Chcípání motoru - Panda 1.1 40 kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Chcípání motoru - Panda 1.1 40 kW
Mám Fiat Panda v základní motorizaci 1.1 40 kW z roku 2008. Auto má najeto cca 32000 km, z čehož zhruba 10000 km za roky 2008 - 2015 a teď za poslední dva roky zbývajících cca 22000 km. Poslední měsíc a půl řeším problém s výpadky běhu motoru. Jedu třeba na volnoběh, dojíždím do obce a motor vypne. Pokud k situaci dojde se zařazenou rychlostí, problikne na cca 4 vteřiny kontrolka motoru a auto ztratí tah. Motor zase naskočí přes převodovku a jede se dál.
A teď to nejhorší.
- K problému dochází náhodně. Někdy se i 300 km neobjeví, pak třeba 6x během 5 km.
- Diagnostika mlčí (měl jsem napíchnuto přes Multiecuscan a KKL VAG kabel)
- Zkoušel jsem vypozorovat, kdy to dělá - otřesy, plný plyn, pouze volnoběh atd, ale bohužel nic specifického jsem nenašel.
Co podezírám:
- palivové čerpadlo (KO, bordel v nádrži atd.) - auto prvních 6 let jezdilo jen v létě a velmi málo - cca 1500 km ročně.
- nějaký snímač/čidlo - neměla by odhalit diagnostika?
Poradil by někdo?
Moc díky!
A teď to nejhorší.
- K problému dochází náhodně. Někdy se i 300 km neobjeví, pak třeba 6x během 5 km.
- Diagnostika mlčí (měl jsem napíchnuto přes Multiecuscan a KKL VAG kabel)
- Zkoušel jsem vypozorovat, kdy to dělá - otřesy, plný plyn, pouze volnoběh atd, ale bohužel nic specifického jsem nenašel.
Co podezírám:
- palivové čerpadlo (KO, bordel v nádrži atd.) - auto prvních 6 let jezdilo jen v létě a velmi málo - cca 1500 km ročně.
- nějaký snímač/čidlo - neměla by odhalit diagnostika?
Poradil by někdo?
Moc díky!
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Vyzerá že sporadicky vypadáva nejaký dôležitý signál, začal by som indukčným snímačom na kľuke - bolo by potrebné nahrávať ho za jazdy a pozrieť či sa počas výpadku nestratí alebo nezaruší priebeh (ak sa to stane za jazdy RJ si myslí že motor nebeží a preto tá kontrolka bez chýb v pamäti). Minule som niečo podobné riešil na Paliu 1.2. Ak nie tak potom skús merať za jazdy prúd podávačky v nádrži.
RJ je Marelli IAW? S nimi býval tiež problém, odchádzali kvôli vadným cievkam, ale vtedy dochádzalo k výpadkom valcov čo asi nebude tvoj prípad. Predpokladajme že napájanie RJ sa nestráca keď svieti kontrolka, ale tiež by nebolo od veci premerať, takisto aj kostry.
RJ je Marelli IAW? S nimi býval tiež problém, odchádzali kvôli vadným cievkam, ale vtedy dochádzalo k výpadkom valcov čo asi nebude tvoj prípad. Predpokladajme že napájanie RJ sa nestráca keď svieti kontrolka, ale tiež by nebolo od veci premerať, takisto aj kostry.
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Diagnostika opavdu nic nepíše. Nevím, zda jiná dokáže z ŘJ vytáhnout něco víc, podle mě to je jedno,prostě vyčíst chyby z paměti by měl zvládnout jakýkoliv kabel a sw, který dokáže s jednotkou komunikovat a komunikace funguje - například otáčky motoru a další hodnoty se do sw přenáší.
A jinak ano, měla by tam být Marelli IAW. Takže by mohla bbýt chyba přímo v ŘJ? Ta by se nemusela objevit na diagnostice, že?
Díky.
A jinak ano, měla by tam být Marelli IAW. Takže by mohla bbýt chyba přímo v ŘJ? Ta by se nemusela objevit na diagnostice, že?
Díky.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
miloši a ako chceš odmerať čo ti "padá"? ked ti jednotka nepomaha...
budes to musiet odmerat ručne.....a ano, tak sa budes 300km vozit s budikom a merakom.. alebo ešte mozes dalsie 2 roky patrat ktory kablik alebo snimac saskuje...
budes to musiet odmerat ručne.....a ano, tak sa budes 300km vozit s budikom a merakom.. alebo ešte mozes dalsie 2 roky patrat ktory kablik alebo snimac saskuje...
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Miloši ak vypadne indukčný snímač na kľuke (nehovorím o hall) tak väčšina jednotiek (ak nemá snímač vačky) nezapíše nič lebo pre ňu jednoducho prestal ísť motor a vybavené, takisto ako keby zdochol na križovatke (zas napríklad Felicia monomotronic to mala opačne). Ako som písal jedine nahrávať signál za jazdy, je to primitívne meranie ale treba samozrejme osciloskop s možnosťou záznamu. Dá sa to počas jazdy nahrávať aj sériovou diagnostikou, ale tá ma tak pomalú vzorkovaciu frekvenciu že nemusí objaviť nič.
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
To jsem vyzkoušel, standardní chování. Předpokládám, že to je test palivového čerpadla.slovacek.milos píše:pokud ti problikne kontrolka motoru tak musí být v paměti nějaká závada,
udělej test jet na trojku přesně čtyřicet, kopni pětku a dej plný kotel,
pak napiš co se dělo
Jinak teď už zase přes 150 km bez chyby...
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice