobitý ze všech stran,interier dojebanej,kola sjetý...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Hele, víš, jak to je - kdo chce kam, ..........

Pořád si všichni myslí, že jim chceš dobrou radou jen vyvětrat šrajtofli. Přitom že to myslíš dobře, moc připustit nechtějí. No tak jo, jak chcete.....!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo přesně... (noteeth)
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jojo. My sme řešili motor na polu 1.0 AER a taky výměny počkají atd. kilometrama nenajela víc jak 5 tis za rok tak proč to měnit když je na 15tis že. První pokus byl vyměnit klepající hydra a vyčistit koš a jezdilo to další 3 roky.TJ cca 15 tis. Pak to začalo mlátit na klice,normálně to jsem ještě nikdy neviděl.Klasika ojniční čepy jsou hladké a lesklé jak zrcadlo,tady byly tmavě šedé až černé ale hladké. Ale šišaté. Kolik nevím,to volal z brusírny že to nevyjde,tak se to řešilo druhým motorem. Samozřejmě co nejlevnější takže první pokus nevyšel,tak dvojtá práce. Teď tu byla po dvou letech znovu že to nějak blbě topí,ale že jezdí stejně až odpoledne a to není už taková kosa že to asi řešit nebude.Sakra kolik ten termostat na to vyjde .Do pětikila? Samože jak to jezdí pořád studené tak olej půl na půl s benzínem,tak dva centimetry na rysku,to se taky měnit nebude,prej nemá peníze.Ale že měla na sobě ohoz tak za desítku,jestli né víc tak na to prachy má.
Prostě někteří lidi mají v hlavě tmu nebo já nevím co. Jsem jí řekl ať už tu s tím nejezdí.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

V hlavě tmu...... Tak to je trefný!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Je to tak na problém...kámoš jednou mu dovezli nějakou Alfu Romeo v motoru nasráno....tak udělal výplachy,olej dvakrát aby to bylo 1A a motor se druhej den zadřel...
Pak to někomu vysvetluj že tys chybu neudělal ale ti několik let před tebou... :x
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jo to kámoš na favoritu měnil olej. Dostal někde něco od známého co to dostal někde od známého a samozřejmě to byl převoďák. Po 10 tis ten motor byl zajebaný jak jetel. Bylo to vidět už na nalévacím víčku. Rikam mu rozebereme ho,necháme ho vykoupat v louhu a bude jak nový. Neee. To si donésl nějaký proplachovací olej a tím si ten motor vyčistil. Pak jedna cesta do Mnichova (bylo to v roce 2000,tehdy to bylo zánovní auto z roku 94) A z tama jel na odtahovce. Tady se to kuchlo, byl ucpaný kanál karbonem ke konci 4té ojnici. No a celé se to nechalo vyvařit a k tomu ještě brus na klice a nová ojnice a tak. Takže šetřit za každou cenu se opravdu vyplácí.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

A zvláště dneska, kdy oleje stojí pár kaček. Jo, pochopil bych dobu před 20 lety, kdy servisy si mastily kapsy. Pamatuju, když jsem tehdy dělal ve škodovce, jak litr LongLife oleje stál litr. Ale dneska, kdy litr běžného oleje stojí kolem stovky až stopadesáti korun, ...............

Hlavně, že denně vyleje do ksichtu osm škopků a vyhulí krabku čestrfíldek. Ale jednou za rok dát tisíc korun z olej, to je holt moc peněz.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jo Long stál litr a možná i stojí. Já z autorizáku po měsíci utekl hlavně proto že mi bylo proti srsti udělat servis oleje na T5 mít z toho stovku plat a vědět že zákazníka to vyšlo na desítku. Například. Navíc ta arogance přijímacích techniků vůči zákazníkovi který se zeptal to jako fakt stojí litr oleje tisíc korun? Když nákup měli dvě kila. No to sem trošku doběhl, ale nevadí.
Prostě lidi šetří na nejmíň vhodných místech, navíc poslední dobou se mi zdá že většina národa přestává normálně uvažovat a před věcma důležitýma dávají přednost svému osobnímu potěšení. A to je špatně.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Teď se na mě obrátila řidička Felicie že by potřebovala auto připravit na poslední STK, už teda na minulé STK to byl problém neb zabandážované díry v prazích o trubičkách a hadičkách brzd nemluvě. Tak říkám hele to se nevyplatí, auto do šrotu a slušná Fabia to jistí. Jednak tohle dělat nechci a jednak se to nevyplatí finančně.
Tak to prej ne, potřebovala by auto nějak lacině připravit, ale ideálně v příštích 14ti dnech protože pak odlétá na měsíc na Bali na dovču.
(noteeth) (rofl) (noteeth)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jojo to je přesně ono..auto je brany jako nežádoucí element ohledně investic... (rofl)
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5465
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

tady mám tiež takových členov ktorý nechcu do auta investovat "toto je už posledná technická" ale však to si mi hovoril pred 6timi rokmi (noteeth)
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“