AUDI A3 TDI 304 PS: Milé překvapení pod kapotou.
Jak si počínat v moment, kdy jste příznivcem atraktivního designu dodávaného pouze ve spojení s nejsilnějšími zážehovými motory a přitom Vaše srdce bije pouze pro ty vznětové?
Možné řešení přesvědčivě ukazuje tato Audi, která přístupem a důsledností při její stavbě zajisté překvapí nejednoho automobilového nadšence svým atraktivním designem.
Tento vůz disponuje arzenálem velkého kalibru. Pomineme-li design a zaměříme-li se striktně na funkčnost a výkon, mile nás překvapí následující výčet použitého hardware.
Samotné srdce, motor BKD včetně šestnáctiventilové techniky, je příslibem vysokého potenciálu. Každý, kdo je s problematikou tohoto motoru seznámen ví, že kamenem úrazu jsou praskající hlavy především polského původu. Tato byla preventivně nahrazena produktem od firmy AMC, jehož vlastnosti jdou ruku v ruce s vysokými nároky na životnost. Je-li srdce odolné, nezbývá nežli se zaměřit na vytvoření zátěže, která je výsledkem působení kyslíku a paliva.
Dodávku zvýšeného objemu paliva zajišťují trysky Fratelli Bosio Race 1287. O dostatečnou porci vzduchu se pak stará výtečné turbodmychadlo GTB2260VKLR s původem z dieselového V6 od Mercedesu. Ojedinělost tohoto turbodmychadla spočívá v jeho prapůvodu. Technologický koncept vznikl v době, kdy Audi podniklo odvážný krok a rozhodlo se do závodu v LeMans netradičně vsadit na vznětový motor.
Netřeba připomínat, že základní podmínkou pro dosažení skvělých výsledků je dokončit závod. Vzhledem k tomu, že životnost klasických ložisek se neslučovala s požadavky zadavatele, uchýlil se dodavatel, firma Garrett, k použití kuličkových ložisek s prvky keramiky. Díky tomuto přístupu se posunula hranice odolnosti o desítky stupňů Celsia a též se zlepšila i samotná funkčnost turbodmychadla, mající za následek lepší odezvu na přidání plynu a spotřebu.
Pro maximalizaci výkonu přistoupil majitel i k mezichladiči stlačeného vzduchu od švédského dodavatele DO88 včetně senzoru tlaku s širším spektrem měření. Modifikaci neunikl i sací trakt před turbodmychadlem. Limiterem byl i EGR ventil včetně klapky. Lepší výplach motoru byl podpořen výfukovým traktem z RS3 včetně tlumiče, jehož montáží došlo k sluchu lahodícímu zvuku.
Následky výše uvedeného přístupu lze zhlédnout na přiloženém grafu, který prokazuje úctyhodné parametry o hodnotách 304 koní a 573Nm. Nepřehlédnutelným faktem je schopnost agregátu ve 2000 RPM dosáhnout hodnot převyšujících ty z kultovního ARL.
Těmito úpravami tak získal vůz zvýšení výkonu o 164 PS a 253 Nm!
Máte-li zájem o tuto úpravu nebo jiný dotaz, více informací získáte zde: http://www.dp-race.com/kontakty/
DIESELPOWER nabízí i cenově zvýhodněné verze úprav ve variantě Standard, které pro tento motor můžete objednat zde: http://www.dp-race.com/kategorie-produk ... p-03-09-2/
Více zde:
http://www.dp-race.com/2018/02/16/audi- ... od-kapoto/
Video zde:
https://www.youtube.com/watch?v=-KJ5oxX ... ooX2RuIM1W
AUDI A3 2.0TDI 140PS to 304 PS by DIESELPOWER
Toto fórum slouží ke zveřejnění výkonových grafů Vašich vozů.
Moderátoři: šulda, JasteR, Moderátoři
- DIESELPOWER office
- uživatel
- Příspěvky: 672
- Registrován: 18 říj 2012, 20:23
- Bydliště: office
- Kontaktovat uživatele:
Zpět na „Výsledky Vašeho měření - Grafy“
Přejít na
- Fórum DP
- ↳ Pravidla, oznámení a časté dotazy/problémy
- ↳ DIESELPOWER s.r.o.
- VW group (Audi/Cupra/Škoda/Seat/VW)
- ↳ FAQ - časté dotazy - řešení, postupy
- ↳ Údržba/problémy VW group (DIESEL)
- ↳ Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)
- ↳ Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)
- ↳ Elektrické a hybridní pohony
- ↳ Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)
- Ostatní značky mimo VW group
- ↳ Alfa romeo
- ↳ BMW
- ↳ Mini
- ↳ Rolls-Royce
- ↳ Citroën
- ↳ Fiat
- ↳ Ford
- ↳ Jaguar
- ↳ Land Rover/Rover
- ↳ Mercedes-Benz
- ↳ Smart
- ↳ Opel
- ↳ Peugeot
- ↳ Porsche
- ↳ Renault / Dacia
- ↳ Volvo
- ↳ Americké vozy
- ↳ Dodge
- ↳ Chevrolet
- ↳ Chrysler
- ↳ Jeep
- ↳ Tesla
- ↳ Asijské vozy
- ↳ Daewoo
- ↳ Daihatsu
- ↳ Honda/Acura
- ↳ Hyundai
- ↳ Isuzu
- ↳ Kia
- ↳ Mazda
- ↳ Mitsubishi
- ↳ Nissan/Infiniti
- ↳ SsangYong
- ↳ Subaru
- ↳ Suzuki
- ↳ Toyota/Lexus
- ↳ Evropské vozy - ostatní
- ↳ Italské vozy
- ↳ Francouzské vozy
- ↳ Švédské vozy
- ↳ Nákladní vozy/těžká technika/agro
- ↳ Caterpillar
- ↳ DAF
- ↳ Iveco
- ↳ MAN
- ↳ Mercedes-Benz
- ↳ Renault truck
- ↳ Scania
- ↳ Tatra
- ↳ Volvo truck
- ↳ Ostatní
- ↳ Autodiagnostika - Software - Elektro svět
- ↳ Ostatní technika bez rozlišení značky
- Elektromobilita
- ↳ Auta na elektriku
- ↳ Elektromobilita - související
- Alternativní paliva a oleje pro spalováky
- ↳ Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu
- ↳ Mazání a motorové oleje
- ↳ Bazárek olejářů - přestavby
- Autoservisy/autoopravny
- ↳ Nabídka služeb
- ↳ Poptávka - hledám servis/zaměstnance
- Ostatní
- ↳ Vozy členů fóra
- ↳ Výsledky Vašeho měření - Grafy
- ↳ Akce/Srazy
- ↳ Diskuze o autech
- ↳ Diskuze - MIMO mísu
- BAZAR
- ↳ Prodám
- ↳ Koupím
- ↳ [Prodám - starý bazar do 15.10.2018]