Chcípání motoru - Panda 1.1 40 kW

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Chcípání motoru - Panda 1.1 40 kW

Příspěvek od the_miracle »

Mám Fiat Panda v základní motorizaci 1.1 40 kW z roku 2008. Auto má najeto cca 32000 km, z čehož zhruba 10000 km za roky 2008 - 2015 a teď za poslední dva roky zbývajících cca 22000 km. Poslední měsíc a půl řeším problém s výpadky běhu motoru. Jedu třeba na volnoběh, dojíždím do obce a motor vypne. Pokud k situaci dojde se zařazenou rychlostí, problikne na cca 4 vteřiny kontrolka motoru a auto ztratí tah. Motor zase naskočí přes převodovku a jede se dál.

A teď to nejhorší.

- K problému dochází náhodně. Někdy se i 300 km neobjeví, pak třeba 6x během 5 km.
- Diagnostika mlčí (měl jsem napíchnuto přes Multiecuscan a KKL VAG kabel)
- Zkoušel jsem vypozorovat, kdy to dělá - otřesy, plný plyn, pouze volnoběh atd, ale bohužel nic specifického jsem nenašel.

Co podezírám:
- palivové čerpadlo (KO, bordel v nádrži atd.) - auto prvních 6 let jezdilo jen v létě a velmi málo - cca 1500 km ročně.
- nějaký snímač/čidlo - neměla by odhalit diagnostika?

Poradil by někdo?

Moc díky!
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
cheno
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 23 lis 2011, 18:13
Bydliště: hc

Příspěvek od cheno »

daj diagnostiku .kam chodis tankovat ?
Octavia 2 1.9 BXE
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pokud ti problikne kontrolka motoru tak musí být v paměti nějaká závada,

udělej test jet na trojku přesně čtyřicet, kopni pětku a dej plný kotel,

pak napiš co se dělo
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Vyzerá že sporadicky vypadáva nejaký dôležitý signál, začal by som indukčným snímačom na kľuke - bolo by potrebné nahrávať ho za jazdy a pozrieť či sa počas výpadku nestratí alebo nezaruší priebeh (ak sa to stane za jazdy RJ si myslí že motor nebeží a preto tá kontrolka bez chýb v pamäti). Minule som niečo podobné riešil na Paliu 1.2. Ak nie tak potom skús merať za jazdy prúd podávačky v nádrži.
RJ je Marelli IAW? S nimi býval tiež problém, odchádzali kvôli vadným cievkam, ale vtedy dochádzalo k výpadkom valcov čo asi nebude tvoj prípad. Predpokladajme že napájanie RJ sa nestráca keď svieti kontrolka, ale tiež by nebolo od veci premerať, takisto aj kostry.
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Diagnostika opavdu nic nepíše. Nevím, zda jiná dokáže z ŘJ vytáhnout něco víc, podle mě to je jedno,prostě vyčíst chyby z paměti by měl zvládnout jakýkoliv kabel a sw, který dokáže s jednotkou komunikovat a komunikace funguje - například otáčky motoru a další hodnoty se do sw přenáší.

A jinak ano, měla by tam být Marelli IAW. Takže by mohla bbýt chyba přímo v ŘJ? Ta by se nemusela objevit na diagnostice, že?

Díky.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="the_miracle"]Diagnostika opavdu nic nepíše.

Pokud k situaci dojde se zařazenou rychlostí, problikne na cca 4 vteřiny kontrolka motoru a auto ztratí tah.


je pak zajímavé kdo tu kontrolku rožne :? běžně tu kontrolku rožne uložená závada a ty ji nemůžeš najít,
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

uz sa mi to stalo par krat ze jednotka nezapise zavadu..lebo proste nezapise...

budes sa musiet vozit s osciloskopom, budikom na tlak paliva....
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

octaviask píše:
budes sa musiet vozit s osciloskopom, budikom na tlak paliva....


- K problému dochází náhodně. Někdy se i 300 km neobjeví
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

miloši a ako chceš odmerať čo ti "padá"? :D ked ti jednotka nepomaha...

budes to musiet odmerat ručne.....a ano, tak sa budes 300km vozit s budikom a merakom.. alebo ešte mozes dalsie 2 roky patrat ktory kablik alebo snimac saskuje...
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Miloši ak vypadne indukčný snímač na kľuke (nehovorím o hall) tak väčšina jednotiek (ak nemá snímač vačky) nezapíše nič lebo pre ňu jednoducho prestal ísť motor a vybavené, takisto ako keby zdochol na križovatke (zas napríklad Felicia monomotronic to mala opačne). Ako som písal jedine nahrávať signál za jazdy, je to primitívne meranie ale treba samozrejme osciloskop s možnosťou záznamu. Dá sa to počas jazdy nahrávať aj sériovou diagnostikou, ale tá ma tak pomalú vzorkovaciu frekvenciu že nemusí objaviť nič.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

felicia motronik to má tak že když startneš skočí tam závada snímač na klice KO dělají to všechny nikdo to nikdy neodstranil, smázneš, první start a je to tam

u toho fiatu je podle mě otáčkoměr a když vypoví snímač na klice měl by hned spadnout na nulu
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ano Felicia monomotronic to má každá ale to tak vymysleli nejedná sa o chybu, s tým otáčkomerom čo sa týka Fiatu sa dá viac-menej súhlasiť.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

raději nesůhlasit ale prověřovat,
ted si nevzpomenu, u jednoho opla to dělalo že jednou se rožla kontrolka motor vynechal a bylo to konektorem u pojistkovky a po púl hodině jízdy motor chcípl padl otáčkoměr a musel jsi čekat až schládne snímač setrváku někde vzadu
Uživatelský avatar
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

slovacek.milos píše:pokud ti problikne kontrolka motoru tak musí být v paměti nějaká závada,

udělej test jet na trojku přesně čtyřicet, kopni pětku a dej plný kotel,

pak napiš co se dělo
To jsem vyzkoušel, standardní chování. Předpokládám, že to je test palivového čerpadla.

Jinak teď už zase přes 150 km bez chyby...
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ono spáš když ti to cuká do šedesáti tak ucpané vstřiky a když déle tak svíčky
Odpovědět

Zpět na „Fiat“